Jaki model lampy do Twojego wnętrza?

Wybór oświetlenia to jeden z kluczowych aspektów podczas urządzania wnętrza. Żyrandole, lampy czy kinkiety pomogą stworzyć jasną i komfortową przestrzeń. Odpowiednio dobrane modele ułatwią pracę, naukę oraz codzienne funkcjonowanie. Dzięki szerokiej gamie produktów wersję dla siebie mogą znaleźć zwolennicy prostych form, jak również miłośnicy fantazyjnych konstrukcji. Czarne wiszące lampy to jedna z propozycji, która może sprawdzić się w wielu stylistykach. Na jakie modele się zdecydować, żeby podkreślić wybrany wystrój wnętrza? Czarne, wiszące lampy w nowoczesnym wnętrzu Elegancja, proste formy, naturalne materiały oraz funkcjonalne meble i dodatki to kilka charakterystycznych cech dla wnętrz urządzonych w stylu nowoczesnym. Dominującymi kolorami są szarości,

pianka memory - łóżko w pokoju

Pianka memory, czyli idealny materac do spania

Jedną z największych bolączek Polaków jest to, że notorycznie się nie wysypiają. Co więcej, ten stan szczególnie negatywnie odbija się na poziomie koncentracji i skupienia w ciągu dnia, a na dłuższą metę także na naszym zdrowiu. Dlatego lekarze coraz częściej mówią o tym, by zadbać o odpowiednią ilość snu w odpowiednich warunkach. Jednym z podstawowych czynników wpływających na jakość naszego snu ma rodzaj materaca, na którym śpimy. Dobry materac to nieodzowny element wyposażenia każdej sypialni. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Dobry materac do spania – jaki powinien być? Podstawowymi parametrami, którymi kierujemy się przy wyborze materaca jest jego

obiadek dla dziecka - mama karmi dziecko

Obiadki dla niemowląt, czyli rozszerzamy dietę dziecka

W pierwszych miesiącach życia podstawowym posiłkiem każdego dziecka jest mleko mamy lub mleko modyfikowane zalecone przez pediatrę. Z czasem przychodzi taki moment, kiedy samo mleko przestaje wystarczać i dietę malucha należy rozszerzyć o nowe, stałe pokarmy. Zazwyczaj ma to miejsce pomiędzy 4. a 6. miesiącem, w zależności od indywidualnego tempa rozwoju dziecka. Należy pamiętać, aby nowe posiłki wprowadzać stopniowo, najlepiej pojedynczo, codziennie zwiększając liczbę łyżeczek nowego produktu. Jakie obiadki wybrać i od czego zacząć rozszerzanie diety dziecka? O tym poniżej. Pierwsze obiadki – ogólne zalecenia Pierwsze obiadki twojego maleństwa powinny być jednoskładnikowe, warzywne, w jak najprostszej do przyswojenia formie. Zacznij

niedobór snu - ciągłe zmęczenie

Niedobór snu i jego konsekwencje

Niedobór snu to zjawisko, którego przynajmniej raz w życiu doświadczył niemal każdy z nas. Jakie były tego konsekwencje? Między innymi podkrążone oczy i zupełny brak energii oraz sił niezbędnych do wykonania czekających nas zadań. Jednak to tylko niewielka część tego, jak bardzo szkodliwe może okazać się notoryczne niedosypianie. Wyjaśniamy, jakie są jeszcze inne konsekwencje niedoboru snu. Podpowiadamy też, jak sobie z tym poradzić. Niedobór snu – do czego może doprowadzić? Przede wszystkim na niedosypianiu cierpi nasze samopoczucie. Zarwane noce potrafią nas skutecznie zdekoncentrować. Poza tym możemy czuć się bardziej rozdrażnieni i okazywać niechęć otoczeniu. Niedobór snu to również kłopoty z

mama karmi małe dziecko siedzące w foteliku do karmienia łyżeczką

Zdrowa przekąska w tubce – owocowe musy dla dzieci

Zdrowe odżywianie i prawidłowe nawyki żywieniowe kształtują się od najmłodszych lat życia. Rodzice starają się wzbogacać dietę dzieci o najcenniejsze składniki, które zadbają o rozwój i odporność młodego organizmu. A składniki te zawarte są przede wszystkim w owocach i warzywach. Jak podawać je dzieciom? Jaką formę dań wybrać? Jednym z rozwiązań są musy w tubkach (saszetkach). Zobacz, dlaczego warto uwzględnić je w jadłospisie Twojego maluszka.

co zabrać w góry

Wyjazd w góry? Sprawdź, co ze sobą wziąć

Wyjazd w góry może być wyjątkową okazją do tego, by spędzić czas z dala od miasta. Zanim jednak wybierzemy się na jakąkolwiek górską trasę, trzeba się do takiego wyjścia odpowiednio przygotować. Mowa tutaj zarówno o formie fizycznej, jak i tym, co należy wziąć ze sobą na szlak. W końcu nawet najprostsza trasa w górach może okazać się niebezpieczna, jeżeli nie jesteśmy przygotowani na każdą ewentualność. Co więc wziąć ze sobą na wyjazd w góry? Wyjazd w góry – co ze sobą zabrać? Przed wyjazdem w góry, dobrze powiadomić naszych najbliższych, gdzie dokładnie się wybieramy oraz kiedy. Tak na wszelki wypadek.

obiady czwartkowe - nakryty stół

Obiady Czwartkowe – nowa tradycja, która przynosi same dobroci

Z czym mogą kojarzyć się Obiady Czwartkowe? Z pewnością z pewną tradycją, którą w życie wprowadził Adam Czartoryski oraz król Stanisław August Poniatowski. Wielkie wydarzenie, które łączyło sztukę z dyskusją oraz wyjątkowymi potrawami. I teraz, setki lat po pierwszych Obiadach Czwartkowych, przyszła pora na kolejne. Tym razem organizowane przez Philipiak Milano, które już od kilku lat sprawiają, że czwartki stają się po prostu przyjemniejsze. Obiady Czwartkowe – nowa tradycja Cotygodniowe spotkania w ramach Obiadów Czwartkowych były wydarzeniem, które przyciągało same znamienitości. Nie inaczej jest w przypadku  tych, które organizowane są przez firmę znaną z produkcji światowej klasy garnków. Philipiak Milano

cytryna i łyżka z suplementami diety

Suplementy diety – czy naprawdę warto?

Od jakiegoś czasu w naszym społeczeństwie rośnie świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą otyłość, nieprawidłowa dieta oraz niedobory witamin i minerałów. To dobra wiadomość, gdyż taka wiedza to pierwszy krok na drodze do wprowadzenia znaczących zmian, a co za tym idzie, lepszego życia. Kryje się jednak za tym też pewna pułapka. „Moda” na zdrowy styl życia przyniosła też wysyp tysięcy preparatów nazywanych suplementami diety. Ich producenci przekonują, że bez ich stosowania absolutnie nie uda nam się schudnąć/poprawić stanu cery/uzupełnić niedoborów witamin i wiele, wiele innych. W efekcie niejeden każdego dnia przyjmuje garść tabletek, choć nie są to leki niezbędne do

pościel w nieładzie - poduszki i kołdra

Roztocza – niewidzialny wróg

Każdy z nas codziennie dba o higienę swojego ciała – bierzemy prysznic rano lub wieczorem, a w okresie letnim potrafimy kąpać się nawet kilka razy dziennie. Niestety, jednocześnie często zupełnie pomijamy higienę naszego snu, która ma związek z higieną materaca, łóżka i pościeli. Co to jest higiena snu? Co może jej zagrażać? I jak o nią prawidłowo dbać?

fruktoza owoce na talerzu

Nietolerancja fruktozy – owoce potrafią czasem zaszkodzić

Nietolerancja fruktozy nie jest często omawianym zjawiskiem, ale mimo wszystko dość powszechnym. Czasem można nawet nie wiedzieć, że choruje się na podobne schorzenie, dlatego warto wiedzieć więcej o objawach, ale także i o samej diecie fruktozowej. Ta może nam bardzo pomóc, a wcale nie oznacza wielkich zmian w jadłospisie. Fruktoza w owocach – o co chodzi? Zacznijmy od samych podstaw, czyli tego, czym w rzeczywistości jest fruktoza. To po prostu cukier, który występuje w owocach. Stąd też sama jego nazwa (fructus to owoc), choć fruktoza znajduje się nie tylko w owocach. Znajdziemy ją także w warzywach. Występuje m.in. w pomidorach,

Suplementy diety – czy naprawdę warto?

Od jakiegoś czasu w naszym społeczeństwie rośnie świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą otyłość, nieprawidłowa dieta oraz niedobory witamin i minerałów. To dobra wiadomość, gdyż taka wiedza to pierwszy krok na drodze do wprowadzenia znaczących zmian, a co za tym idzie, lepszego życia. Kryje się jednak za tym też pewna pułapka. „Moda” na zdrowy styl życia przyniosła też wysyp tysięcy preparatów nazywanych suplementami diety. Ich producenci przekonują, że bez ich stosowania absolutnie nie uda nam się schudnąć/poprawić stanu cery/uzupełnić niedoborów witamin i wiele, wiele innych. W efekcie niejeden każdego dnia przyjmuje garść tabletek, choć nie są to leki niezbędne do życia. Czym są suplementy diety? Czy warto je stosować? A może istnieje ryzyko ich przedawkowania?

Czym są suplementy diety?

Mówiąc ogólnie, suplement diety to środek spożywczy, którego zadaniem jest uzupełniać naszą codzienną dietę w ważne składniki odżywcze. Obecnie na rynku znajdziemy suplementy chyba każdej witaminy i minerału, jakie znajdują się w naszym organizmie. Najpopularniejsze są suplementy z witaminami A, D3, K, z grupy B, C, a także z niacyną, biotyną i kwasem foliowy. Kolejne, równie popularne to suplementy z minerałami, takimi jak: magnez, wapń, cynk, potas, selen, chrom, fosfor czy jod i żelazo. Co istotne, NIE SĄ to preparaty lecznicze, zatem nie stanowią leku na pewne schorzenia. Ponadto ich stosowanie nie zastąpi prawidłowej zbilansowanej diety. Nie możemy więc liczyć na poprawę samopoczucia czy spadek masy ciała, jeżeli na co dzień o siebie nie dbamy, a tylko każdego dnia przyjmujemy suplementy diety. Suplementy mają za zadanie uzupełnić niedobory witamin i minerałów, których nie da się uzupełnić poprzez zbilansowaną dietę.

Kiedy warto sięgnąć po suplementy diety?

Chociaż suplement diety nie jest lekiem i można go nabyć bez recepty, warto przed rozpoczęciem przyjmowania jakiegokolwiek suplementu wykonać badania i skonsultować się z lekarzem. Tak naprawdę wyraźne niedobory pewnych składników odżywczych widoczne na wynikach z badania krwi powinny być podstawą do stosowania tego rodzaju wspomagaczy. W przeciwnym wypadku ich stosowanie mija się z celem, a po dłuższym okresie może nam nawet zaszkodzić. Suplementy stosuje się nie tylko w przypadku niedoborów, ale także wspomagająco przy odchudzaniu, w diecie osób intensywnie trenujących, a także w sytuacji, gdy z powodu choroby mamy ograniczone wchłanianie pewnych witamin i minerałów. Suplementy są też zalecane, gdy borykamy się z niską odpornością, co również świadczy o pewnych niedoborach.

warzywa - sałata, brokuł, pomidor, ogórek, fasolka strączkowa

Co i kiedy powinniśmy suplementować?

Suplementy diety mogą skutecznie pomóc nam zwalczać niedobory pewnych minerałów i witamin, których przejściowo nam brakuje. Doskonałym przykładem jest chociażby witamina D3, którą człowiek pobiera przede wszystkim z przebywania na słońcu. W okresie jesienno-zimowym, a także w szerokościach geograficznych, gdzie nie panują wysokie temperatury, zazwyczaj cierpimy na niedobory tej witaminy. Tymczasem witamina D3 odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie i co ważne, nie ma możliwości przyswoić jej z żywności na odpowiednim poziomie. W tej sytuacji zaleca się jej suplementowanie, a w okresie letnim korzystania ze słońca przynajmniej 20 minut dziennie.

Jak wybierać suplementy diety?

Jeżeli już zdecydujemy się wprowadzić do swojego żywienia pewne suplementy diety, powinniśmy przede wszystkim sprawdzać ich jakość. Jak już mówiliśmy, na rynku pojawiło się tysiące suplementów diety, a wiele z nich niestety pochodzi z niesprawdzonego źródła. Niska jakość, wysoki stopień zanieczyszczenia, a nawet brak substancji deklarowanych na opakowaniu – to tylko niektóre z przewinień nieuczciwych producentów. Taki suplement to nie tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto, ale też ryzyko wystąpienia negatywnych skutków ubocznych. Dlatego zawsze wybierajmy sprawdzone suplementy diety, pochodzące od znanego i renomowanego dostawcy. Kolejna kwestia to dawkowanie suplementów. Zawsze stosujmy je zgodnie z zaleceniami lekarza, dietetyka lub podanymi na opakowaniu. Zwiększenie dawki suplementu wcale nie sprawi, że zacznie on szybciej działać. Na efekty zawsze trzeba poczekać, a staną się one widoczne tylko, jeśli prowadzimy zbilansowany tryb życia, tzn. zdrowo się odżywiamy oraz jesteśmy aktywni fizycznie.

Pamiętajmy, suplementy diety nie są „cudownymi pigułkami”, które w mgnieniu oka zmienią nasze życie, wygląd i samopoczucie. To jedynie dodatek, który może wspomóc działania prozdrowotne. Dlatego bądźmy ostrożni zarówno, gdy dokonujemy zakupu, jak i podczas ich stosowania.

O autorze

Odpowiedz