szybkowar na kuchni

Szybkowar w nowoczesnym wydaniu – poznaj produkty marki Philipiak

Każdy pasjonat kuchni i gotowania wie, że dobór produktów czy przypraw to tylko połowa sukcesu. Druga połowa zależy od tego, jakimi narzędziami dysponujemy w kuchni. A narzędzia kucharza to oczywiście garnki i przybory, które pozwalają na przyrządzenie potrawy w sposób idealny do A do Z. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych urządzeń i zestawów garnków mających ułatwić nam gotowanie, prawda jest jednak taka, iż często najlepsze są stare, sprawdzone sposoby, nieco poprawione w oparciu o obecną wiedzę i możliwości technologiczne. Jednym z takich naczyń jest niepozorny szybkowar. Szybkowary znane są już XVII wieku, a dziś wraca do łask w odświeżonej

garnki na drewnianym stojaku

Gotowanie na parze – jak zacząć?

Czy gotowanie na parze to coś, co wymaga specjalnych przygotowań? Może się wydawać, że nie, ale to tylko pozory. Owszem, samo gotowanie jedzenia na parze to zajęcie z pozoru proste i szybkie, jednak bez podstawowej wiedzy na temat samego procesu, może przerodzić się w same problemy. Jak zacząć gotować w ten sposób, by wizyta w kuchni zawsze była przyjemnością? Oto kilka prostych porad. Mamy już kalendarzową wiosnę i choć za oknem nie widać jej jeszcze w pełni, to niedługo wszyscy powinniśmy ją poczuć. Wiosna to także doskonały moment na to, by zacząć zdrowiej się odżywiać i uprawiać więcej aktywności fizycznej.

Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

sok z warzyw i owoców

Soki warzywne dobre na wszystko

W okresie zimowo-wiosennym bardzo łatwo o to, żeby się przeziębić. Dlatego warto dbać o swoją odporność, zanim to nastąpi. Można łykać witaminy, ale to nie jest doskonałym rozwiązaniem. Co można więc zrobić? Warto pić soki warzywne, które dostarczą do naszego organizmu nie tylko odpowiednią dawkę witamin, ale sprawią, że będziemy także odporniejsi. Istnieje takie powiedzenie, że „człowiek jest mądry po szkodzie”. I to oczywiście prawda, którą można zastosować do wielu dziedzin naszego życia. Szczególnie do tych, które związane są ze zdrowiem. O wiele łatwiej zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Czy da się jednak zapobiegać przeziębieniom? Częściowo tak, a już

pokrojona pizza na talerzu

Pizza w Krakowie – w domu czy w lokalu?

Odwiedzając różnie miasta w Polsce, zawsze warto skosztować lokalnych specjałów. Niezależnie od tego czy jesteśmy w wielkiej metropolii, czy gdzieś na wsi. To samo tyczy się dań, które wydają się, że wszędzie mogą smakować tak samo. Bo np. czy pizza w Krakowie różni się od tej z Warszawy czy z Poznania? No i czy trzeba wychodzić na miasto zamiast zrobić ją samodzielnie? Pizza to jeden z najbardziej popularnych posiłków na świecie, który na dodatek na stałe wpisał się już w popkulturę. Tym niesamowitym „plackiem z dodatkami” zajadały się nawet żółwie w popularnym komiksie czy serialu. To też jedno z tych

Szybko i smacznie – czyli jak gotować

Ciepły, domowy i pożywny posiłek – to ideał, który pamiętamy z czasów dzieciństwa. Wszyscy znamy znaczenie i wartość dań przygotowywanych we własnej kuchni. Jednak pośpiech, duża ilość zajęć oraz ekspresowe tempo życia sprawia, że codzienne gotowanie staje się niemałym wyzwaniem. Taka sytuacja skutkuje najczęściej sięganiem po gotowe dania lub żywieniem się w fast foodach. Na szczęście, wystarczy tylko kilka kruczków, aby gotowanie stało się czynnością super szybką i mało absorbującą. Zapasy – ratunek gdy czasu brak Gotuj na zapas – to chyba podstawowa i najważniejsza zasada na zabiegane dni. Wszystko co gotujemy, gotujemy w większej ilości czasu (zajmuje to tyle

drugie śniadanie w pracy

W co zapakować drugie śniadanie?

Drugie śniadanie to najbardziej zaniedbany przez Polaków posiłek. Często zapomniany, pomijany i lekceważony – a przecież nasze mamy nigdy nie wypuszczały nas z domu bez pożywnej kanapki w tornistrze! Brak czasu, szybkie tempo życia i mnogość przekąsek w automatach i zakładowych sklepikach spowodowała, że na chwilę odeszła do lamusa tradycja przynoszenia sobie zdrowych, domowych posiłków do pracy lub szkoły. W końcu, o ileż prościej chwycić w biegu słodkiego, czekoladowego batona i zagryźć go hamburgerem z fastfoodowej sieciówki. Na szczęście zwyczaj ten pomału się odradza. Dzięki modnemu trendowi wywodzącymi się wprost z Japonii – bento – zaczęliśmy zabierać ze sobą kolorowe,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

Trening cardio – zalety

Cardio to idealny trening dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy i poprawić ogólny wygląd sylwetki. Regularnie wykonywane ćwiczenia, poza odchudzaniem, skutkują również zwiększeniem wydolności organizmu oraz jego wytrzymałości na intensywną aktywność fizyczną. Co jeszcze daje cardio?

– stabilizuje pracę serca

– pomaga obniżyć cholesterol

– zmniejsza niekorzystne efekty niewydolności serca

– pobudza libido

– poprawia kondycję

– poprawia nastrój i samopoczucie

O czym warto pamiętać?

Jeśli chcesz, żeby cardio faktycznie przyniosło zadowalające efekty musisz pamiętać o jednym, a mianowicie o regularności. Treningi powinny być powtarzane co drugi dzień, a długość ćwiczeń nie powinna być krótsza nić 30 minut. Wraz ze wzrostem tolerancji na wysiłek fizyczny można sukcesywnie zwiększać czas trwania poszczególnych treningów.

Cardio na siłowni

Cardio ma to do siebie, że można je trenować zarówno we własnym domu, na świeżym powietrzu, np. w parku, jak i na siłowni. Oczywiście sprzęt domowy różni się znacznie od tego profesjonalnego na siłowni, więc jeśli chcesz robić coś więcej niż bieganie po parku, jazda na rowerku czy skakanie na skakance, lepiej udaj się do klubu fitness. Które maszyny dadzą ci najwięcej satysfakcji?

Bieżnia

Najbardziej efektywna w działaniu jest bieżnia. To dzięki niej spalisz najwięcej kalorii i schudniesz najszybciej. Bieżnia w tym wszystkim jest również najbardziej funkcjonalna. Nie dość, że pozwala zmieniać prędkość chodu lub biegu, to na dodatek umożliwia zmianę nachylenia, dzięki czemu możesz serwować sobie interwały. Dodatkowym plusem jest łatwość w obsłudze, w większości przypadków wystarczy wcisnąć guzik, następnie przesuwać strzałki i gotowe.

Wioślarz

Wioślarz to chyba klasyka gatunku. Mam wrażenie, że najpierw były wiosła, a dopiero później cała reszta. Każdy zna wiosła i dość spora część osób nadal lubi na nich trenować. Prawidłowo wykonywane wiosłowanie jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na szybkie palenie kalorii. Uzyskując duży zakres ruchu, angażujesz więcej partii mięśniowych, co wpływa na palenie większej ilości kalorii. Wystarczy zaledwie 10 minut, aby odczuć pieczenie mięśni.

Schody

Ta maszyna nie jest dostępna w każdym klubie, dlatego jeśli zależy ci właśnie na niej koniecznie sprawdź czy twoja siłowania nią dysponuje. Co dają schody? Przede wszystkim angażują mięśnie nóg a zwłaszcza mięśnie czoworogłowe i dwugłowe uda. Podczas ćwiczeń na schodach dobrze pracują też pośladki, dzięki czemu masz szansę wypracować sobie krągłą i zgrabną pupę. Aby zwiększyć efektywność treningów na schodach, nie trzymaj się poręczy!

spinning trening

Rowerek do spinningu

Coraz bardziej popularną formą aktywności jest spinning. Na pewno w niejednym serialu widziałaś treningi na rowerkach. Trzeba przyznać, że odpowiednio wykonane ćwiczenia (bez oszukiwania) potrafią nieźle dać w kość. Dlatego zamiast ćwiczyć samodzielnie, lepiej jest dołączyć do grupy prowadzonej przez trenera i razem z nią trenować. W ten sposób będziesz trzymać tempo i jeszcze więcej skorzystasz z ćwiczeń. Aby sesja cardio na rowerku spinningowym była efektywna zaleca się minimum 40 minut.

Drabina Jakuba

Drabina to jedno z tych urządzeń, które pojawiają się tylko w wybranych siłowniach i klubach fitness. A szkoda, bo stanowi całkiem interesującą odskocznię od wszystkich innych treningów cardio. Dzięki niej można wykonać całkiem niezły trening wydolnościowy i wytrzymałościowy. Trening na drabinie Jakuba pozwala na spalenie większej liczby kalorii niż tradycyjny spacer po płaskiej powierzchni. Taka intensywna wspinaczka to nawet 1000 spalonych kalorii w ciągu godziny!!! Poza tym, ćwiczenia na drabinie wzmacniają nogi i poprawiają kondycję. Na pewno jest to bezpieczny i optymalny trening interwałowy. Dla osób, które chcą schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę drabina Jakuba jest jak znalazł. Co ważne, na drabinie mogą ćwiczyć również osoby po kontuzjach kończyn lub pleców, gdyż sprzęt ten jest często wykorzystywany w rehabilitacji po urazach.

ćwiczenia na orbitreku

Orbitrek

I na koniec stary dobry orbitrek, choć jak się okazuje nie jest to sprzęt, dzięki któremu spalisz dużo kalorii. Jednakże dla urozmaicenia treningów cardio, może być fajnym dodatkiem. Aby czerpać korzyści z treningu na orbitreku trzeba ćwiczyć regularnie i najlepiej dłużej niż 30 minut. Po dłuższym czasie systematycznego trenowania zauważysz, że twój brzuch wygląda znacznie lepiej. Wysmuklić powinny się również uda i ramiona. Ćwiczenia na orbitreku polecane są również osobom, które borykają się z problemami ze stawami lub kręgosłupem.

O autorze

Odpowiedz