zdrowa wątroba

Zdrowa wątroba – co robić?

Wątroba – jak często o niej pamiętasz? A jest to jeden z najważniejszych organów w naszym ciele, który każdego dnia wypełnia ponad 500 różnych funkcji w organizmie. Wątroba nie tylko filtruje krew i oczyszcza organizm z toksyn, ale także odpowiada za produkcję soku trawiennego, syntezę białek i magazynowanie glukozy. Zapobiega również zapadaniu na wiele chorób. Do tego reguluje poziom hormonów i przekształca składniki pokarmowe w energię. Ogólnie rzecz ujmując – nieustannie zachodzą w niej procesy ważne dla naszego zdrowia i życia. Nic więc dziwnego, że niektórzy porównują ją do wielkiej fabryki. Niestety, styl życia większości osób powoduje, że wątroba musi

brak magnezu

Czy to niedobór magnezu? Sprawdź koniecznie

Magnez w jedzeniu to temat, który dziś weźmiemy pod lupę. Mało osób dba bowiem o suplementację tego jakże ważnego składnika, a niedobór magnezu w organizmie może przyczynić się do powstania wielu poważnych schorzeń, często niebezpiecznych dla naszego zdrowia m.in. zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego, krążeniowego, odpornościowego, kostno-mięśniowego oraz sercowo-naczyniowego. Jeśli przyjmujesz leki antykoncepcyjne lub uspokajające, a do tego nie do końca zdrowo się odżywiasz, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie aby na pewno jest odpowiednia. I zrób to jak najszybciej, bo magnez to pierwiastek życia, który uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych organizmu.

skinoren na trądzik

Skinoren zwalcza trądzik

W dzisiejszych czasach trądzik to nie tylko zmora nastolatków w okresie burzy hormonalnej. To także poważny problem kobiet po 30 roku życia. W większości przypadków niedoskonałości na skórze pojawiają się na skutek nieodpowiedniej diety, stresu oraz przyjmowania niektórych leków. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że za trądzikiem u osób dojrzałych dość często stoi także palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, zanieczyszczenia środowiska oraz przebywanie w pomieszczeniach klimatyzowanych. Przyczyn trądziku u osób dorosłych można doszukiwać się także w niektórych chorobach, zwłaszcza w zaburzeniach hormonalnych dotyczących tarczycy, przysadki lub jajników. Niezależnie od tego, jakie dokładnie są przyczyny trądziku, przypadłość ta potrafi spędzić

kaszel u dziecka

Dobry syrop na kaszel dla dzieci – poznaj mój wybór

Kaszel to częsta przypadłość wśród maluchów. Najczęściej pojawia się przy infekcji wirusowej lub bakteryjnej. Może towarzyszyć grypie, zwykłemu przeziębieniu, a także zapaleniu oskrzeli, zapaleniu gardła. W każdym przypadku wzbudza duży niepokój wśród rodziców. Każda mama potrafi stanąć na rzęsach, aby tylko pomóc swojemu maleństwu, zwłaszcza gdy dziecko przez cały czas płacze, nie chce jeść, do tego przez kaszel ma trudności ze swobodnym oddychaniem i nie może spać. Co przyniesie maluchowi ulgę? Na pewno dobry syrop na kaszel dla dzieci oraz niektóre domowe zabiegi.

modne shopper bag

Szara shopper bag

Idzie nowe! Powoli zamykamy sezon letni i zaczynamy przestawiać się na czas jesienny. Coraz częściej sięgamy po grubsze swetry i botki. Wymieniamy także torebki, bo letnie koszyki przestają być na miejscu. Na co postawić jesienną porą? Na pewno na szare shopper bag. Tego typu torby są szalenie uniwersalne. Pasują na każdą okazję i do każdej stylizacji. Świetnie sprawdzają się do pracy, na uczelnie, do szkoły, a także na spotkania ze znajomymi i szalone zakupy z przyjaciółką. Ja kocham szare shopper bag, a Ty?

grzybica paznokci leczenie

Grzybica paznokci – co nam pomoże?

Grzybica paznokci to problem, z którym boryka się wiele osób, aczkolwiek mało kto się do tego przyznaje. Dolegliwość ta wzbudza wstyd i bywa źródłem poważnych problemów. A przecież jest to choroba jak każda inna. Przyczyny zachorowania mogą być różne – mniej lub bardziej od nas zależne. I mimo, że leczenie jest zazwyczaj procesem długotrwałym, to jednak całkowite wyleczenie jest możliwe.

olej z pestek malin zastosowanie

Olej z pestek malin. Twoja skóra go pokocha!

Wpływ olejów roślinnych na naszą skórę jest nieoceniony. Tego typu preparaty pielęgnują i zapewniają skórze ochronę. Do tego łagodzą wszelkie podrażnienia, zmiękczają i wygładzają. Można wręcz powiedzieć, że są lekiem na całe zło. Specjaliści nie od dziś radzą – jeśli masz problem ze skórę, sięgnij po odpowiednie oleje, a szybko się ich pozbędziesz. I faktycznie jest w tym sporo racji. Nic więc dziwnego, że oleje zrobiły tak oszałamiającą karierę i rozkochały w sobie kobiety na całym świecie. Hitem ostatnich czasów jest olej z pestek malin. Znacie to cudo? Używacie?

co na słabe paznokcie

Słabe paznokcie – co robić?

Zdrowe, mocne i zadbane paznokcie to wizytówka każdej kobiety. Nie bez powodu mówi się – pokaż mi swoje dłonie, a powiem ci kim jesteś. A jak wiadomo, paznokcie to bardzo ważny element naszych dłoni. To one w pierwszej kolejności zwracają na siebie uwagę. Pomalowane na modny kolor, mogą z powodzeniem zastąpić biżuterię lub inne dodatki. A co jeśli nasze paznokcie zamiast być mocne i zdrowe, stają się słabe i zaczynają się łamać lub rozdwajać? Na pewno nie ma co panikować. To jeszcze nie koniec świata. Słabe paznokcie w każdej chwili możemy wzmocnić i tym samym przywrócić im dawną świetność. Wystarczy

koenzym Q10 działanie

Koenzym Q10 – dlaczego warto się z nim zaprzyjaźnić?

Koenzym Q10 – ile razy słyszałaś tę nazwę? Na pewno wiele. Najczęściej przy okazji kupna nowego kremu do twarzy lub balsamu do ciała. Tymczasem koenzym Q10 to coś więcej niż eliksir młodości, choć z tym określeniem jest najbardziej kojarzony. Czym zatem jest? To nic innego, jak substancja niezbędna do prawidłowego działania każdej komórki naszego ciała. Doskonale wpływa na dotlenienie komórek i chroni je przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Spowalnia proces starzenia się organizmu, a z drugiej strony obniża poziom cukru i stymuluje metabolizm. Nic więc dziwnego, że swoje zastosowanie znajduje w kosmetologii oraz medycynie. Jak jeszcze działa koenzym Q10, a

ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Aktywność fizyczna w ciąży

Halo, halo – czy są tu przyszłe mamy? Dziś na tapetę weźmiemy aktywność fizyczną w ciąży. Powiemy sobie, dlaczego warto ćwiczyć i jakie ćwiczenia wybrać, aby nie zaszkodzić sobie i maleństwu. Bo przecież ciąża to nie choroba i jeśli przebiega prawidłowo, warto prowadzić aktywne życie – nawet takie, jak przed zajęciem w ciążę.

Czy to niedobór magnezu? Sprawdź koniecznie

Magnez w jedzeniu to temat, który dziś weźmiemy pod lupę. Mało osób dba bowiem o suplementację tego jakże ważnego składnika, a niedobór magnezu w organizmie może przyczynić się do powstania wielu poważnych schorzeń, często niebezpiecznych dla naszego zdrowia m.in. zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego, krążeniowego, odpornościowego, kostno-mięśniowego oraz sercowo-naczyniowego. Jeśli przyjmujesz leki antykoncepcyjne lub uspokajające, a do tego nie do końca zdrowo się odżywiasz, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie aby na pewno jest odpowiednia. I zrób to jak najszybciej, bo magnez to pierwiastek życia, który uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych organizmu.

Dlaczego potrzebujemy magnezu?

Magnez spełnia w naszym organizmie wiele ważnych funkcji. Zacznijmy od tego, że zmniejsza ryzyko cukrzycy i zawału serca, wspomaga układ odpornościowy, poprawia trawienie, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka. Ponadto reguluje pracę tarczycy, wspomaga pamięć i poprawia myślenie. Ma istotny wpływ na koncentrację. Do tego hamuje powstawanie kamieni w nerkach, wspomaga leczenie kontuzji, łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. Magnez ma także istotny wpływ na naszą kondycję psychiczną – dba o dobre samopoczucie, zapobiega stanom lękowym, nerwicy i depresji.

Po czym poznać, że brakuje nam magnezu?

Niedobór magnezu daje dość wyraźne sygnały, których nie sposób przegapić. Wśród najczęściej powtarzających się objawów można wymienić: nadpobudliwość nerwową, szybkie wpadanie w gniew, wahania nastroju, stany i napady lękowe, a także uporczywe bóle głowy i większą skłonność do migren. Brak magnezu w organizmie to także zaburzenia widzenia, skurcze i drżenie mięśni, szybkie męczenie się, kołatanie serca lub bóle w okolicy serca, bóle kręgosłupa, zwiększona łamliwość kości oraz problemy z układem odpornościowym, a co za tym idzie – częstsze łapanie infekcji. Niedobór magnezu może również objawiać się zwiększoną łamliwością paznokci i wypadaniem włosów, jak również nagłym pojawieniem się próchnicy i zaburzeniami miesiączkowania. Jeśli nagle zauważyłaś u siebie problemy z koncentracją i spadek energii, szybciej się męczysz podczas ćwiczeń lub codziennych czynności domowych, to także może być znak, że w twoim organizmie jest zbyt mało magnezu. Masz problemy ze stawami? To także wina zbyt niskiego poziomu magnezu w organizmie. Nasze stawy, podobnie z resztą jak kości, potrzebują do szczęścia nie tylko witaminy D czy wapnia, ale także magnezu. Dzięki magnezowi wapń może właściwie wbudować się w kości.

niedobór magnezu objawy

zmęczenie i problemy z koncentracją to jeden z objawów niedoboru magnezu

Skąd ten niedobór magnezu?

Skąd tak naprawdę bierze się niedobór magnezu? Wszelkie braki związane są głównie z niewłaściwym odżywianiem się. I nie chodzi tu tylko o zjadanie żywności przetworzonej. Wpływ na niedobór magnezu ma także jedzenie byle jakie, a więc w pośpiechu, na odczepnego lub w stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem niektórych chorób, leków i dużego wysiłku fizycznego. Jeśli chodzi o leki to winne są tu głównie tabletki antykoncepcyjne, leki uspokajające, niektóre antybiotyki. Korzystanie z używek takich jak kawa czy papierosy, a do tego nadmierne wypijanie alkoholu, energetyków i napojów typu cola to kolejna przyczyna niedoboru cennego pierwiastka. Co ciekawe, zbyt duża ilość białka i wapnia w diecie mogą powodować niekorzystny bilans magnezu i tym samym przyczyniać się do obniżenia jego poziomu w organizmie. Nie jest tajemnicą, że do niedoboru magnezu przyczynia się także długotrwały stres. Również osoby chorujące na celiakię są bardziej narażone na braki tego jakże cennego dla organizmu pierwiastka. To samo tyczy się kobiet w ciąży, kobiet w okresie przekwitania i osób na restrykcyjnej diecie odchudzającej.

brak magnezu przyczyny

picie dużych ilości kawy może przyczyniać się do obniżenia poziomu magnezu w organizmie

W czym jest magnez

Brak magnezu w organizmie może mieć poważne konsekwencje. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że wszelkie braki można skutecznie nadrobić. W jaki sposób? Przede wszystkim zmieniając na lepsze codzienną dietę. W jakich produktach jest magnez? Na początek zacznijmy od wody. Mało kto wie, że dobrej jakości woda mineralna to świetne źródło magnezu. Uwaga! Woda źródlana nie zastąpi nam wody mineralnej, dlatego też odpada. Taka woda jest nic nie warta, a swoim składem przypomina tylko wodę z kranu. Najlepszą opcją jest woda mineralna z dużą zawartością magnezu. Warto więc czytać etykiety, zanim wrzucimy coś do zakupowego koszyka. W czym jest magnez? Bardzo cennym źródłem magnezu jest też awokado, soczewica, ciecierzyca, jarmuż, szpinak i botwina. Magnez znajdziemy również w kakao, gorzkiej czekoladzie, płatkach owsianych, bananach, orzechach włoskich i orzechach nerkowca. Gdzie jeszcze? W pestkach dyni i kaszy gryczanej.

źródło magnezu

orzechy to świetne źródło magnezu

magnez w jedzeniu

szpinak i koktajle ze szpinakiem to kolejne cenne źródło magnezu

A co z suplementami?

Dobre suplementy to także korzystne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie mamy czasu na przygotowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Należy jednak pamiętać, że suplementy nie zastąpią diety, a jedynie mogą ją uzupełnić. Uwaga! Suplementy powinny zawierać odpowiednią formę magnezu, a więc łatwo przyswajalną. Najlepsze są: cytrynian magnezu, chelat  magnezu, węglan magnezu, mleczan magnezu i chlorek magnezu. Trzeba również pamiętać o przyjmowanie witaminy B6. Dlaczego? Bo bez niej magnez nie będzie wchłaniany.

 

O autorze

Odpowiedz