Zdrowy wypoczynek i spokojny relaks pozwalają przetrwać jesienne przesilenie

Jak dbać o siebie jesienią? Zdrowy wypoczynek i higiena snu

Przyszła astronomiczna jesień – czas, który jest pełen kolorów, pięknych, mglistych krajobrazów, ale także niższych temperatur, szybciej zapadającego zmroku, strug deszczu i przejmującego wiatru. Nasz organizm ze smutkiem żegna słoneczne dni i zaczyna się szykować do zimy. Temu przejściu, z jednej pory roku w drugą, towarzyszy szereg objawów psychicznych i fizycznych zwanych przesileniem jesiennym. Czym ono jest i jak sobie z nim radzić? Pomoże zdrowy wypoczynek! Co to znaczy? Przesilenie jesienne – czas na naprawdę zdrowy wypoczynek! Świat to jeden wielki organizm. Zmiany w naturze, a zwłaszcza w pogodzie, mają na nas wpływ. Na gwałtowne obniżenie temperatury i stopnia nasłonecznienia w

Gotowanie na parze to jeden ze sposobów na pożywne danie dla dziecka

Gotowanie na parze dla dziecka – dlaczego warto?

Smażenie bez tłuszczu, spożywanie nieprzetworzonego jedzenia, rezygnacja z cukru, gotowanie w małej ilości wody – to kodeks, którym zazwyczaj kierują się ludzie będący na diecie odchudzającej. Ale czy faktycznie zdrowe gotowanie, takie jak gotowanie na parze, zarezerwowane jest tylko dla tych, którzy chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy? Niekoniecznie. Tego typu gotowanie polecane jest każdemu, kto chce dbać o dobre samopoczucie. Co więcej – w sposób szczególny polecane jest maluszkom. Niestety, zbyt rzadko mówi się na ten temat. A przecież w momencie, kiedy malec zaczyna zjadać coś więcej niż tylko mleko, obowiązkiem każdego rodzica jest zadbanie o jego właściwe, a więc zdrowe

Domowa pizza może być też dietetyczna, np. na cieście razowym!

Domowa pizza, czyli jak zrobić coś po swojemu

Domowa pizza to jedno z tych dań, które wprawdzie wymaga od nas trochę nakładów pracy, ale także może przynieść zaskakujące połączenie smaków. Owszem, nie zawsze taki posiłek musi nam wyjść dobrze za pierwszym razem, ale warto spróbować swoich sił. W końcu mówimy tutaj o jednym z najpopularniejszych dań na świecie, więc czemu nie spróbować zrobić go samemu? Domowa pizza krok po kroku Istnieje wiele doskonałych pizzerii, które dowiozą nam pizzę do domu i to bardzo szybko. Możemy w takich restauracjach zamówić niemal dowolny rodzaj pizzy. To szybki i całkiem niedrogie rozwiązanie, a szczególnie wtedy, kiedy nie ma się czasu na

Pielęgnacja skóry pod oczami u mężczyzn powinna być elementem codziennej rutyny

Pielęgnacja skóry pod oczami u mężczyzn

Skóra wokół oczu zarówno u kobiet, jak i mężczyzn jest delikatna i bardzo cienka. Jej grubość wynosi około 0,5 mm. Dodatkowo skóra w okolicach oczu pozbawiona jest gruczołów łojowych, co pozbawia ją ochrony przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, podrażnieniami, przesuszeniem. Specyficzna budowa skóry wokół oczu wymaga specjalistycznej i wieloetapowej pielęgnacji, o której panowie często zapominają lub nie wiedzą, jak ją przeprowadzać. Też masz takie dylematy? Zobacz nasz poradnik i sprawdź najlepsze kosmetyki pod oczy dla mężczyzn. Jakie kosmetyki stosować do pielęgnacji okolic oczu? Rynek kosmetyków dla mężczyzn stale się rozwija. Dzięki temu może zaproponować panom coraz lepsze i skuteczniejsze specyfiki

 Najpopularniejsze odmiany kawy – arabica, robusta, liberica

Kawa to aromatyczny napój o specyficznym, niepowtarzalnym smaku sporządzany z palonych, a następnie mielonych ziaren kawowca. Obecnie należy do najpopularniejszych używek na świecie. Zawarta w kawie kofeina pobudza ludzki organizm do działania, dodaje energii oraz poprawia sprawność psychiczną, stąd też większość osób rozpoczyna każdy dzień od filiżanki ulubionej „malej czarnej”, przygotowanej na bazie arabiki, robusty lub… liberiki. Arabica (Coffea arabica) Arabica, uznawana za wysokiej jakości kawę, jest niezwykle aromatyczna i posiada niezwykły delikatny smak. Kawa pochodzi z odmiany kawowca odkrytego w Etiopii, który rośnie najlepiej powyżej 1000 m n.p.m. i jest dość wymagający co do warunków. Optymalna temperatura uprawy musi

Ile kofeiny ma kawa z mlekiem

Ile kofeiny ma kawa i inne ciekawostki o kawie

Kawa posiada niezwykle bogaty skład, który zależy przede wszystkim od odmiany i jakości ziaren, zawierających setki różnorodnych związków. W owocach kawowca znajduje się nie tylko popularna kofeina, ale również woda, witaminy z grupy B, kwas foliowy, witamina E, minerały (magnes, fosfor, wapń oraz potas), kwasy organiczne, fenolowe i tłuszczowe, białka, węglowodany oraz wiele innych. Kofeina w kawie Jednym z podstawowych składników kawy jest kofeina, czyli naturalny alkaloid o działaniu pobudzającym, która oddziałuje na ośrodkowy układ nerwowy. Została odkryta w 1819 roku przez niemieckiego chemika Friedricha Rungego. Uzyskana substancja wykazała działania o charakterze psychoaktywnym. Przeprowadzone badanie udowodniły, że kofeina w odpowiedniej

zestaw naczyń musi zawierać też garnek na makaron

Magiczny zestaw naczyń do gotowania

Kuchnia to jedno z najważniejszych pomieszczeń w każdym domu. Śmiało można powiedzieć, że jest jego sercem. Z tego niezwykłego, wręcz magicznego miejsca, unoszą się smakowite aromaty i powstają  w nim wyjątkowo smaczne potrawy. Pyszne jedzenie ma to do siebie, że potrafi  nie tylko rozpieścić kubki smakowe, ale też cieszyć oczy, a niekiedy przenieść  zmysłami w odległe kraje. Kulinarne czary i podróże będą znacznie łatwiejsze z odpowiednim zestawem naczyń do gotowania.  Zestaw naczyń do gotowania dla kulinarnego czarodzieja Prawdziwi kuchenni magicy potrzebują czegoś więcej niż tylko patelni i garnka (chociaż i w posiadaniu tych przedmiotów są w stanie wyczarować pyszne dania).

akademik prywatny to ciekawa opcja na czas studiów

Mieszkanie w akademiku – blaski i cienie

Po dostaniu się na wymarzony kierunek każdy świeżo upieczony student staje przed wyborem: stancja czy akademik? Domy studenckie utożsamiane są ze studenckim życiem pełnym ekscytujących przygód i poznawaniem ciekawych ludzi. To tutaj mogą zacząć się przyjaźnie lub związki na lata. Ale jak naprawdę wygląda mieszkanie w akademiku? Czy zawsze to beztroska zabawa i świetny klimat? Co z regulaminami i zasadami?  Domy studenckie Mieszkanie w akademiku kojarzy się z ciągłymi imprezami. Jest to także miejsce, gdzie za nieduże pieniądze, mieszkasz w innym mieście, często „dwa kroki” od uczelni. Możesz przeżyć tam wiele owianych legendami przygód, poznać ciekawych ludzi, łatwo wejdziesz w

warzywa odpowiednie do gotowane na parze

Gotowanie na parze – dlaczego warto?

Gotowanie na parze zyskuje coraz więcej zwolenników. Jest to wypróbowana metoda na pełne smaku, pożywne i zdrowe dania, które nie dość, że pięknie wyglądają i nie tracą cennych składników odżywczych, to jeszcze są niskokaloryczne i lekkostrawne. Myślisz, że gotowanie na parze jest mdłe i nijakie? Nic bardziej mylnego! Przygotowywane w ten sposób potrawy są wyraziste w smaku, a do tego soczyste i sprężyste. Zachowują swój naturalny kolor i pierwotny kształt. Jak podkreślają szefowie kuchni, jest to najlepsza metoda na podkreślenie naturalnych walorów poszczególnych produktów – zwłaszcza warzyw. Ale nie tylko warzywa można przygotować na parze. Do tego idealnie nadają się

Naczynia Philipiak – opinie i zalety

Zdrowe odżywianie to nie tylko wybieranie produktów nieprzetworzonych, o niższej kaloryczności, bez dodatku soli i cukru. To także odpowiedni sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Ideałem jest dziś gotowanie na parze oraz smażenie bez konieczności dodawania tłuszczu – niskokaloryczne i lekkostrawne. Myślisz, że zdrowe i dietetyczne gotowanie to prawdziwa droga przez mękę? Nic z tych rzeczy! Mądre gotowanie to żadna filozofia czy sztuka wymagająca specjalnych umiejętności. Odkąd na rynku pojawiły się naczynia Philipiak, wszystko stało się łatwiejsze. Opinie na ich temat potwierdzają tyko, że warte są każdej wydanej złotówki. Zdrowe gotowanie zaczyna się od wyboru dobrych garnków Mądre gotowanie zaczyna się od inwestycji

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

Trening cardio – zalety

Cardio to idealny trening dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy i poprawić ogólny wygląd sylwetki. Regularnie wykonywane ćwiczenia, poza odchudzaniem, skutkują również zwiększeniem wydolności organizmu oraz jego wytrzymałości na intensywną aktywność fizyczną. Co jeszcze daje cardio?

– stabilizuje pracę serca

– pomaga obniżyć cholesterol

– zmniejsza niekorzystne efekty niewydolności serca

– pobudza libido

– poprawia kondycję

– poprawia nastrój i samopoczucie

O czym warto pamiętać?

Jeśli chcesz, żeby cardio faktycznie przyniosło zadowalające efekty musisz pamiętać o jednym, a mianowicie o regularności. Treningi powinny być powtarzane co drugi dzień, a długość ćwiczeń nie powinna być krótsza nić 30 minut. Wraz ze wzrostem tolerancji na wysiłek fizyczny można sukcesywnie zwiększać czas trwania poszczególnych treningów.

Cardio na siłowni

Cardio ma to do siebie, że można je trenować zarówno we własnym domu, na świeżym powietrzu, np. w parku, jak i na siłowni. Oczywiście sprzęt domowy różni się znacznie od tego profesjonalnego na siłowni, więc jeśli chcesz robić coś więcej niż bieganie po parku, jazda na rowerku czy skakanie na skakance, lepiej udaj się do klubu fitness. Które maszyny dadzą ci najwięcej satysfakcji?

Bieżnia

Najbardziej efektywna w działaniu jest bieżnia. To dzięki niej spalisz najwięcej kalorii i schudniesz najszybciej. Bieżnia w tym wszystkim jest również najbardziej funkcjonalna. Nie dość, że pozwala zmieniać prędkość chodu lub biegu, to na dodatek umożliwia zmianę nachylenia, dzięki czemu możesz serwować sobie interwały. Dodatkowym plusem jest łatwość w obsłudze, w większości przypadków wystarczy wcisnąć guzik, następnie przesuwać strzałki i gotowe.

Wioślarz

Wioślarz to chyba klasyka gatunku. Mam wrażenie, że najpierw były wiosła, a dopiero później cała reszta. Każdy zna wiosła i dość spora część osób nadal lubi na nich trenować. Prawidłowo wykonywane wiosłowanie jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na szybkie palenie kalorii. Uzyskując duży zakres ruchu, angażujesz więcej partii mięśniowych, co wpływa na palenie większej ilości kalorii. Wystarczy zaledwie 10 minut, aby odczuć pieczenie mięśni.

Schody

Ta maszyna nie jest dostępna w każdym klubie, dlatego jeśli zależy ci właśnie na niej koniecznie sprawdź czy twoja siłowania nią dysponuje. Co dają schody? Przede wszystkim angażują mięśnie nóg a zwłaszcza mięśnie czoworogłowe i dwugłowe uda. Podczas ćwiczeń na schodach dobrze pracują też pośladki, dzięki czemu masz szansę wypracować sobie krągłą i zgrabną pupę. Aby zwiększyć efektywność treningów na schodach, nie trzymaj się poręczy!

spinning trening

Rowerek do spinningu

Coraz bardziej popularną formą aktywności jest spinning. Na pewno w niejednym serialu widziałaś treningi na rowerkach. Trzeba przyznać, że odpowiednio wykonane ćwiczenia (bez oszukiwania) potrafią nieźle dać w kość. Dlatego zamiast ćwiczyć samodzielnie, lepiej jest dołączyć do grupy prowadzonej przez trenera i razem z nią trenować. W ten sposób będziesz trzymać tempo i jeszcze więcej skorzystasz z ćwiczeń. Aby sesja cardio na rowerku spinningowym była efektywna zaleca się minimum 40 minut.

Drabina Jakuba

Drabina to jedno z tych urządzeń, które pojawiają się tylko w wybranych siłowniach i klubach fitness. A szkoda, bo stanowi całkiem interesującą odskocznię od wszystkich innych treningów cardio. Dzięki niej można wykonać całkiem niezły trening wydolnościowy i wytrzymałościowy. Trening na drabinie Jakuba pozwala na spalenie większej liczby kalorii niż tradycyjny spacer po płaskiej powierzchni. Taka intensywna wspinaczka to nawet 1000 spalonych kalorii w ciągu godziny!!! Poza tym, ćwiczenia na drabinie wzmacniają nogi i poprawiają kondycję. Na pewno jest to bezpieczny i optymalny trening interwałowy. Dla osób, które chcą schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę drabina Jakuba jest jak znalazł. Co ważne, na drabinie mogą ćwiczyć również osoby po kontuzjach kończyn lub pleców, gdyż sprzęt ten jest często wykorzystywany w rehabilitacji po urazach.

ćwiczenia na orbitreku

Orbitrek

I na koniec stary dobry orbitrek, choć jak się okazuje nie jest to sprzęt, dzięki któremu spalisz dużo kalorii. Jednakże dla urozmaicenia treningów cardio, może być fajnym dodatkiem. Aby czerpać korzyści z treningu na orbitreku trzeba ćwiczyć regularnie i najlepiej dłużej niż 30 minut. Po dłuższym czasie systematycznego trenowania zauważysz, że twój brzuch wygląda znacznie lepiej. Wysmuklić powinny się również uda i ramiona. Ćwiczenia na orbitreku polecane są również osobom, które borykają się z problemami ze stawami lub kręgosłupem.

O autorze

Odpowiedz