Wiosenne porządki w szafie – co zrobić z ubraniami, których już nie nosisz?

Nadchodząca wiosna stanowi doskonalą okazję, aby przeprowadzić generalne porządki w całym domu. Chętnie myjemy okna, trzepiemy dywany, wietrzymy pomieszczenia i zaglądamy do szafy w poszukiwaniu garderoby idealnej na cieplejsze dni. Często wówczas okazuje się, że w naszej szafie zalegają ubrania, których nie nosimy już od wielu lat. W takiej sytuacji pora odstawić sentymenty na bok i pozbyć się niepotrzebnych elementów garderoby! Segregacja w szafie Zdecydowana większość kobiet uwielbia swoje ubrania i nie potrafi się z nimi rozstać. Poszczególne elementy garderoby, często w bardzo dobrym stanie, wiążą się z różnymi wspomnieniami i stanowią pewnego rodzaju pamiątkę. Poza tym moda wraca co

Jak zaplanować remont kuchni?

Kuchnia to jedno z najważniejszych pomieszczeń w całym domu. Śmiało można stwierdzić, że jest ona jego sercem. Osoby, które przygotowują posiłki dla wszystkich domowników i te, których pasją jest gotowanie spędzają w niej mnóstwo czasu. Dlatego też to pomieszczenie musi być miejscem funkcjonalnym i przyjemnym. Jeśli urządzamy lub remontujemy mieszkanie musimy wiedzieć, jak zaplanować remont kuchni, aby poszedł on sprawnie i szybko. Od czego zacząć remont kuchni? Remont kuchni należy zacząć od gruntownych przemyśleń, głównie tych dotyczących funkcjonalności i użyteczności. Musimy dobrze się zastanowić, jakie sprzęty i rozwiązania będą nam potrzebne. Układ i wysokość blatów, pojemność szafek i szuflad, ulokowanie sprzętu

dekoracje wielkanocne - kurczaczek i królik

Dekoracje wielkanocne, czyli świąteczny wystrój domu

Wielkanoc jest jednym z najważniejszych i najpiękniejszych świąt w tradycji chrześcijańskiej. Kojarzy się przede wszystkim z radością, wiosną, rodzinnym malowaniem pisanek, święceniem pokarmów, strojeniem Grobu Pańskiego, dzieleniem się jajkiem oraz śmigusem-dyngusem. Niezwykłą atmosferę w okresie Świąt Wielkanocnych tworzą w domu różnorodne, kolorowe dekoracje wielkanocne. Nieodłącznym elementem Wielkanocy są oryginalne stroiki, pisanki, plecione koszyczki, zajączki czy imponujące dekoracje, które podkreślą szczególną atmosferę świąt. Stroiki wielkanocne W centralnym punkcie każdego stołu wielkanocnego, przy którym gromadzi się cała rodzina, powinien znaleźć się stroik. Stanowi on prostą, a przy tym kolorową i efektowną ozdobę. Podstawę stroików dostępnych na rynku stanową okrągłe wieńce, do których

fotografia - nauka

Jak robić dobre zdjęcia?

Robić zdjęcia każdy może, jednak już nie każdy wie jak robić je dobrze. Rozpoczynając swoją przygodę z aparatem fotograficznym, warto poznać podstawowe zasady dotyczące wykonywania zdjęć. Początkowo nasze prace będą poprawne, a wraz z upływem czasu i intensywnym treningiem obok naszych fotografii nikt nie przejdzie obojętnie. Tekst kierujemy głównie do osób, które pragną uczyć się trudnej ale jakże pięknej i wspaniałej sztuki fotografii,  profesjonalistów natomiast zachęcamy do podzielania się swoją cenną wiedzą. Zadbaj o sprzęt fotograficzny Aby aparat, obiektywy, ładowarki, statyw i inne akcesoria posłużyły nam niezawodnie przez długie lata musimy o nie dbać w odpowiedni sposób. Profesjonalny fotograf dba

sód zawartość w warzywach

Sód w diecie – skutki niedoboru i nadmiaru

Sód w diecie to temat rzeka. Z jednej strony wiemy już, że sód jako pierwiastek jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, szczególnie w kontekście regulacji gospodarki wodnej. Z drugiej zaś tak dużo mówi się o niekorzystnych skutkach jego nadmiaru. Jak to jest z tym sodem – szkodzi, czy może jednak nie? Sód i jego rola w organizmie Mimo pewnych wad, sód jest niezbędnym pierwiastkiem, a jego niedobór może być równie szkodliwy co nadmiar. Najważniejszą rolą sodu w organizmie jest regulacja ciśnienia osmotycznego płynów ustrojowych, w tym krwi. Poza tym sód uczestniczy w prawidłowych procesach przepuszczalności błon komórkowych, przewodnictwa nerwowego i

Jakich witamin najbardziej brakuje nam w zimie?

Witaminy to ten rodzaj składników odżywczych, których powinniśmy dostarczać swojemu organizmowi w ciągu całego roku – w postaci suplementów lub naturalnie. Jednak to zimą potrzebujemy ich w szczególności. Dlaczego i jakich witamin najbardziej brakuje nam w zimie oraz gdzie ich szukać? Jakich witamin najbardziej brakuje nam w zimie i dlaczego musimy pamiętać o suplementacji? Zima to wyjątkowo trudny czas dla naszego organizmu. Krótkie dni, zmienne temperatury, a do tego spowolniony metabolizm skutkujący niechęcią do jakiejkolwiek aktywności fizycznej oraz niezbyt zdrowa dieta, powodują, że nasza odporność zarówno fizyczna, jak i psychiczna znacząco spada. W efekcie stajemy się łatwymi ofiarami dla obecnych

szybkowar na kuchni

Duży garnek idealny do gotowania na parze – jak kupić ten najlepszy?

Gotowanie na parze to ostatnio dość popularny trend, promowany przez miłośników zdrowego stylu życia. Aby móc przekonać się o jego prozdrowotnych właściwościach, warto wyposażyć swoją kuchnię w odpowiednie akcesoria. Wśród nich powinny znaleźć się m.in. duży garnek oraz specjalna nakładka, czyli sito do gotowania na parze. Podpowiadamy, w jaki sposób kupić te najlepsze i najtrwalsze naczynia i akcesoria. Duży garnek idealny do gotowania na parze – zalety jego posiadania Jest wiele zalet gotowania na parze. Przygotowane w ten sposób potrawy: mają więcej składników odżywczych, zawierają mniej kalorii, mają lepszy smak i aromat, są pożywne i sycące. Dlatego warto zastanowić się

Garderoba w małym mieszkaniu

Garderoba jako osobne pomieszczenie w domu to marzenie niejednej kobiety. Posiadając ją, zdecydowanie łatwiej dbać o ład i porządek w swoich ubraniach i obuwiu, można też przechowywać je we właściwy sposób. Niestety, często ogranicza nas mały metraż mieszkania, w wyniku czego garderoba wciąż pozostaje jedynie w sferze marzeń. Czy jest jakiś sposób na to, by pomimo posiadania niedużego mieszkania w bloku, stworzyć własną garderobę? Garderoba w formie dużej szafy Chcąc znaleźć miejsce na garderobę w niewielkim mieszkaniu, należy iść na pewne kompromisy. Jeżeli nie jesteśmy w stanie poświęcić na jej aranżację osobnego pomieszczenia, postarajmy się zaadaptować na ten cel fragment

suszarka do ubrań - pralnia

Suszarka do ubrań – rodzaje i funkcje

Suszarka do ubrań to urządzenie, które zdobywa coraz większą popularność. Dzięki niemu nie potrzebujemy dodatkowej przestrzeni na suszarki tradycyjne oraz nie musimy czekać kilku dobrych godzin, aż pranie wyschnie. Co trzeba wiedzieć o suszarkach bębnowych? Jakie są ich najważniejsze funkcje? A może planujesz zakup, ale nie wiesz, na jaki model się zdecydować? Dzisiaj postaram się przedstawić najważniejsze cechy tego sprzętu! Rodzaje suszarek do ubrań Zacznijmy od tego, jakie są rodzaje suszarek do ubrań. Warto wiedzieć, jak działa dane urządzenie, by dokonać najlepszego wyboru. Na rynku dostępne są: Suszarka kondensacyjna – to model, który nie wymaga podłączenia do wentylacji. Woda, która

1% podatku na cele charytatywne – jak to działa?

Każdego roku podatnicy są zobowiązani do przygotowania i złożenia rocznej deklaracji podatkowej PIT, będącej podstawą do zapłaty podatku lub zwrotu jego nadpłaty. W związku z tym pojawia się też możliwość przekazania 1% podatku na cele charytatywne, o co apelują różne fundacje i organizacje pożytku publicznego. Czym jest owy 1%? W jaki sposób można go przekazać i dlaczego warto to uwzględnić przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Co to jest 1% podatku? Wspomniany 1% to 1/100 część podatku dochodowego od osób fizycznych, który każdy podatnik może przekazać na wybraną przez siebie organizację OPP, czyli mającą status organizacji pożytku publicznego. Jest to jeden z

Jak dbać o siebie jesienią? Zdrowy wypoczynek i higiena snu

Przyszła astronomiczna jesień – czas, który jest pełen kolorów, pięknych, mglistych krajobrazów, ale także niższych temperatur, szybciej zapadającego zmroku, strug deszczu i przejmującego wiatru. Nasz organizm ze smutkiem żegna słoneczne dni i zaczyna się szykować do zimy. Temu przejściu, z jednej pory roku w drugą, towarzyszy szereg objawów psychicznych i fizycznych zwanych przesileniem jesiennym. Czym ono jest i jak sobie z nim radzić? Pomoże zdrowy wypoczynek! Co to znaczy?

Przesilenie jesienne – czas na naprawdę zdrowy wypoczynek!

Świat to jeden wielki organizm. Zmiany w naturze, a zwłaszcza w pogodzie, mają na nas wpływ. Na gwałtowne obniżenie temperatury i stopnia nasłonecznienia w ciągu dnia nasze ciało może odpowiedzieć szeregiem niepokojących objawów – fizycznych i psychicznych. Nasze złe samopoczucie zwykle trwa kilka dni, ale może dać nam się we znaki.

Jak są tego przyczyny? Bardzo proste. Gdy robi się zimno, rzadziej mamy na zdrowy wypoczynek na świeżym powietrzu. Nasz organizm jest mniej dotleniony. Ponadto częściej sięgamy po tłuste, ciężkostrawne potrawy, a ich trawienie sprawia, że czujemy ciężar i zmęczenie. Niskie ciśnienie w czasie opadów powoduje senność, zwłaszcza u meteopatów. Jednak najbardziej oczywistym powodem jesiennej depresji jest mniejsza ilość światła dziennego z racji skracającego się dnia. Tych kilka przyczyn, a zwłaszcza ta ostatnia, powoduje rozdrażnienie, apatię, zmniejszoną motywację do działania, zalęknienie, wahania nastrojów i ogólną ospałość. Widzimy w sobie brak zainteresowania rzeczami, które zwykle sprawiały nam radość. Częściej szukamy za to pocieszenia w lodówce czy półce ze słodyczami. Taka niewinna kilkudniowa chandra może przełożyć się na brak odporności, które sprzyjają jesiennym przeziębienim. Naukowcy twierdzą, że częściej te objawy dotyczą kobiet niż mężczyzn.

Czytanie w wygodnym łóżku to jeden ze sposobów na lepszą jesień

Jesienna higiena snu, jedzenia i aktywności

Z jesiennym przesileniem można sobie dać radę. Wystarczy wprowadzić kilka zdrowych zasad i się ich trzymać. Jesienią szczególnie należy zadbać o:

  • Jedzenie

Jesienny jadłospis powinien być dobrze skomponowany i różnorodny. Podstawą zdrowej diety powinny być owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste, nabiał, rośliny strączkowe, kakao. Warto sięgać po czosnek, cebulę, imbir, kurkumę, orzechy czy miód. Musimy cały czas pamiętać o prawidłowym nawodnieniu i spożywaniu ciepłych napojów. Dzień powinniśmy rozpoczynać pożywnym śniadaniem.

  • Aktywność fizyczna

Musimy wybrać taką aktywność fizyczną, która sprawia nam przyjemność. Regularny ruch wzmacnia organizm, stymuluje do wytwarzania endorfin – hormonów szczęścia i dodaje energii. Codzienny półgodzinny spacer, niezależnie od aury, pomoże nam w walce z jesienną apatią. Ponadto wzmocni naszą odporność i pomoże w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Przebywając na powietrzu, dotleniamy nasz organizm.

  • Sen

Sen i wypoczynek ponoć są dobre na wszystko. Musimy spać przynajmniej osiem godzin dziennie, by wypocząć i zregenerować siły. Pomogą w tym stałe pory kładzenia się i wstawania, wywietrzona sypialnia, pościel z naturalnych tkanin oraz łóżko z wygodnym materacem.

Więcej informacji o tym, jak zadbać o higienę snu >>>

Zadbajmy o siebie na jesień. Bądźmy dla siebie dobrzy i sprawiajmy sobie drobne przyjemności, a przede wszystkim dbajmy o zdrową dietę, sen i aktywność fizyczną.

O autorze

Odpowiedz