Garderoba w małym mieszkaniu

Garderoba jako osobne pomieszczenie w domu to marzenie niejednej kobiety. Posiadając ją, zdecydowanie łatwiej dbać o ład i porządek w swoich ubraniach i obuwiu, można też przechowywać je we właściwy sposób. Niestety, często ogranicza nas mały metraż mieszkania, w wyniku czego garderoba wciąż pozostaje jedynie w sferze marzeń. Czy jest jakiś sposób na to, by pomimo posiadania niedużego mieszkania w bloku, stworzyć własną garderobę? Garderoba w formie dużej szafy Chcąc znaleźć miejsce na garderobę w niewielkim mieszkaniu, należy iść na pewne kompromisy. Jeżeli nie jesteśmy w stanie poświęcić na jej aranżację osobnego pomieszczenia, postarajmy się zaadaptować na ten cel fragment

suszarka do ubrań - pralnia

Suszarka do ubrań – rodzaje i funkcje

Suszarka do ubrań to urządzenie, które zdobywa coraz większą popularność. Dzięki niemu nie potrzebujemy dodatkowej przestrzeni na suszarki tradycyjne oraz nie musimy czekać kilku dobrych godzin, aż pranie wyschnie. Co trzeba wiedzieć o suszarkach bębnowych? Jakie są ich najważniejsze funkcje? A może planujesz zakup, ale nie wiesz, na jaki model się zdecydować? Dzisiaj postaram się przedstawić najważniejsze cechy tego sprzętu! Rodzaje suszarek do ubrań Zacznijmy od tego, jakie są rodzaje suszarek do ubrań. Warto wiedzieć, jak działa dane urządzenie, by dokonać najlepszego wyboru. Na rynku dostępne są: Suszarka kondensacyjna – to model, który nie wymaga podłączenia do wentylacji. Woda, która

1% podatku na cele charytatywne – jak to działa?

Każdego roku podatnicy są zobowiązani do przygotowania i złożenia rocznej deklaracji podatkowej PIT, będącej podstawą do zapłaty podatku lub zwrotu jego nadpłaty. W związku z tym pojawia się też możliwość przekazania 1% podatku na cele charytatywne, o co apelują różne fundacje i organizacje pożytku publicznego. Czym jest owy 1%? W jaki sposób można go przekazać i dlaczego warto to uwzględnić przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Co to jest 1% podatku? Wspomniany 1% to 1/100 część podatku dochodowego od osób fizycznych, który każdy podatnik może przekazać na wybraną przez siebie organizację OPP, czyli mającą status organizacji pożytku publicznego. Jest to jeden z

chroniczne zmęczenie

Paraliż senny – czym jest i jak mu zapobiegać?

Paraliż senny to zjawisko znane od wielu lat, które dotyka osób w różnym wieku i pochodzących z różnych środowisk. Sama jego nazwa brzmi przerażająco i rzeczywiście nie jest to przyjemne doświadczenie. Co jest przyczyną występowania paraliżu nocnego? Czy można mu jakoś zapobiec? Co to jest paraliż senny? Kto jest narażony? O paraliżu przysennym mówimy wtedy, gdy będąc w fazie snu REM, czyli w śnie najgłębszym, gdy przydarzają nam się sny, a nasze mięśnie wiotczeją, przebudzamy się i wchodzimy w tryb czuwania, zanim naturalne zwiotczenie mięśni minie. W trakcie takiego stanu, człowiek może oddychać oraz otwierać oczy, ale nie jest w

para_siedzi_na_ławce

Idealna randka – jak ją zorganizować?

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego pierwsza randka tak często wpływa na decyzję o tym, czy będziecie się dalej spotykali? Nie – nie chodzi tu jedynie o sposób w jaki zainteresujecie sobą partnera, ale o najdrobniejsze szczegóły związane z jej przebiegiem, ale i organizacją. Zatem, jeśli szukacie przepisu, jak zorganizować idealną randkę – pierwszą randkę, koniecznie zajrzyjcie do naszego krótkiego poradnika. Idealna pierwsza randka – czyli jaka? Mimo, iż idealna randka to pojęcie, które posiada tysiące różnych definicji istnieją pewne elementy, bez jakich trudno mówić o naprawdę udanym pierwszym spotkaniu z nowo poznaną osobą. Jakie? Przede wszystkim ważne jest miejsce na randkę.

najlepsza pizza w warszawie

Pizza w Warszawie – czy w stolicy można zjeść dobrą pizzę?

Uwielbiamy pizzę! Bez względu na to, ile mamy lat, gdzie mieszkamy i czym się zajmujemy na co dzień, chętnie zajadamy się włoskim plackiem z rozmaitymi dodatkami. Pizza na świecie jest takim samym przebojem kulinarnym, jak w Polsce. Nie bez powodu w każdym roku powstaje co najmniej kilka pizzerii lub restauracji serwujących ten włoski specjał. W Warszawie można je spotkać niemal na każdej ulicy. Ale czy faktycznie pizza w Warszawie jest w stanie dorównać oryginalnej włoskiej pizzy? Gdzie zjemy najlepszą? O tym poniżej. Z ziemi włoskiej? A może jednak greckiej? Ponoć pizza wywodzi się z gorącej Italii. Ponoć, bo nie do

Zdrowy wypoczynek i spokojny relaks pozwalają przetrwać jesienne przesilenie

Jak dbać o siebie jesienią? Zdrowy wypoczynek i higiena snu

Przyszła astronomiczna jesień – czas, który jest pełen kolorów, pięknych, mglistych krajobrazów, ale także niższych temperatur, szybciej zapadającego zmroku, strug deszczu i przejmującego wiatru. Nasz organizm ze smutkiem żegna słoneczne dni i zaczyna się szykować do zimy. Temu przejściu, z jednej pory roku w drugą, towarzyszy szereg objawów psychicznych i fizycznych zwanych przesileniem jesiennym. Czym ono jest i jak sobie z nim radzić? Pomoże zdrowy wypoczynek! Co to znaczy? Przesilenie jesienne – czas na naprawdę zdrowy wypoczynek! Świat to jeden wielki organizm. Zmiany w naturze, a zwłaszcza w pogodzie, mają na nas wpływ. Na gwałtowne obniżenie temperatury i stopnia nasłonecznienia w

Gotowanie na parze to jeden ze sposobów na pożywne danie dla dziecka

Gotowanie na parze dla dziecka – dlaczego warto?

Smażenie bez tłuszczu, spożywanie nieprzetworzonego jedzenia, rezygnacja z cukru, gotowanie w małej ilości wody – to kodeks, którym zazwyczaj kierują się ludzie będący na diecie odchudzającej. Ale czy faktycznie zdrowe gotowanie, takie jak gotowanie na parze, zarezerwowane jest tylko dla tych, którzy chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy? Niekoniecznie. Tego typu gotowanie polecane jest każdemu, kto chce dbać o dobre samopoczucie. Co więcej – w sposób szczególny polecane jest maluszkom. Niestety, zbyt rzadko mówi się na ten temat. A przecież w momencie, kiedy malec zaczyna zjadać coś więcej niż tylko mleko, obowiązkiem każdego rodzica jest zadbanie o jego właściwe, a więc zdrowe

Domowa pizza może być też dietetyczna, np. na cieście razowym!

Domowa pizza, czyli jak zrobić coś po swojemu

Domowa pizza to jedno z tych dań, które wprawdzie wymaga od nas trochę nakładów pracy, ale także może przynieść zaskakujące połączenie smaków. Owszem, nie zawsze taki posiłek musi nam wyjść dobrze za pierwszym razem, ale warto spróbować swoich sił. W końcu mówimy tutaj o jednym z najpopularniejszych dań na świecie, więc czemu nie spróbować zrobić go samemu? Domowa pizza krok po kroku Istnieje wiele doskonałych pizzerii, które dowiozą nam pizzę do domu i to bardzo szybko. Możemy w takich restauracjach zamówić niemal dowolny rodzaj pizzy. To szybki i całkiem niedrogie rozwiązanie, a szczególnie wtedy, kiedy nie ma się czasu na

4 powody, by odwiedzić miasto Łódź

Lubisz podróżować po Polsce zwiedzając ciekawe miasta? Mamy dla Ciebie propozycję – odwiedź miasto Łódź. Dlaczego? Przeczytaj nasz artykuł, a wszystko stanie się jasne. 4 powody, by odwiedzić miasto Łódź Zanim wskażemy te naprawdę ważne, skupimy się na nazwijmy to aspektach praktycznych. Po pierwsze – Łódź posiada szeroką sieć połączeń. Bez trudu dostaniemy się do niej zarówno własnym transportem, jak i tym publicznym. Możesz tam dotrzeć autem, pociągiem, a nawet samolotem. Po drugie – nigdy w niej nie brakuje miejsc noclegowych. Dotyczy to nie tylko doskonałej klasy hoteli, gdzie niezbędna jest wcześniejsza rezerwacja, ale wolne pokoje właściwie zawsze czekają na

Sport zimą? Pewnie, że tak!

Sport zimą jest tak samo przyjemny jak ten uprawiany wiosną i latem. Mimo, że szalejący za oknem mróz nie zawsze zachęca do wyjścia z domu, to jednak warto się przemóc i zamiast zalegać na kanapie, wyjść się poruszać. Uwalniające się podczas aktywności endorfiny wynagrodzą nam cały wysiłek. Zimą warto spacerować, ale nie tylko. Podczas mroźnych dni można robić dosłownie wszystko – od biegania, przez jazdę na łyżwach, na nartach biegowych kończąc. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby w ogóle się ruszać. Naukowcy dowiedli, że zimowe świeże powietrze pozytywnie wpływa na samopoczucie i pomaga w walce z depresją. Poza tym sport na świeżym powietrzu w okresie zimowym podnosi odporność organizmu i czasem ćwiczy te partie mięśni, o których zapominamy na co dzień. Sport zimą? Jak najbardziej tak! Poniżej znajdziesz kilka propozycji na aktywność zimową porą.

Sport zimą – jazda na łyżwach

Jeśli sport zimą to bez wątpienia numerem jeden są łyżwy. To prawdziwy kaloryczny kiler, który pozwala pozbyć się do 700 kilokalorii w ciągu godziny. Poza tym, podczas jazdy na łyżwach uruchamiają się rozmaite partie mięśniowe. Aktywne są nie tylko nogi, ale również pośladki, biodra, brzuch i plecy. Jeśli będziesz jeździć systematycznie, twoje ciało ładnie się wyrzeźbi. Nie musisz kupować własnych łyżew, gdyż na każdym lodowisku istnieje możliwość wypożyczenia odpowiedniej pary. Ten sport ma w sobie dużo gracji i jest fajną opcją na spędzenie czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Jazda na łyżwach nie wymaga posiadania odpowiedniego stroju. Warto jednak ubrać się tak, aby nic nie krępowało naszych ruchów.

sporty zimowe

Energiczny spacer

Mimo, że wiele osób nie uważa marszu za sport, to jednak jest to aktywność, która niesie za sobą wiele korzyści: dotlenia organizm, poprawia samopoczucie, dodaje energii, wzmacnia odporność, buduje kondycję i… spala kalorie! Podczas dynamicznego maszerowania aktywizujesz całe ciało. Pracują nogi i pośladki, brzuch, ramiona i plecy. W trakcie 1 godziny maszerowania możesz spalić do 300 kalorii, a przy okazji czerpać z tego wiele przyjemności. Maszerować możesz sama lub z koleżanką. Podczas treningu możesz słuchać ulubionej muzyki lub skupiać się na otaczającym cię świecie. Zamiast jednak przemierzać kolejne kilometry ulicami miasta, wybierz urokliwy park lub las, gdzie powietrze jest zdecydowanie czystsze i nie jesteś narażona na wdychanie spalin. Taki marsz jest dobrym wstępem do innej aktywności. Kto wie, może po pewnym czasie nabierzesz ochoty na bieganie? Dynamiczny marsz doskonale cię do tego przygotuje.

Sport zimą – nordic walking

Fajną odmianą marszu jest nordic walking – chodzenie z kijami. Myślisz, że to aktywność zarezerwowana dla seniorów? Błąd. Nordic walking uprawiać mogą wszyscy – niezależnie od wieku, również ludzie młodzi. Prawidłowo wykonywany nordic walking to świetna alternatywa dla biegania. Maszerując z kijami uruchamiamy ponad 80% naszych mięśni, a jednocześnie nie obciążamy stawów i kręgosłupa. To pomaga nie tylko utrzymać dobrą formę, ale i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Tego typu aktywność ładnie rzeźbi ramiona i plecy. Nordic walking można uprawiać samodzielnie lub w grupie, co motywuje jeszcze bardziej. W ciągu godziny można spalić nawet 400-500 kalorii, więc przyznasz, że jest to całkiem dobry wynik. Ten sport nie jest drogi. Wystarczy tylko zainwestować w parę kijków i wygodne buty i można trenować.

Sport zimą – bieganie

To nieprawda, że biegać można tylko wiosną i latem, kiedy jest ciepło. Wielu biegaczy wręcz preferuje zimowe bieganie, które skutecznie hartuje organizm i wzmacnia odporność, a przy okazji poprawia samopoczucie, uwalnia endorfiny i pomaga schudnąć lub utrzymać zgrabną sylwetkę. Trzeba tylko pamiętać, że bieganie zimą wymaga od nas innego przygotowania. W przeciwieństwie do treningów wykonywanych latem, zimą nie rozciągamy się tuż przed bieganiem, a zastawiamy to na „potem”, jak już wrócimy do domu. Zamiast rozciągania, przed biegiem fundujemy sobie dynamiczną rozgrzewkę w postaci podskoków, wymachów, kręcenia biodrami, skłonów, itp. Pamiętaj też o odpowiednim stroju. Nigdy nie wychodź na trening bez czapki i rękawiczek, a także bielizny termoaktywnej.

Jazda na nartach

A teraz ulubiony sport zimowy większości Polaków – narty. Jeździć może każdy i nigdy nie jest za późno, żeby nauczyć się zjeżdżać na dwóch dechach. Podczas tego typu aktywności świetnie pracują nogi, brzuch, biodra i kręgosłup. Godzina narciarskiego szaleństwa to 500-600 kalorii mniej. Jazda na nartach usprawnia także pracę serca i całego układu krążenia. Wzmacnia ciało, buduje odporność i wytrzymałość organizmu.

sport zimą

Narciarstwo biegowe

Narty to nie tylko zjazdówki. Nie trzeba wyjeżdżać w góry, żeby czerpać przyjemność z jazdy na nartach. Biegówki potrafią dostarczyć tamo samo dużo frajdy! Co ciekawe, ślizganie się na nartach biegowych zyskuje na popularności. Plusem jest, że ten sport można uprawiać wszędzie – w lesie, a nawet w mieście. Obecnie nikogo nie dziwi już widok narciarzy biegowych w miejskich parkach. Co daje ta aktywność? Przede wszystkim wzmacnia wszystkie mięśnie i pozwala spalić nawet 600 kalorii w ciągu 1 godziny.

 

 

O autorze

Odpowiedz