Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

prywatny akademik łódź

Prywatny akademik Łódź – dlaczego warto?

Czy to możliwe, żeby wyjeżdżając na studia mieszkać jak w domu? Oczywiście, że tak! Domy studenckie, które znamy z opowieści naszych rodziców lub starszego rodzeństwa dawno już przestały istnieć, a ich miejsce dumnie zajęły prywatne akademiki. Łódź jest jednym z tych miast, które posiadają tego typu miejsca. Prywatny akademik Łódź jest odpowiednio przystosowany dla studentów i zapewnia naprawdę doskonałe warunki do nauki i codziennego życia. Bo nie ma co się oszukiwać, ale miejsce zamieszkania na studiach jest równie ważne, co dobre notatki z wykładów. Nie da się ukryć, że studiowanie jest bardziej owocne, jeśli mieszkamy w fajnym miejscu, a nie

sporty zimowe

Sport zimą? Pewnie, że tak!

Sport zimą jest tak samo przyjemny jak ten uprawiany wiosną i latem. Mimo, że szalejący za oknem mróz nie zawsze zachęca do wyjścia z domu, to jednak warto się przemóc i zamiast zalegać na kanapie, wyjść się poruszać. Uwalniające się podczas aktywności endorfiny wynagrodzą nam cały wysiłek. Zimą warto spacerować, ale nie tylko. Podczas mroźnych dni można robić dosłownie wszystko – od biegania, przez jazdę na łyżwach, na nartach biegowych kończąc. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby w ogóle się ruszać. Naukowcy dowiedli, że zimowe świeże powietrze pozytywnie wpływa na samopoczucie i pomaga w walce z depresją. Poza tym

jak uniknąć błędów w makijażu

Jak uniknąć błędów w makijażu

Piękny makijaż jest sprzymierzeńcem każdej kobiety – niezależnie od wieku, zajmowanego stanowiska, zawodu. Potrafi zamaskować drobne niedoskonałości i podkreśla to, co w nas najlepsze. Makijaż jest także idealnym dopełnieniem stylizacji codziennej i wieczorowej. Każdej z nas do twarzy z makijażem, pod warunkiem, że został prawidłowo wykonany. Błąd może popełnić każda z nas. Ba! Błędy zdarzają się nawet najlepszym specjalistom w swojej dziedzinie. Jak ich uniknąć?

garnki philipiak

Najlepsze garnki – moi ulubieńcy marki Philipiak

Dobre garnki – to one są podstawowym narzędziem każdego kucharza, niezależnie od tego, czy gotuje w wielkiej restauracji, czy w zaciszu własnego domu. Kilka razy już wam o tym pisałam. Bez dobrych jakościowo naczyń do gotowania, nie ma sensu nawet wchodzić do kuchni. Najlepsze garnki? Dla mnie nieustannie te marki Philipiak (sprawdź TU). Bez wątpienia jako jedyne łączą przyjemne z pożytecznym. Są miłe dla oka i bardzo funkcjonalne w codziennym użytkowaniu. A przede wszystkim pozwalają gotować zgodnie z filozofią „fit”, a więc bez tłuszczu i bez soli, a w niektórych przypadkach nawet bez wody. Dzięki temu zachowują wszystkie witaminy i

duże naczynie ze stali szlachetnej

Zdrowe gotowanie z marką Philipiak

Zdrowe gotowanie zaczyna się od zakupu odpowiednich garnków. To nieprawda, że najważniejsza jest żywność bio i eko, bo jeśli będziemy poddawać ją obróbce w niewłaściwych naczyniach, to i tak na nic się to zda. Odpowiednio dobrane garnki mają niekwestionowany wpływ na jakość, a także smak i aromat przygotowywanych posiłków. Emaliowane naczynia, zwłaszcza te słabej jakości, zaczynają odchodzić do lamusa, a ich miejsce dumnie zajmują produkty wykonane ze stali szlachetnej. Całe szczęście mamy dziś ogromny wybór naczyń do gotowania, pieczenia i smażenia bez tłuszczu, soli, a nawet i wody. Najlepszą odpowiedzią na potrzeby osób dbających o zdrowe odżywianie są naczynia Philipiak.

Zdrowy kurczak – warto, czy nie?

Mięso z kurczaka wciąż cieszy się dużą popularnością i jest najchętniej wybieranym mięsem spośród wszystkich dostępnych. Za co lubimy kurczaka? Przede wszystkim za jego delikatność, uniwersalność i wszechstronność. Niezależnie od tego, jak go przygotujemy i z czym podamy – zawsze zachwyca smakiem i aromatem. Do tego jest bardzo prosty w obróbce. Prawda jest taka, że nie potrzebuje wiele do szczęścia, żeby smakować naprawdę wybornie. Wiele osób zastanawia się czy zdrowy kurczak jest faktycznie zdrowy i czy warto go na stałe włączyć do swojej diety. Czas rozwiać wątpliwości.

Sport zimą? Pewnie, że tak!

Sport zimą jest tak samo przyjemny jak ten uprawiany wiosną i latem. Mimo, że szalejący za oknem mróz nie zawsze zachęca do wyjścia z domu, to jednak warto się przemóc i zamiast zalegać na kanapie, wyjść się poruszać. Uwalniające się podczas aktywności endorfiny wynagrodzą nam cały wysiłek. Zimą warto spacerować, ale nie tylko. Podczas mroźnych dni można robić dosłownie wszystko – od biegania, przez jazdę na łyżwach, na nartach biegowych kończąc. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby w ogóle się ruszać. Naukowcy dowiedli, że zimowe świeże powietrze pozytywnie wpływa na samopoczucie i pomaga w walce z depresją. Poza tym sport na świeżym powietrzu w okresie zimowym podnosi odporność organizmu i czasem ćwiczy te partie mięśni, o których zapominamy na co dzień. Sport zimą? Jak najbardziej tak! Poniżej znajdziesz kilka propozycji na aktywność zimową porą.

Sport zimą – jazda na łyżwach

Jeśli sport zimą to bez wątpienia numerem jeden są łyżwy. To prawdziwy kaloryczny kiler, który pozwala pozbyć się do 700 kilokalorii w ciągu godziny. Poza tym, podczas jazdy na łyżwach uruchamiają się rozmaite partie mięśniowe. Aktywne są nie tylko nogi, ale również pośladki, biodra, brzuch i plecy. Jeśli będziesz jeździć systematycznie, twoje ciało ładnie się wyrzeźbi. Nie musisz kupować własnych łyżew, gdyż na każdym lodowisku istnieje możliwość wypożyczenia odpowiedniej pary. Ten sport ma w sobie dużo gracji i jest fajną opcją na spędzenie czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Jazda na łyżwach nie wymaga posiadania odpowiedniego stroju. Warto jednak ubrać się tak, aby nic nie krępowało naszych ruchów.

sporty zimowe

Energiczny spacer

Mimo, że wiele osób nie uważa marszu za sport, to jednak jest to aktywność, która niesie za sobą wiele korzyści: dotlenia organizm, poprawia samopoczucie, dodaje energii, wzmacnia odporność, buduje kondycję i… spala kalorie! Podczas dynamicznego maszerowania aktywizujesz całe ciało. Pracują nogi i pośladki, brzuch, ramiona i plecy. W trakcie 1 godziny maszerowania możesz spalić do 300 kalorii, a przy okazji czerpać z tego wiele przyjemności. Maszerować możesz sama lub z koleżanką. Podczas treningu możesz słuchać ulubionej muzyki lub skupiać się na otaczającym cię świecie. Zamiast jednak przemierzać kolejne kilometry ulicami miasta, wybierz urokliwy park lub las, gdzie powietrze jest zdecydowanie czystsze i nie jesteś narażona na wdychanie spalin. Taki marsz jest dobrym wstępem do innej aktywności. Kto wie, może po pewnym czasie nabierzesz ochoty na bieganie? Dynamiczny marsz doskonale cię do tego przygotuje.

Sport zimą – nordic walking

Fajną odmianą marszu jest nordic walking – chodzenie z kijami. Myślisz, że to aktywność zarezerwowana dla seniorów? Błąd. Nordic walking uprawiać mogą wszyscy – niezależnie od wieku, również ludzie młodzi. Prawidłowo wykonywany nordic walking to świetna alternatywa dla biegania. Maszerując z kijami uruchamiamy ponad 80% naszych mięśni, a jednocześnie nie obciążamy stawów i kręgosłupa. To pomaga nie tylko utrzymać dobrą formę, ale i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Tego typu aktywność ładnie rzeźbi ramiona i plecy. Nordic walking można uprawiać samodzielnie lub w grupie, co motywuje jeszcze bardziej. W ciągu godziny można spalić nawet 400-500 kalorii, więc przyznasz, że jest to całkiem dobry wynik. Ten sport nie jest drogi. Wystarczy tylko zainwestować w parę kijków i wygodne buty i można trenować.

Sport zimą – bieganie

To nieprawda, że biegać można tylko wiosną i latem, kiedy jest ciepło. Wielu biegaczy wręcz preferuje zimowe bieganie, które skutecznie hartuje organizm i wzmacnia odporność, a przy okazji poprawia samopoczucie, uwalnia endorfiny i pomaga schudnąć lub utrzymać zgrabną sylwetkę. Trzeba tylko pamiętać, że bieganie zimą wymaga od nas innego przygotowania. W przeciwieństwie do treningów wykonywanych latem, zimą nie rozciągamy się tuż przed bieganiem, a zastawiamy to na „potem”, jak już wrócimy do domu. Zamiast rozciągania, przed biegiem fundujemy sobie dynamiczną rozgrzewkę w postaci podskoków, wymachów, kręcenia biodrami, skłonów, itp. Pamiętaj też o odpowiednim stroju. Nigdy nie wychodź na trening bez czapki i rękawiczek, a także bielizny termoaktywnej.

Jazda na nartach

A teraz ulubiony sport zimowy większości Polaków – narty. Jeździć może każdy i nigdy nie jest za późno, żeby nauczyć się zjeżdżać na dwóch dechach. Podczas tego typu aktywności świetnie pracują nogi, brzuch, biodra i kręgosłup. Godzina narciarskiego szaleństwa to 500-600 kalorii mniej. Jazda na nartach usprawnia także pracę serca i całego układu krążenia. Wzmacnia ciało, buduje odporność i wytrzymałość organizmu.

sport zimą

Narciarstwo biegowe

Narty to nie tylko zjazdówki. Nie trzeba wyjeżdżać w góry, żeby czerpać przyjemność z jazdy na nartach. Biegówki potrafią dostarczyć tamo samo dużo frajdy! Co ciekawe, ślizganie się na nartach biegowych zyskuje na popularności. Plusem jest, że ten sport można uprawiać wszędzie – w lesie, a nawet w mieście. Obecnie nikogo nie dziwi już widok narciarzy biegowych w miejskich parkach. Co daje ta aktywność? Przede wszystkim wzmacnia wszystkie mięśnie i pozwala spalić nawet 600 kalorii w ciągu 1 godziny.

 

 

O autorze

Odpowiedz