Jaki model lampy do Twojego wnętrza?

Wybór oświetlenia to jeden z kluczowych aspektów podczas urządzania wnętrza. Żyrandole, lampy czy kinkiety pomogą stworzyć jasną i komfortową przestrzeń. Odpowiednio dobrane modele ułatwią pracę, naukę oraz codzienne funkcjonowanie. Dzięki szerokiej gamie produktów wersję dla siebie mogą znaleźć zwolennicy prostych form, jak również miłośnicy fantazyjnych konstrukcji. Czarne wiszące lampy to jedna z propozycji, która może sprawdzić się w wielu stylistykach. Na jakie modele się zdecydować, żeby podkreślić wybrany wystrój wnętrza? Czarne, wiszące lampy w nowoczesnym wnętrzu Elegancja, proste formy, naturalne materiały oraz funkcjonalne meble i dodatki to kilka charakterystycznych cech dla wnętrz urządzonych w stylu nowoczesnym. Dominującymi kolorami są szarości,

pianka memory - łóżko w pokoju

Pianka memory, czyli idealny materac do spania

Jedną z największych bolączek Polaków jest to, że notorycznie się nie wysypiają. Co więcej, ten stan szczególnie negatywnie odbija się na poziomie koncentracji i skupienia w ciągu dnia, a na dłuższą metę także na naszym zdrowiu. Dlatego lekarze coraz częściej mówią o tym, by zadbać o odpowiednią ilość snu w odpowiednich warunkach. Jednym z podstawowych czynników wpływających na jakość naszego snu ma rodzaj materaca, na którym śpimy. Dobry materac to nieodzowny element wyposażenia każdej sypialni. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Dobry materac do spania – jaki powinien być? Podstawowymi parametrami, którymi kierujemy się przy wyborze materaca jest jego

obiadek dla dziecka - mama karmi dziecko

Obiadki dla niemowląt, czyli rozszerzamy dietę dziecka

W pierwszych miesiącach życia podstawowym posiłkiem każdego dziecka jest mleko mamy lub mleko modyfikowane zalecone przez pediatrę. Z czasem przychodzi taki moment, kiedy samo mleko przestaje wystarczać i dietę malucha należy rozszerzyć o nowe, stałe pokarmy. Zazwyczaj ma to miejsce pomiędzy 4. a 6. miesiącem, w zależności od indywidualnego tempa rozwoju dziecka. Należy pamiętać, aby nowe posiłki wprowadzać stopniowo, najlepiej pojedynczo, codziennie zwiększając liczbę łyżeczek nowego produktu. Jakie obiadki wybrać i od czego zacząć rozszerzanie diety dziecka? O tym poniżej. Pierwsze obiadki – ogólne zalecenia Pierwsze obiadki twojego maleństwa powinny być jednoskładnikowe, warzywne, w jak najprostszej do przyswojenia formie. Zacznij

niedobór snu - ciągłe zmęczenie

Niedobór snu i jego konsekwencje

Niedobór snu to zjawisko, którego przynajmniej raz w życiu doświadczył niemal każdy z nas. Jakie były tego konsekwencje? Między innymi podkrążone oczy i zupełny brak energii oraz sił niezbędnych do wykonania czekających nas zadań. Jednak to tylko niewielka część tego, jak bardzo szkodliwe może okazać się notoryczne niedosypianie. Wyjaśniamy, jakie są jeszcze inne konsekwencje niedoboru snu. Podpowiadamy też, jak sobie z tym poradzić. Niedobór snu – do czego może doprowadzić? Przede wszystkim na niedosypianiu cierpi nasze samopoczucie. Zarwane noce potrafią nas skutecznie zdekoncentrować. Poza tym możemy czuć się bardziej rozdrażnieni i okazywać niechęć otoczeniu. Niedobór snu to również kłopoty z

mama karmi małe dziecko siedzące w foteliku do karmienia łyżeczką

Zdrowa przekąska w tubce – owocowe musy dla dzieci

Zdrowe odżywianie i prawidłowe nawyki żywieniowe kształtują się od najmłodszych lat życia. Rodzice starają się wzbogacać dietę dzieci o najcenniejsze składniki, które zadbają o rozwój i odporność młodego organizmu. A składniki te zawarte są przede wszystkim w owocach i warzywach. Jak podawać je dzieciom? Jaką formę dań wybrać? Jednym z rozwiązań są musy w tubkach (saszetkach). Zobacz, dlaczego warto uwzględnić je w jadłospisie Twojego maluszka.

co zabrać w góry

Wyjazd w góry? Sprawdź, co ze sobą wziąć

Wyjazd w góry może być wyjątkową okazją do tego, by spędzić czas z dala od miasta. Zanim jednak wybierzemy się na jakąkolwiek górską trasę, trzeba się do takiego wyjścia odpowiednio przygotować. Mowa tutaj zarówno o formie fizycznej, jak i tym, co należy wziąć ze sobą na szlak. W końcu nawet najprostsza trasa w górach może okazać się niebezpieczna, jeżeli nie jesteśmy przygotowani na każdą ewentualność. Co więc wziąć ze sobą na wyjazd w góry? Wyjazd w góry – co ze sobą zabrać? Przed wyjazdem w góry, dobrze powiadomić naszych najbliższych, gdzie dokładnie się wybieramy oraz kiedy. Tak na wszelki wypadek.

obiady czwartkowe - nakryty stół

Obiady Czwartkowe – nowa tradycja, która przynosi same dobroci

Z czym mogą kojarzyć się Obiady Czwartkowe? Z pewnością z pewną tradycją, którą w życie wprowadził Adam Czartoryski oraz król Stanisław August Poniatowski. Wielkie wydarzenie, które łączyło sztukę z dyskusją oraz wyjątkowymi potrawami. I teraz, setki lat po pierwszych Obiadach Czwartkowych, przyszła pora na kolejne. Tym razem organizowane przez Philipiak Milano, które już od kilku lat sprawiają, że czwartki stają się po prostu przyjemniejsze. Obiady Czwartkowe – nowa tradycja Cotygodniowe spotkania w ramach Obiadów Czwartkowych były wydarzeniem, które przyciągało same znamienitości. Nie inaczej jest w przypadku  tych, które organizowane są przez firmę znaną z produkcji światowej klasy garnków. Philipiak Milano

cytryna i łyżka z suplementami diety

Suplementy diety – czy naprawdę warto?

Od jakiegoś czasu w naszym społeczeństwie rośnie świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą otyłość, nieprawidłowa dieta oraz niedobory witamin i minerałów. To dobra wiadomość, gdyż taka wiedza to pierwszy krok na drodze do wprowadzenia znaczących zmian, a co za tym idzie, lepszego życia. Kryje się jednak za tym też pewna pułapka. „Moda” na zdrowy styl życia przyniosła też wysyp tysięcy preparatów nazywanych suplementami diety. Ich producenci przekonują, że bez ich stosowania absolutnie nie uda nam się schudnąć/poprawić stanu cery/uzupełnić niedoborów witamin i wiele, wiele innych. W efekcie niejeden każdego dnia przyjmuje garść tabletek, choć nie są to leki niezbędne do

pościel w nieładzie - poduszki i kołdra

Roztocza – niewidzialny wróg

Każdy z nas codziennie dba o higienę swojego ciała – bierzemy prysznic rano lub wieczorem, a w okresie letnim potrafimy kąpać się nawet kilka razy dziennie. Niestety, jednocześnie często zupełnie pomijamy higienę naszego snu, która ma związek z higieną materaca, łóżka i pościeli. Co to jest higiena snu? Co może jej zagrażać? I jak o nią prawidłowo dbać?

fruktoza owoce na talerzu

Nietolerancja fruktozy – owoce potrafią czasem zaszkodzić

Nietolerancja fruktozy nie jest często omawianym zjawiskiem, ale mimo wszystko dość powszechnym. Czasem można nawet nie wiedzieć, że choruje się na podobne schorzenie, dlatego warto wiedzieć więcej o objawach, ale także i o samej diecie fruktozowej. Ta może nam bardzo pomóc, a wcale nie oznacza wielkich zmian w jadłospisie. Fruktoza w owocach – o co chodzi? Zacznijmy od samych podstaw, czyli tego, czym w rzeczywistości jest fruktoza. To po prostu cukier, który występuje w owocach. Stąd też sama jego nazwa (fructus to owoc), choć fruktoza znajduje się nie tylko w owocach. Znajdziemy ją także w warzywach. Występuje m.in. w pomidorach,

Sport zimą? Pewnie, że tak!

Sport zimą jest tak samo przyjemny jak ten uprawiany wiosną i latem. Mimo, że szalejący za oknem mróz nie zawsze zachęca do wyjścia z domu, to jednak warto się przemóc i zamiast zalegać na kanapie, wyjść się poruszać. Uwalniające się podczas aktywności endorfiny wynagrodzą nam cały wysiłek. Zimą warto spacerować, ale nie tylko. Podczas mroźnych dni można robić dosłownie wszystko – od biegania, przez jazdę na łyżwach, na nartach biegowych kończąc. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby w ogóle się ruszać. Naukowcy dowiedli, że zimowe świeże powietrze pozytywnie wpływa na samopoczucie i pomaga w walce z depresją. Poza tym sport na świeżym powietrzu w okresie zimowym podnosi odporność organizmu i czasem ćwiczy te partie mięśni, o których zapominamy na co dzień. Sport zimą? Jak najbardziej tak! Poniżej znajdziesz kilka propozycji na aktywność zimową porą.

Sport zimą – jazda na łyżwach

Jeśli sport zimą to bez wątpienia numerem jeden są łyżwy. To prawdziwy kaloryczny kiler, który pozwala pozbyć się do 700 kilokalorii w ciągu godziny. Poza tym, podczas jazdy na łyżwach uruchamiają się rozmaite partie mięśniowe. Aktywne są nie tylko nogi, ale również pośladki, biodra, brzuch i plecy. Jeśli będziesz jeździć systematycznie, twoje ciało ładnie się wyrzeźbi. Nie musisz kupować własnych łyżew, gdyż na każdym lodowisku istnieje możliwość wypożyczenia odpowiedniej pary. Ten sport ma w sobie dużo gracji i jest fajną opcją na spędzenie czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Jazda na łyżwach nie wymaga posiadania odpowiedniego stroju. Warto jednak ubrać się tak, aby nic nie krępowało naszych ruchów.

sporty zimowe

Energiczny spacer

Mimo, że wiele osób nie uważa marszu za sport, to jednak jest to aktywność, która niesie za sobą wiele korzyści: dotlenia organizm, poprawia samopoczucie, dodaje energii, wzmacnia odporność, buduje kondycję i… spala kalorie! Podczas dynamicznego maszerowania aktywizujesz całe ciało. Pracują nogi i pośladki, brzuch, ramiona i plecy. W trakcie 1 godziny maszerowania możesz spalić do 300 kalorii, a przy okazji czerpać z tego wiele przyjemności. Maszerować możesz sama lub z koleżanką. Podczas treningu możesz słuchać ulubionej muzyki lub skupiać się na otaczającym cię świecie. Zamiast jednak przemierzać kolejne kilometry ulicami miasta, wybierz urokliwy park lub las, gdzie powietrze jest zdecydowanie czystsze i nie jesteś narażona na wdychanie spalin. Taki marsz jest dobrym wstępem do innej aktywności. Kto wie, może po pewnym czasie nabierzesz ochoty na bieganie? Dynamiczny marsz doskonale cię do tego przygotuje.

Sport zimą – nordic walking

Fajną odmianą marszu jest nordic walking – chodzenie z kijami. Myślisz, że to aktywność zarezerwowana dla seniorów? Błąd. Nordic walking uprawiać mogą wszyscy – niezależnie od wieku, również ludzie młodzi. Prawidłowo wykonywany nordic walking to świetna alternatywa dla biegania. Maszerując z kijami uruchamiamy ponad 80% naszych mięśni, a jednocześnie nie obciążamy stawów i kręgosłupa. To pomaga nie tylko utrzymać dobrą formę, ale i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Tego typu aktywność ładnie rzeźbi ramiona i plecy. Nordic walking można uprawiać samodzielnie lub w grupie, co motywuje jeszcze bardziej. W ciągu godziny można spalić nawet 400-500 kalorii, więc przyznasz, że jest to całkiem dobry wynik. Ten sport nie jest drogi. Wystarczy tylko zainwestować w parę kijków i wygodne buty i można trenować.

Sport zimą – bieganie

To nieprawda, że biegać można tylko wiosną i latem, kiedy jest ciepło. Wielu biegaczy wręcz preferuje zimowe bieganie, które skutecznie hartuje organizm i wzmacnia odporność, a przy okazji poprawia samopoczucie, uwalnia endorfiny i pomaga schudnąć lub utrzymać zgrabną sylwetkę. Trzeba tylko pamiętać, że bieganie zimą wymaga od nas innego przygotowania. W przeciwieństwie do treningów wykonywanych latem, zimą nie rozciągamy się tuż przed bieganiem, a zastawiamy to na „potem”, jak już wrócimy do domu. Zamiast rozciągania, przed biegiem fundujemy sobie dynamiczną rozgrzewkę w postaci podskoków, wymachów, kręcenia biodrami, skłonów, itp. Pamiętaj też o odpowiednim stroju. Nigdy nie wychodź na trening bez czapki i rękawiczek, a także bielizny termoaktywnej.

Jazda na nartach

A teraz ulubiony sport zimowy większości Polaków – narty. Jeździć może każdy i nigdy nie jest za późno, żeby nauczyć się zjeżdżać na dwóch dechach. Podczas tego typu aktywności świetnie pracują nogi, brzuch, biodra i kręgosłup. Godzina narciarskiego szaleństwa to 500-600 kalorii mniej. Jazda na nartach usprawnia także pracę serca i całego układu krążenia. Wzmacnia ciało, buduje odporność i wytrzymałość organizmu.

sport zimą

Narciarstwo biegowe

Narty to nie tylko zjazdówki. Nie trzeba wyjeżdżać w góry, żeby czerpać przyjemność z jazdy na nartach. Biegówki potrafią dostarczyć tamo samo dużo frajdy! Co ciekawe, ślizganie się na nartach biegowych zyskuje na popularności. Plusem jest, że ten sport można uprawiać wszędzie – w lesie, a nawet w mieście. Obecnie nikogo nie dziwi już widok narciarzy biegowych w miejskich parkach. Co daje ta aktywność? Przede wszystkim wzmacnia wszystkie mięśnie i pozwala spalić nawet 600 kalorii w ciągu 1 godziny.

 

 

O autorze

Odpowiedz