Pielęgnacja skóry pod oczami u mężczyzn powinna być elementem codziennej rutyny

Pielęgnacja skóry pod oczami u mężczyzn

Skóra wokół oczu zarówno u kobiet, jak i mężczyzn jest delikatna i bardzo cienka. Jej grubość wynosi około 0,5 mm. Dodatkowo skóra w okolicach oczu pozbawiona jest gruczołów łojowych, co pozbawia ją ochrony przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, podrażnieniami, przesuszeniem. Specyficzna budowa skóry wokół oczu wymaga specjalistycznej i wieloetapowej pielęgnacji, o której panowie często zapominają lub nie wiedzą, jak ją przeprowadzać. Też masz takie dylematy? Zobacz nasz poradnik i sprawdź najlepsze kosmetyki pod oczy dla mężczyzn. Jakie kosmetyki stosować do pielęgnacji okolic oczu? Rynek kosmetyków dla mężczyzn stale się rozwija. Dzięki temu może zaproponować panom coraz lepsze i skuteczniejsze specyfiki

 Najpopularniejsze odmiany kawy – arabica, robusta, liberica

Kawa to aromatyczny napój o specyficznym, niepowtarzalnym smaku sporządzany z palonych, a następnie mielonych ziaren kawowca. Obecnie należy do najpopularniejszych używek na świecie. Zawarta w kawie kofeina pobudza ludzki organizm do działania, dodaje energii oraz poprawia sprawność psychiczną, stąd też większość osób rozpoczyna każdy dzień od filiżanki ulubionej „malej czarnej”, przygotowanej na bazie arabiki, robusty lub… liberiki. Arabica (Coffea arabica) Arabica, uznawana za wysokiej jakości kawę, jest niezwykle aromatyczna i posiada niezwykły delikatny smak. Kawa pochodzi z odmiany kawowca odkrytego w Etiopii, który rośnie najlepiej powyżej 1000 m n.p.m. i jest dość wymagający co do warunków. Optymalna temperatura uprawy musi

Ile kofeiny ma kawa z mlekiem

Ile kofeiny ma kawa i inne ciekawostki o kawie

Kawa posiada niezwykle bogaty skład, który zależy przede wszystkim od odmiany i jakości ziaren, zawierających setki różnorodnych związków. W owocach kawowca znajduje się nie tylko popularna kofeina, ale również woda, witaminy z grupy B, kwas foliowy, witamina E, minerały (magnes, fosfor, wapń oraz potas), kwasy organiczne, fenolowe i tłuszczowe, białka, węglowodany oraz wiele innych. Kofeina w kawie Jednym z podstawowych składników kawy jest kofeina, czyli naturalny alkaloid o działaniu pobudzającym, która oddziałuje na ośrodkowy układ nerwowy. Została odkryta w 1819 roku przez niemieckiego chemika Friedricha Rungego. Uzyskana substancja wykazała działania o charakterze psychoaktywnym. Przeprowadzone badanie udowodniły, że kofeina w odpowiedniej

zestaw naczyń musi zawierać też garnek na makaron

Magiczny zestaw naczyń do gotowania

Kuchnia to jedno z najważniejszych pomieszczeń w każdym domu. Śmiało można powiedzieć, że jest jego sercem. Z tego niezwykłego, wręcz magicznego miejsca, unoszą się smakowite aromaty i powstają  w nim wyjątkowo smaczne potrawy. Pyszne jedzenie ma to do siebie, że potrafi  nie tylko rozpieścić kubki smakowe, ale też cieszyć oczy, a niekiedy przenieść  zmysłami w odległe kraje. Kulinarne czary i podróże będą znacznie łatwiejsze z odpowiednim zestawem naczyń do gotowania.  Zestaw naczyń do gotowania dla kulinarnego czarodzieja Prawdziwi kuchenni magicy potrzebują czegoś więcej niż tylko patelni i garnka (chociaż i w posiadaniu tych przedmiotów są w stanie wyczarować pyszne dania).

akademik prywatny to ciekawa opcja na czas studiów

Mieszkanie w akademiku – blaski i cienie

Po dostaniu się na wymarzony kierunek każdy świeżo upieczony student staje przed wyborem: stancja czy akademik? Domy studenckie utożsamiane są ze studenckim życiem pełnym ekscytujących przygód i poznawaniem ciekawych ludzi. To tutaj mogą zacząć się przyjaźnie lub związki na lata. Ale jak naprawdę wygląda mieszkanie w akademiku? Czy zawsze to beztroska zabawa i świetny klimat? Co z regulaminami i zasadami?  Domy studenckie Mieszkanie w akademiku kojarzy się z ciągłymi imprezami. Jest to także miejsce, gdzie za nieduże pieniądze, mieszkasz w innym mieście, często „dwa kroki” od uczelni. Możesz przeżyć tam wiele owianych legendami przygód, poznać ciekawych ludzi, łatwo wejdziesz w

warzywa odpowiednie do gotowane na parze

Gotowanie na parze – dlaczego warto?

Gotowanie na parze zyskuje coraz więcej zwolenników. Jest to wypróbowana metoda na pełne smaku, pożywne i zdrowe dania, które nie dość, że pięknie wyglądają i nie tracą cennych składników odżywczych, to jeszcze są niskokaloryczne i lekkostrawne. Myślisz, że gotowanie na parze jest mdłe i nijakie? Nic bardziej mylnego! Przygotowywane w ten sposób potrawy są wyraziste w smaku, a do tego soczyste i sprężyste. Zachowują swój naturalny kolor i pierwotny kształt. Jak podkreślają szefowie kuchni, jest to najlepsza metoda na podkreślenie naturalnych walorów poszczególnych produktów – zwłaszcza warzyw. Ale nie tylko warzywa można przygotować na parze. Do tego idealnie nadają się

Naczynia Philipiak – opinie i zalety

Zdrowe odżywianie to nie tylko wybieranie produktów nieprzetworzonych, o niższej kaloryczności, bez dodatku soli i cukru. To także odpowiedni sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Ideałem jest dziś gotowanie na parze oraz smażenie bez konieczności dodawania tłuszczu – niskokaloryczne i lekkostrawne. Myślisz, że zdrowe i dietetyczne gotowanie to prawdziwa droga przez mękę? Nic z tych rzeczy! Mądre gotowanie to żadna filozofia czy sztuka wymagająca specjalnych umiejętności. Odkąd na rynku pojawiły się naczynia Philipiak, wszystko stało się łatwiejsze. Opinie na ich temat potwierdzają tyko, że warte są każdej wydanej złotówki. Zdrowe gotowanie zaczyna się od wyboru dobrych garnków Mądre gotowanie zaczyna się od inwestycji

Jak wybrać ekspres do kawy do domu?

Ekspres do kawy to urządzenie, które w domu pozwala nam stworzyć kawę rodem z włoskiej kawiarni. Musimy jednak wiedzieć o tym, że nie każdy ekspres do kawy sprawdzi się w domowych warunkach. Chcąc wybrać odpowiedni ekspres do kawy do domu, który posłuży nam przez lata, musimy wziąć pod uwagę wiele czynników. Rodzaje ekspresów do kawy Ekspresy do kawy dzielimy na ciśnieniowe i przelewowe. Ekspresy przelewowe to urządzenia, które parzą kawę na zasadzie filtracji. Wsypana do pojemnika zmielona kawa jest zalewana za pomocą prysznica gorącą wodą, a papierowy filtr oddziela fusy od naparu, dając nam czystą, klarowną kawę. Ogromną zaletą przelewowych

Dlaczego chrapią dorośli i dzieci?

Przyczyny chrapania i sposoby na nie

Chrapanie to nie tylko dość częsta i uciążliwa przypadłość. To również poważny problem zdrowotny. Poznaj przyczyny chrapania oraz dowiedz się, w jaki sposób można sobie z nim poradzić. Przyczyny chrapania Główny problem związany z chrapaniem polega na tym, że emitowany w ten sposób dźwięk bywa  dokuczliwy dla otoczenia. Według niektórych badań może on osiągać nawet 70 decybeli, podczas gdy wybudzić nas jest w stanie hałas o emisji 30 decybeli. Rzadko kiedy dźwięk ten stanowi jednak problem dla samego chrapiącego, chyba że dodatkowo cierpi on na poważniejsze zaburzenia oddechowe w czasie snu. W jaki sposób w ogóle dochodzi do tego, że

co-living

Co-living dla studenta – czyli jak ułatwić sobie start w dorosłość?

Każdej decyzji o podjęciu studiów – czy to w rodzimej, czy obcej miejscowości – niemal zawsze towarzyszy dylemat dotyczący tego, gdzie zamieszkać na czas nauki. Rozwiązań jest wiele – od wspólnego wynajmu mieszkania, przez indywidualną stancję po akademik. Jeśli jednak stawiamy głównie na swoją przyszłość i traktujemy studia, jak start w dorosłość, powinniśmy rozważyć zupełnie inną opcję. Jest nią tzw. co-living. Co to takiego i jakie zalety ze sobą niesie? Kto nie powinien się nim interesować, a dla kogo jest najlepsze wyjście? Co-living co to jest i na czym polega? Kolebką tej specyficznej formy wynajmu są Stany Zjednoczone oraz Wielka

Sport zimą? Pewnie, że tak!

Sport zimą jest tak samo przyjemny jak ten uprawiany wiosną i latem. Mimo, że szalejący za oknem mróz nie zawsze zachęca do wyjścia z domu, to jednak warto się przemóc i zamiast zalegać na kanapie, wyjść się poruszać. Uwalniające się podczas aktywności endorfiny wynagrodzą nam cały wysiłek. Zimą warto spacerować, ale nie tylko. Podczas mroźnych dni można robić dosłownie wszystko – od biegania, przez jazdę na łyżwach, na nartach biegowych kończąc. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby w ogóle się ruszać. Naukowcy dowiedli, że zimowe świeże powietrze pozytywnie wpływa na samopoczucie i pomaga w walce z depresją. Poza tym sport na świeżym powietrzu w okresie zimowym podnosi odporność organizmu i czasem ćwiczy te partie mięśni, o których zapominamy na co dzień. Sport zimą? Jak najbardziej tak! Poniżej znajdziesz kilka propozycji na aktywność zimową porą.

Sport zimą – jazda na łyżwach

Jeśli sport zimą to bez wątpienia numerem jeden są łyżwy. To prawdziwy kaloryczny kiler, który pozwala pozbyć się do 700 kilokalorii w ciągu godziny. Poza tym, podczas jazdy na łyżwach uruchamiają się rozmaite partie mięśniowe. Aktywne są nie tylko nogi, ale również pośladki, biodra, brzuch i plecy. Jeśli będziesz jeździć systematycznie, twoje ciało ładnie się wyrzeźbi. Nie musisz kupować własnych łyżew, gdyż na każdym lodowisku istnieje możliwość wypożyczenia odpowiedniej pary. Ten sport ma w sobie dużo gracji i jest fajną opcją na spędzenie czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Jazda na łyżwach nie wymaga posiadania odpowiedniego stroju. Warto jednak ubrać się tak, aby nic nie krępowało naszych ruchów.

sporty zimowe

Energiczny spacer

Mimo, że wiele osób nie uważa marszu za sport, to jednak jest to aktywność, która niesie za sobą wiele korzyści: dotlenia organizm, poprawia samopoczucie, dodaje energii, wzmacnia odporność, buduje kondycję i… spala kalorie! Podczas dynamicznego maszerowania aktywizujesz całe ciało. Pracują nogi i pośladki, brzuch, ramiona i plecy. W trakcie 1 godziny maszerowania możesz spalić do 300 kalorii, a przy okazji czerpać z tego wiele przyjemności. Maszerować możesz sama lub z koleżanką. Podczas treningu możesz słuchać ulubionej muzyki lub skupiać się na otaczającym cię świecie. Zamiast jednak przemierzać kolejne kilometry ulicami miasta, wybierz urokliwy park lub las, gdzie powietrze jest zdecydowanie czystsze i nie jesteś narażona na wdychanie spalin. Taki marsz jest dobrym wstępem do innej aktywności. Kto wie, może po pewnym czasie nabierzesz ochoty na bieganie? Dynamiczny marsz doskonale cię do tego przygotuje.

Sport zimą – nordic walking

Fajną odmianą marszu jest nordic walking – chodzenie z kijami. Myślisz, że to aktywność zarezerwowana dla seniorów? Błąd. Nordic walking uprawiać mogą wszyscy – niezależnie od wieku, również ludzie młodzi. Prawidłowo wykonywany nordic walking to świetna alternatywa dla biegania. Maszerując z kijami uruchamiamy ponad 80% naszych mięśni, a jednocześnie nie obciążamy stawów i kręgosłupa. To pomaga nie tylko utrzymać dobrą formę, ale i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Tego typu aktywność ładnie rzeźbi ramiona i plecy. Nordic walking można uprawiać samodzielnie lub w grupie, co motywuje jeszcze bardziej. W ciągu godziny można spalić nawet 400-500 kalorii, więc przyznasz, że jest to całkiem dobry wynik. Ten sport nie jest drogi. Wystarczy tylko zainwestować w parę kijków i wygodne buty i można trenować.

Sport zimą – bieganie

To nieprawda, że biegać można tylko wiosną i latem, kiedy jest ciepło. Wielu biegaczy wręcz preferuje zimowe bieganie, które skutecznie hartuje organizm i wzmacnia odporność, a przy okazji poprawia samopoczucie, uwalnia endorfiny i pomaga schudnąć lub utrzymać zgrabną sylwetkę. Trzeba tylko pamiętać, że bieganie zimą wymaga od nas innego przygotowania. W przeciwieństwie do treningów wykonywanych latem, zimą nie rozciągamy się tuż przed bieganiem, a zastawiamy to na „potem”, jak już wrócimy do domu. Zamiast rozciągania, przed biegiem fundujemy sobie dynamiczną rozgrzewkę w postaci podskoków, wymachów, kręcenia biodrami, skłonów, itp. Pamiętaj też o odpowiednim stroju. Nigdy nie wychodź na trening bez czapki i rękawiczek, a także bielizny termoaktywnej.

Jazda na nartach

A teraz ulubiony sport zimowy większości Polaków – narty. Jeździć może każdy i nigdy nie jest za późno, żeby nauczyć się zjeżdżać na dwóch dechach. Podczas tego typu aktywności świetnie pracują nogi, brzuch, biodra i kręgosłup. Godzina narciarskiego szaleństwa to 500-600 kalorii mniej. Jazda na nartach usprawnia także pracę serca i całego układu krążenia. Wzmacnia ciało, buduje odporność i wytrzymałość organizmu.

sport zimą

Narciarstwo biegowe

Narty to nie tylko zjazdówki. Nie trzeba wyjeżdżać w góry, żeby czerpać przyjemność z jazdy na nartach. Biegówki potrafią dostarczyć tamo samo dużo frajdy! Co ciekawe, ślizganie się na nartach biegowych zyskuje na popularności. Plusem jest, że ten sport można uprawiać wszędzie – w lesie, a nawet w mieście. Obecnie nikogo nie dziwi już widok narciarzy biegowych w miejskich parkach. Co daje ta aktywność? Przede wszystkim wzmacnia wszystkie mięśnie i pozwala spalić nawet 600 kalorii w ciągu 1 godziny.

 

 

O autorze

Odpowiedz