jaki biustonosz do sukienki bez pleców

Biustonosze do sukienek bez pleców

Sukienki bez pleców to hit sezonu letniego! Świetnie sprawdzają się przy okazji ślubów i wesel, a także na każdej innej uroczystości, gdzie mile widziany jest elegancki look. Takie sukienki są bardzo zmysłowe i ultra kobiece. Jeśli mamy ładne plecy to taka kreacja będzie strzałem w dziesiątkę. Jedynym problemem może okazać się odpowiednia bielizna. Bo przecież do sukienki z odkrytymi plecami nie założymy zwykłego biustonosza, który zepsułby cały efekt. Jaki więc stanik wybrać?

prezent na dzień matki pomysły

Prezent na Dzień Matki. Co wybrać?

W Polsce, Dzień Matki przypada 26 maja. Niezależnie od tego, ile mamy lat, powinniśmy go świętować. Bo przecież Mama to najważniejsza osoba w naszym życiu. Prowadzi nas przez życie, wspiera, podaje pomocną dłoń, pociesza i współdzieli radości. Zadbajmy więc, aby w dniu jej święta poczuła się jak prawdziwa królowa. Prezent na Dzień Matki może być maleńki lub okazały – mniej lub bardziej oryginalny. Najważniejsze, aby został podarowany od serca. Co kupić ukochanej Mamie? Poniżej znajdziesz kilka stosownych propozycji.

zniszczone włosy po farbowaniu co robić

Suche i zniszczone włosy po farbowaniu – co robić?

My kobiety uwielbiamy się zmieniać. Lubimy eksperymentować nie tylko ze strojem, ale również z naszymi włosami. Brunetki nagle chcą zostać platynowymi blondynkami, a blondynki marzą o ciemniejszych puklach. I nie ma w tym nic złego. Zmiany są fajne i jak mało co, potrafią polepszyć samopoczucie. Problem pojawia się w momencie, kiedy włosy zaczynają wypadać po farbowaniu. Przyczyną może być albo nieumiejętne przeprowadzenie zabiegu koloryzacji, albo zastosowanie niskiej jakości farby. Zdarza się to rzadko, zwłaszcza jeśli decydujemy się na farbowanie w salonie fryzjerskim, ale jednak się zdarza. To, że dla kobiety jest to dramat, chyba nie muszę wspominać? Masz na głowie

jak wędzić pstrąga

Wędzenie pstrąga – co trzeba wiedzieć?

Wędzone ryby można lubić lub nie. Jest to kwestia bardzo indywidualna. Fani tego typu ryb doceniają ich nietuzinkowy smak, który w dużym stopniu odbiega od smaku ryb przygotowywanych na parze, grillowanych, a nawet smażonych. W tym wydaniu szczególnie dobrze smakuje pstrąg. Podany solo lub w towarzystwie warzyw, potrafi rozpieścić podniebienia nawet najbardziej wymagających smakoszy. Sama ryba jest jedną z najbardziej polecanych przez dietetyków. A wszystko za sprawą składników odżywczych, których jest cennym źródłem. Jak wędzić pstrąga? Idealny sposób prezentuję poniżej. Zanim jednak do niego przejdziemy warto wspomnieć, że wędzenie pstrąga nie jest takie trudne, jak się niektórym wydaje.

ćwiczenia na zgrabne uda

Zgrabne uda – sprawdź, co robić

Każda kobieta chce wyglądać dobrze i zgrabnie. Marzeniem wielu są zgrabne uda, choć znam i takie panie, które największą wagę przykładają do brzucha lub zgrabnych ramion. O ile tylko nieliczne są szczęściarami, wobec których matka natura była bardzo hojna, o tyle większość musi ciężko pracować na efekt wow. Drogie Panie, prawda jest taka, że jeśli nie poświęcimy naszym nogom odpowiedniej uwagi, szybko stracą na swej jędrności i elastyczności. Jeśli walczymy o ładny brzuch, wówczas musimy postawić przede wszystkim na dietę. Z nogami jest odwrotnie. Tutaj dieta to tylko dodatek. O wiele większą rolę odgrywa aktywność fizyczna. Jakie treningi sprawdzą się

jak zrobić makijaż na tłustych powiekach

Makijaż tłustych powiek

Makijaż tłustych powiek może być nie lada wyzwaniem. Bo jak wykonać estetyczny make up, kiedy wszystko się świeci i tłuści. Na takich powiekach nie tylko cień będzie trzymał się bardzo krótko, ale także eyeliner. Poza tym, na tłustych powiekach wszelkie kolorowe kosmetyki będą się nieładnie rolować i zmieniać kolor. Całe szczęście i na to jest rozwiązanie. Okazuje się, że przy odrobinie wysiłku można wykonać nie tylko ładny i estetyczny, ale przede wszystkim trwały make up.

jak nakładać podkład

Jak prawidłowo nakładać podkład

Ładnie wykonany makijaż skutecznie podkreśla naszą urodę. Kiedy trzeba, potrafi też poprawić to i owo. Spośród wszystkich kosmetyków kolorowych, największym powodzeniem cieszy się podkład. Nic w tym dziwnego, gdyż to właśnie on odpowiada za ogólny efekt makijażu. Kiedy trzeba, rozświetla skórę lub wyrównuje jej koloryt. Do tego maskuje zmęczenie i niedoskonałości. Jednym słowem sprawia, że wyglądamy świeżo. Zagrożenie pojawia się w momencie, kiedy podkład zostanie źle dobrany i nieprawidłowo nałożony. Mało która z nas zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie odpowiednia technika nakładania kosmetyku wpływa na efekt końcowy. Dobrze, aby podkład był nałożony równomiernie, bez zbędnych plam i

jak malować oczy

Idealny makijaż oczu. Sprawdź jak go zrobić

Złota zasada dotycząca makijażu brzmi: albo podkreślamy usta, albo stawiamy na makijaż oczu. Zdecydowana większość wybiera to drugie rozwiązanie. Lubimy mieć głębokie i zalotne spojrzenie. Pięknie podkreślone oko potrafi całkowicie odmienić twarz. Czasami wystarczy tylko wytuszować rzęsy i już wyglądamy na bardziej wypoczęte i świeże. Makijaż oczu ma wielką moc. Może powiększyć oko lub optycznie skorygować rozstaw oczu. Nie każda z nas jednak wie, jak malować oczy. Bardzo często zdarza się nam przesadzić w jedną lub w drugą stronę. O ile mało wyrazisty make up nie jest jeszcze końcem świata, o tyle zbyt wyzywający może już być tragedią. Zamiast upiększyć

szorty kolarki

Bike shorts – twoje must have!

Obserwując tegoroczne trendy łatwo zauważyć, jak wiele w nich nawiązań do lat 90-tych. Mamy kultowe już dziś mom jeans oraz duże marynarki z szerokimi ramionami. Jednakże najbardziej pożądane spośród wszystkich propozycji na nowy sezon są bike shorts, a więc szorty nawiązujące do kolarskich spodenek. Noszą je największe gwiazdy świata mody. It girls dumnie się w nich przechadzają po ulicach Paryża, Londynu czy Mediolanu. Również nasze rodzime gwiazdy zaczynają adoptować ten trend i nie ma w tym nic dziwnego, gdyż bike short wyglądają absolutnie fenomenalnie. Ale uwaga! Ten trend naprawdę nie jest dla każdego. Spodenki typu kolarki wyglądają dobrze przy szczupłych,

kurczak pieczony

Kurczak poleca się na obiad

Musicie przyznać, że kurczak to bardzo wdzięczny temat w kuchni. Przede wszystkim jest to mięso szalenie uniwersalne i wszechstronne, a przy okazji bardzo proste w obróbce. Świetnie sprawdza się w wersji na słodko i na ostro. Są takie osoby, które oddałyby naprawdę dużo, żeby móc schrupać skrzydełka kurczaka w sosie miodowym. Są i tacy, którzy nie mogą żyć bez kurczaka w curry. Tak naprawdę kurczakowi nie potrzeba zbyt wiele do szczęścia, aby uwodzić smakiem i aromatem. Zdaję sobie sprawę z tego, że kurczak potrafi wzbudzać wiele kontrowersji. Zarzuca się mu, że jest naszpikowany antybiotykami lub karmiony paszą modyfikowaną genetycznie. Ale,

Czy to niedobór magnezu? Sprawdź koniecznie

Magnez w jedzeniu to temat, który dziś weźmiemy pod lupę. Mało osób dba bowiem o suplementację tego jakże ważnego składnika, a niedobór magnezu w organizmie może przyczynić się do powstania wielu poważnych schorzeń, często niebezpiecznych dla naszego zdrowia m.in. zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego, krążeniowego, odpornościowego, kostno-mięśniowego oraz sercowo-naczyniowego. Jeśli przyjmujesz leki antykoncepcyjne lub uspokajające, a do tego nie do końca zdrowo się odżywiasz, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie aby na pewno jest odpowiednia. I zrób to jak najszybciej, bo magnez to pierwiastek życia, który uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych organizmu.

Dlaczego potrzebujemy magnezu?

Magnez spełnia w naszym organizmie wiele ważnych funkcji. Zacznijmy od tego, że zmniejsza ryzyko cukrzycy i zawału serca, wspomaga układ odpornościowy, poprawia trawienie, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka. Ponadto reguluje pracę tarczycy, wspomaga pamięć i poprawia myślenie. Ma istotny wpływ na koncentrację. Do tego hamuje powstawanie kamieni w nerkach, wspomaga leczenie kontuzji, łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. Magnez ma także istotny wpływ na naszą kondycję psychiczną – dba o dobre samopoczucie, zapobiega stanom lękowym, nerwicy i depresji.

Po czym poznać, że brakuje nam magnezu?

Niedobór magnezu daje dość wyraźne sygnały, których nie sposób przegapić. Wśród najczęściej powtarzających się objawów można wymienić: nadpobudliwość nerwową, szybkie wpadanie w gniew, wahania nastroju, stany i napady lękowe, a także uporczywe bóle głowy i większą skłonność do migren. Brak magnezu w organizmie to także zaburzenia widzenia, skurcze i drżenie mięśni, szybkie męczenie się, kołatanie serca lub bóle w okolicy serca, bóle kręgosłupa, zwiększona łamliwość kości oraz problemy z układem odpornościowym, a co za tym idzie – częstsze łapanie infekcji. Niedobór magnezu może również objawiać się zwiększoną łamliwością paznokci i wypadaniem włosów, jak również nagłym pojawieniem się próchnicy i zaburzeniami miesiączkowania. Jeśli nagle zauważyłaś u siebie problemy z koncentracją i spadek energii, szybciej się męczysz podczas ćwiczeń lub codziennych czynności domowych, to także może być znak, że w twoim organizmie jest zbyt mało magnezu. Masz problemy ze stawami? To także wina zbyt niskiego poziomu magnezu w organizmie. Nasze stawy, podobnie z resztą jak kości, potrzebują do szczęścia nie tylko witaminy D czy wapnia, ale także magnezu. Dzięki magnezowi wapń może właściwie wbudować się w kości.

niedobór magnezu objawy

zmęczenie i problemy z koncentracją to jeden z objawów niedoboru magnezu

Skąd ten niedobór magnezu?

Skąd tak naprawdę bierze się niedobór magnezu? Wszelkie braki związane są głównie z niewłaściwym odżywianiem się. I nie chodzi tu tylko o zjadanie żywności przetworzonej. Wpływ na niedobór magnezu ma także jedzenie byle jakie, a więc w pośpiechu, na odczepnego lub w stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem niektórych chorób, leków i dużego wysiłku fizycznego. Jeśli chodzi o leki to winne są tu głównie tabletki antykoncepcyjne, leki uspokajające, niektóre antybiotyki. Korzystanie z używek takich jak kawa czy papierosy, a do tego nadmierne wypijanie alkoholu, energetyków i napojów typu cola to kolejna przyczyna niedoboru cennego pierwiastka. Co ciekawe, zbyt duża ilość białka i wapnia w diecie mogą powodować niekorzystny bilans magnezu i tym samym przyczyniać się do obniżenia jego poziomu w organizmie. Nie jest tajemnicą, że do niedoboru magnezu przyczynia się także długotrwały stres. Również osoby chorujące na celiakię są bardziej narażone na braki tego jakże cennego dla organizmu pierwiastka. To samo tyczy się kobiet w ciąży, kobiet w okresie przekwitania i osób na restrykcyjnej diecie odchudzającej.

brak magnezu przyczyny

picie dużych ilości kawy może przyczyniać się do obniżenia poziomu magnezu w organizmie

W czym jest magnez

Brak magnezu w organizmie może mieć poważne konsekwencje. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że wszelkie braki można skutecznie nadrobić. W jaki sposób? Przede wszystkim zmieniając na lepsze codzienną dietę. W jakich produktach jest magnez? Na początek zacznijmy od wody. Mało kto wie, że dobrej jakości woda mineralna to świetne źródło magnezu. Uwaga! Woda źródlana nie zastąpi nam wody mineralnej, dlatego też odpada. Taka woda jest nic nie warta, a swoim składem przypomina tylko wodę z kranu. Najlepszą opcją jest woda mineralna z dużą zawartością magnezu. Warto więc czytać etykiety, zanim wrzucimy coś do zakupowego koszyka. W czym jest magnez? Bardzo cennym źródłem magnezu jest też awokado, soczewica, ciecierzyca, jarmuż, szpinak i botwina. Magnez znajdziemy również w kakao, gorzkiej czekoladzie, płatkach owsianych, bananach, orzechach włoskich i orzechach nerkowca. Gdzie jeszcze? W pestkach dyni i kaszy gryczanej.

źródło magnezu

orzechy to świetne źródło magnezu

magnez w jedzeniu

szpinak i koktajle ze szpinakiem to kolejne cenne źródło magnezu

A co z suplementami?

Dobre suplementy to także korzystne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie mamy czasu na przygotowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Należy jednak pamiętać, że suplementy nie zastąpią diety, a jedynie mogą ją uzupełnić. Uwaga! Suplementy powinny zawierać odpowiednią formę magnezu, a więc łatwo przyswajalną. Najlepsze są: cytrynian magnezu, chelat  magnezu, węglan magnezu, mleczan magnezu i chlorek magnezu. Trzeba również pamiętać o przyjmowanie witaminy B6. Dlaczego? Bo bez niej magnez nie będzie wchłaniany.

 

O autorze

Odpowiedz