szybkowar na kuchni

Szybkowar w nowoczesnym wydaniu – poznaj produkty marki Philipiak

Każdy pasjonat kuchni i gotowania wie, że dobór produktów czy przypraw to tylko połowa sukcesu. Druga połowa zależy od tego, jakimi narzędziami dysponujemy w kuchni. A narzędzia kucharza to oczywiście garnki i przybory, które pozwalają na przyrządzenie potrawy w sposób idealny do A do Z. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych urządzeń i zestawów garnków mających ułatwić nam gotowanie, prawda jest jednak taka, iż często najlepsze są stare, sprawdzone sposoby, nieco poprawione w oparciu o obecną wiedzę i możliwości technologiczne. Jednym z takich naczyń jest niepozorny szybkowar. Szybkowary znane są już XVII wieku, a dziś wraca do łask w odświeżonej

garnki na drewnianym stojaku

Gotowanie na parze – jak zacząć?

Czy gotowanie na parze to coś, co wymaga specjalnych przygotowań? Może się wydawać, że nie, ale to tylko pozory. Owszem, samo gotowanie jedzenia na parze to zajęcie z pozoru proste i szybkie, jednak bez podstawowej wiedzy na temat samego procesu, może przerodzić się w same problemy. Jak zacząć gotować w ten sposób, by wizyta w kuchni zawsze była przyjemnością? Oto kilka prostych porad. Mamy już kalendarzową wiosnę i choć za oknem nie widać jej jeszcze w pełni, to niedługo wszyscy powinniśmy ją poczuć. Wiosna to także doskonały moment na to, by zacząć zdrowiej się odżywiać i uprawiać więcej aktywności fizycznej.

Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

sok z warzyw i owoców

Soki warzywne dobre na wszystko

W okresie zimowo-wiosennym bardzo łatwo o to, żeby się przeziębić. Dlatego warto dbać o swoją odporność, zanim to nastąpi. Można łykać witaminy, ale to nie jest doskonałym rozwiązaniem. Co można więc zrobić? Warto pić soki warzywne, które dostarczą do naszego organizmu nie tylko odpowiednią dawkę witamin, ale sprawią, że będziemy także odporniejsi. Istnieje takie powiedzenie, że „człowiek jest mądry po szkodzie”. I to oczywiście prawda, którą można zastosować do wielu dziedzin naszego życia. Szczególnie do tych, które związane są ze zdrowiem. O wiele łatwiej zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Czy da się jednak zapobiegać przeziębieniom? Częściowo tak, a już

pokrojona pizza na talerzu

Pizza w Krakowie – w domu czy w lokalu?

Odwiedzając różnie miasta w Polsce, zawsze warto skosztować lokalnych specjałów. Niezależnie od tego czy jesteśmy w wielkiej metropolii, czy gdzieś na wsi. To samo tyczy się dań, które wydają się, że wszędzie mogą smakować tak samo. Bo np. czy pizza w Krakowie różni się od tej z Warszawy czy z Poznania? No i czy trzeba wychodzić na miasto zamiast zrobić ją samodzielnie? Pizza to jeden z najbardziej popularnych posiłków na świecie, który na dodatek na stałe wpisał się już w popkulturę. Tym niesamowitym „plackiem z dodatkami” zajadały się nawet żółwie w popularnym komiksie czy serialu. To też jedno z tych

Szybko i smacznie – czyli jak gotować

Ciepły, domowy i pożywny posiłek – to ideał, który pamiętamy z czasów dzieciństwa. Wszyscy znamy znaczenie i wartość dań przygotowywanych we własnej kuchni. Jednak pośpiech, duża ilość zajęć oraz ekspresowe tempo życia sprawia, że codzienne gotowanie staje się niemałym wyzwaniem. Taka sytuacja skutkuje najczęściej sięganiem po gotowe dania lub żywieniem się w fast foodach. Na szczęście, wystarczy tylko kilka kruczków, aby gotowanie stało się czynnością super szybką i mało absorbującą. Zapasy – ratunek gdy czasu brak Gotuj na zapas – to chyba podstawowa i najważniejsza zasada na zabiegane dni. Wszystko co gotujemy, gotujemy w większej ilości czasu (zajmuje to tyle

drugie śniadanie w pracy

W co zapakować drugie śniadanie?

Drugie śniadanie to najbardziej zaniedbany przez Polaków posiłek. Często zapomniany, pomijany i lekceważony – a przecież nasze mamy nigdy nie wypuszczały nas z domu bez pożywnej kanapki w tornistrze! Brak czasu, szybkie tempo życia i mnogość przekąsek w automatach i zakładowych sklepikach spowodowała, że na chwilę odeszła do lamusa tradycja przynoszenia sobie zdrowych, domowych posiłków do pracy lub szkoły. W końcu, o ileż prościej chwycić w biegu słodkiego, czekoladowego batona i zagryźć go hamburgerem z fastfoodowej sieciówki. Na szczęście zwyczaj ten pomału się odradza. Dzięki modnemu trendowi wywodzącymi się wprost z Japonii – bento – zaczęliśmy zabierać ze sobą kolorowe,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

Weganizm – coś więcej niż moda

Weganizm… Mam wrażenie, że od pewnego czasu traktowany jest jak kaprys, moda, chwilowy trend. Jak zwał, tak zwał. Tymczasem dla wielu osób to styl życia, filozofia, recepta na zdrowe i szczęśliwe życie. Każdy wie, że weganizm to dieta eliminująca produkty zwierzęce i pochodzenia zwierzęcego. Weganie nie tylko nie jedzą mięsa, ale także eliminują ze swojej diety miód, mleko, jaja. Udowadniają jednocześnie, że można być zdrowym i mieć dużo energii bez spożywania mięsa. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o weganizmie, a także jakie zalety płyną ze stosowania tego typu diety?

Weganizm, a zdrowie

Wiele osób sądzi, że weganizm to świadome pozbywanie siebie niektórych witamin i minerałów. Niektórzy przyzwyczaili się do tego, że to właśnie w mięsie, mleku i mlecznych przetworach znajdują się wszystkie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze. Tymczasem prawda jest taka, że odpowiednio zbilansowana dieta wegańska jest w stanie dostarczyć wszystkie niezbędne witaminy oraz minerały. Wystarczy tylko sięgać po właściwe produkty i nie ma tu mowy o jakichkolwiek niedoborach. Poza tym, coraz częściej mówi się o tym, że spożywanie pokarmów mięsnych nie jest wcale tak ważne i pozytywne dla naszego organizmu, jak można byłoby sądzić. Ponadto warto zaznaczyć, że mięso dostępne w popularnych sklepach i marketach nie odznacza się zbyt wysoką jakością. Niezależnie od tego, czy jesteśmy zagorzałymi „mięsożercami”, czy też bardziej skłaniamy się ku diecie wegańskiej, unikanie wysoko przetworzonej żywności jest bardzo dobrym pomysłem. Stawianie na produkty świeże, a zwłaszcza warzywa i owoce każdemu wychodzi na dobre.

zdrowa dieta wegańska

Uwaga na witaminę B12!

Kwestią bardzo ważną dla osób będących na diecie wegańskiej powinno być kontrolowanie poziomu witaminy B12. Dlaczego? Bo dokładnie ta witamina obecna jest tylko w mięsie, jajkach i nabiale. Wykluczając te produkty z codziennej diety można doprowadzić do jej niedoborów. A długotrwały niedobór B12 może mieć poważne skutki, takie jak anemia, depresja, choroby neurologiczne. Dlatego weganie powinni przyjmować suplementy zawierające tę witaminę.

Co zamiast mięsa?

Dobrej jakości mięso zawiera pełen zestaw aminokwasów niezbędnych człowiekowi, dlatego uznawane jest przez dietetyków za źródło pełnowartościowego białka. Co w takiej sytuacji robią weganie? Bez problemu zastępują mięso całą grupą produktów, które także są świetnym źródłem białka. Dużo wartościowego białka znajduje się w kaszach albo w popularnej ostatnio komosie ryżowej, która praktycznie dorównuje produktom zwierzęcym, jeśli chodzi o zawartość i kompozycję aminokwasów. Źródłem białka jest także fasola, soczewica, soja, bób i ciecierzyca. Ze wszystkich tych produktów można przygotować smaczne i pożywne dania, które dodadzą energii i zadbają o dobre samopoczucie.

dieta wegańska

Czym zastąpić jajka?

Kolejna kwestia brzmi: a co z jajkami? Je również można w łatwy sposób zastąpić. W zależności od dania, jakie chcemy przygotować, jajko zastępowane jest albo nasionami chia, które ładnie scalają potrawy, albo tofu, z którego można przyrządzić pyszną jajecznicę. Jest też siemię lniane, które działa na podobnej zasadzie, co chia.

Czy można zbudować masę mięśniową będąc weganinem?

Weganizm nie wyklucza masy mięśniowej. Coraz więcej osób w świecie sportu przyznaje się do niejedzenia mięsa, a ich sylwetka śmiało wpisuje się w kanony piękna przyjęte przez świat „fit”. Najważniejsze w tym wszystkim jest zadbanie o właściwe proporcje białka, węglowodanów i tłuszczów. Dietetycy zalecają aby 20% kalorii pochodziło z białka, tyle samo z tłuszczów, a pozostałe 60% z węglowodanów. Najlepszym źródłem zdrowych tłuszczy dla weganina są orzechy i pestki dyni lub słonecznika, a także awokado, nasiona chia, siemię lniane. Idealnym źródłem białka jest soczewica, w której dodatkowo występują aminokwasy BCAA, które pomagają budować mięśnie, a jednocześnie wraz ze zdrowymi węglowodanami, wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej. Dobrym źródłem węgli dla wegan są kasze, ryż i produkty zbożowe.

weganizm

Weganizm a odchudzanie

Wiele badań przeprowadzonych w ostatnich latach udowadnia, że właściwie skomponowana dieta wegańska może przyczyniać się do większej utraty wagi niż w przypadku diety obejmującej wszystkie grupy produktów. Poniekąd nie jest to „odkrycie Ameryki”, gdyż jedząc warzywa i owoce w racjonalnych porcjach, faktycznie szybciej się chudnie, niż odżywiając się mięsem, wędlinami i tłustymi serami.

Weganizm na długie życie

Weganizm przedłuża życie. Tym swój wybór argumentują osoby będące na diecie wegańskiej. Oczywiście nie oznacza to, że wykluczając z życia mięso i wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, od razu pozbędziemy się wszystkich chorób. Nie o to tu chodzi. Jednakże na pewno zminimalizujemy ryzyko pojawienia się niektórych chorób, zwłaszcza tych cywilizacyjnych, związanych np. ze zbyt wysokim cholesterolem. Weganie rzadziej chorują na cukrzycę i miażdżycę. Rzadziej chorują na choroby serca, nadciśnienie, a także nowotwór jelita grubego, do którego rozwoju może przyczynia się zjadanie mięsa.

O autorze

Odpowiedz