mucosolvan mini na kaszel

Mucosolvan Mini – idealne wsparcie w kaszlu

Kaszel to jeden z głównych objawów przeziębienia. Choć jest niezbędny w procesie leczenia, to jednak potrafi solidnie dać w kość. Szczególny niepokój budzi wśród rodziców. Nic w tym dziwnego, gdyż maluszki w przeciwieństwie do nas dorosłych, mają duży problem z odkrztuszaniem wydzieliny zalegającej w drogach oddechowych. Spokojnie, na wszystko jest rada. Jeśli twoje dziecko kaszle, powinnaś podać mu syrop na kaszel. Oczywiście nie może to być pierwszy lepszy syrop, ale taki, który został stworzony specjalnie z myślą o najmłodszych. Moim numerem jeden jest Mucosolvan Mini – stworzony dla dzieci już po pierwszym roku życia. Jak działa Mucosolvan Mini i kiedy

Zero waste w kuchni

Zero waste to filozofia polegająca na maksymalnej redukcji odpadów i poszanowaniu otaczającego nas środowiska. Ten styl życia wciąż zyskuje na popularności – nic więc dziwnego, że wiele osób stosuje ekologiczne rozwiązania w swoich domach. Co zrobić, aby nie marnować jedzenia? Jakie naturalne rozwiązania wprowadzić do kuchni? Po pierwsze – planuj zakupy Kuchenne zero waste ma początek w… sklepie spożywczym – właśnie w tym miejscu należy rozpocząć rozsądne gospodarowanie żywnością. Aby nie kupować nadmiaru jedzenia, warto zabrać ze sobą listę zakupów lub plan posiłków na kilka najbliższych dni. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie weźmiesz zbędnych produktów i nie wrzucisz do koszyka przypadkowych

przepis na sushi

Jak zrobić sushi?

Sushi staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Nawet zagorzali do tej pory przeciwnicy tego typu jedzenia, zaczynają mu ulegać. Nic w tym dziwnego, gdyż ryż w połączeniu z paluszkami krabowymi, łososiem, cukinią, krewetkami czy innymi dodatkami smakuje wyśmienicie. Poza tym, jedzenie sushi stało się teraz przebojem w lekkim stylu odżywiania się. Nie tylko pomaga schudnąć, ale również zapewnia lepsze samopoczucie. Oczywiście istnieją różne rodzaje sushi i rozmaite mogą być dodatki do nich (owoce morza, tofu, warzywa, wodorosty), tak więc każdy z nas ma szansę wybrać coś pod siebie. Czym jest sushi, chyba nie muszę tłumaczyć. Wspomnę tylko, że jest

jak nosić neony

Neony w natarciu!

Zaczęły pojawiać się jesienią 2018, ale dopiero teraz znalazły się na samym szczycie. O czym mowa? Oczywiście o neonach. Jaskrawe propozycje na sezon zimowy 2019 idealnie rozchmurzą nawet najbardziej ponure dni. Z pewnością również o to chodziło projektantom, którzy przenieśli pełne życia odcienie charakterystyczne dla wiosny i lata właśnie na ten czas. Nie ma co kryć, neony przeżywają właśnie swój wielki renesans i jeśli nie masz ich jeszcze w swojej szafie, szybko nadrób zaległości.

co na suchą skórę głowy

Sucha skóra głowy – jak sobie pomóc?

Sucha skóra głowy to problem, który dotyka wiele osób. Na wstępie należy zaznaczyć, że sucha skóra głowy to nie jest to samo, co łupież. Po czym poznać, że mamy do czynienia właśnie z tą przypadłością? Przede wszystkim po dyskomforcie, jaki towarzyszy nam na co dzień. Sucha skóra piecze, uporczywie swędzi i jest nadwrażliwa. Wbrew pozorom, problem pojawia się nie tylko latem, kiedy niemal cały czas nasza głowa wystawiona jest na wysuszające promieniowanie słoneczne, ale także zimą, kiedy skóra musi mierzyć się z wieloma trudnościami (m.in. mrozem, suchym powietrzem i noszeniem czapek). Mimo że sucha skóra głowy jest bardzo dokuczliwa, to

Głośniej i wyraźniej. Kilka słów o smartfonach Xperia

Xperia XZ3 to najnowszy model smartfonu od Sony. To funkcjonalny telefon o intuicyjnym interfejsie, odpornej obudowie, szerokiej ofercie rozrywkowej i stylowym wyglądzie. Jeśli dodać do tego żywotną baterię, wysokiej jakości wyświetlacz i czysty dźwięk ulepszonych głośników to widać, że mamy do czynienia ze smartfonem z wysokiej półki. Sprawdź szczegóły specyfikacji Xperia XZ3 i dowiedz się, czemu warto rozważyć zakup najnowszego produktu Sony. Wyświetlacz OLED Po raz pierwszy w telefonie Sony zastosowano wyświetlacz OLED, czyli organiczną diodę elekroluminescencyjną, stosowany dotychczas jedynie w telewizorach, np. Bravia. Czy widać różnicę między wyświetlaczem LED a OLED? Jak najbardziej! Jakość jest lepsza, kontrast mocniejszy, a

zalety kardamonu

Kardamon i jego cenne właściwości

Mam wrażenie, że kardamon wciąż należy do przypraw niedocenianych przez Polaków. Oczywiście, w pewnych kręgach funkcjonuje dobrze, ale jednak wciąż znajduje się w cieniu innych skarbów natury. A szkoda, bo kardamon to bardzo wdzięczna, wszechstronna, a przede wszystkim zdrowa przyprawa. Już szczypta kardamonu potrafi nadać zupełnie nowego charakteru nie tylko tradycyjnym wypiekom świątecznym, ale również zwykłym ciasteczkom, np. orzechowym. Przyprawa charakteryzuje się dość łagodnym, a jednocześnie wyrazistym smakiem. W jego aromacie można wyczuć nuty kamfory i cytryny.

przebarwienia domowe sposoby

Przebarwienia na skórze

Gładka, promienna i pozbawiona niedoskonałości skóra to marzenie każdej z nas. Nic w tym dziwnego. Twarz to nasza wizytówka. Większość nowo poznanych osób, to właśnie na nią zwraca uwagę w pierwszej kolejności. W dzisiejszych czasach wiele osób boryka się z przebarwieniami. O ile są małe i subtelne, nie stanowią większego problemu. Problem pojawia się w momencie, kiedy przebarwienia na skórze zaczynają przybierać większą postać i nie dają się zamaskować zwykłym makijażem. Co wtedy robić? Możemy udać się do kosmetyczki lub zastosować domowe sposoby.

witaminy w sezonie zimowym

Witaminy i minerały w sezonie zimowym

Sezon zimowy jest bardzo trudny dla naszego organizmu. Większość z nas czuje się wtedy zmęczona, ospała, ociężała. Brakuje nam werwy i mamy problemy z koncentracją. Wszystkiemu winne są witaminy i minerały. A raczej ich niedobór lub brak. Prawda jest taka, że nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje mniej więcej 50 składników, w tym 13 witamin oraz 22 minerałów. Jak wiadomo, najlepszym źródłem niezbędnych składników odżywczych są świeże warzywa i owoce. Zimą mamy do nich ograniczony dostęp. O tej porze roku nie ma takiego wyboru warzyw i owoców jak w lecie. Co więc robić, aby ważne dla nas witaminy i minerały

produkty z witaminą C

Witamina C – ważna dla zdrowia i urody

Witamina C – gwiazda dzisiejszego wpisu. Bez wątpienia jest to najbardziej znana wśród witamin. Większość osób zna ją jako panaceum na przeziębienie, choć to oczywiście kropla w morzu jej zdolności i możliwości. Witamina C jest niezbędna do codziennego funkcjonowania organizmu. Usprawnia transport składników między komórkami, jest też niezbędnym składnikiem procesu powstawania tkanki łącznej. Oprócz tego należy wiedzieć, że witamina C hamuje proces starzenia się skóry i wspomaga układ krążenia. Dzięki współdziałaniu w biosyntezie kolagenu, przyspiesza proces gojenia się raz i zrastania kości. Do tego uczestniczy w metabolizmie tłuszczów i cholesterolu, ułatwia przyswajanie niehemowego żelaza i uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych.

Czy to niedobór magnezu? Sprawdź koniecznie

Magnez w jedzeniu to temat, który dziś weźmiemy pod lupę. Mało osób dba bowiem o suplementację tego jakże ważnego składnika, a niedobór magnezu w organizmie może przyczynić się do powstania wielu poważnych schorzeń, często niebezpiecznych dla naszego zdrowia m.in. zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego, krążeniowego, odpornościowego, kostno-mięśniowego oraz sercowo-naczyniowego. Jeśli przyjmujesz leki antykoncepcyjne lub uspokajające, a do tego nie do końca zdrowo się odżywiasz, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie aby na pewno jest odpowiednia. I zrób to jak najszybciej, bo magnez to pierwiastek życia, który uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych organizmu.

Dlaczego potrzebujemy magnezu?

Magnez spełnia w naszym organizmie wiele ważnych funkcji. Zacznijmy od tego, że zmniejsza ryzyko cukrzycy i zawału serca, wspomaga układ odpornościowy, poprawia trawienie, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka. Ponadto reguluje pracę tarczycy, wspomaga pamięć i poprawia myślenie. Ma istotny wpływ na koncentrację. Do tego hamuje powstawanie kamieni w nerkach, wspomaga leczenie kontuzji, łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. Magnez ma także istotny wpływ na naszą kondycję psychiczną – dba o dobre samopoczucie, zapobiega stanom lękowym, nerwicy i depresji.

Po czym poznać, że brakuje nam magnezu?

Niedobór magnezu daje dość wyraźne sygnały, których nie sposób przegapić. Wśród najczęściej powtarzających się objawów można wymienić: nadpobudliwość nerwową, szybkie wpadanie w gniew, wahania nastroju, stany i napady lękowe, a także uporczywe bóle głowy i większą skłonność do migren. Brak magnezu w organizmie to także zaburzenia widzenia, skurcze i drżenie mięśni, szybkie męczenie się, kołatanie serca lub bóle w okolicy serca, bóle kręgosłupa, zwiększona łamliwość kości oraz problemy z układem odpornościowym, a co za tym idzie – częstsze łapanie infekcji. Niedobór magnezu może również objawiać się zwiększoną łamliwością paznokci i wypadaniem włosów, jak również nagłym pojawieniem się próchnicy i zaburzeniami miesiączkowania. Jeśli nagle zauważyłaś u siebie problemy z koncentracją i spadek energii, szybciej się męczysz podczas ćwiczeń lub codziennych czynności domowych, to także może być znak, że w twoim organizmie jest zbyt mało magnezu. Masz problemy ze stawami? To także wina zbyt niskiego poziomu magnezu w organizmie. Nasze stawy, podobnie z resztą jak kości, potrzebują do szczęścia nie tylko witaminy D czy wapnia, ale także magnezu. Dzięki magnezowi wapń może właściwie wbudować się w kości.

niedobór magnezu objawy

zmęczenie i problemy z koncentracją to jeden z objawów niedoboru magnezu

Skąd ten niedobór magnezu?

Skąd tak naprawdę bierze się niedobór magnezu? Wszelkie braki związane są głównie z niewłaściwym odżywianiem się. I nie chodzi tu tylko o zjadanie żywności przetworzonej. Wpływ na niedobór magnezu ma także jedzenie byle jakie, a więc w pośpiechu, na odczepnego lub w stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem niektórych chorób, leków i dużego wysiłku fizycznego. Jeśli chodzi o leki to winne są tu głównie tabletki antykoncepcyjne, leki uspokajające, niektóre antybiotyki. Korzystanie z używek takich jak kawa czy papierosy, a do tego nadmierne wypijanie alkoholu, energetyków i napojów typu cola to kolejna przyczyna niedoboru cennego pierwiastka. Co ciekawe, zbyt duża ilość białka i wapnia w diecie mogą powodować niekorzystny bilans magnezu i tym samym przyczyniać się do obniżenia jego poziomu w organizmie. Nie jest tajemnicą, że do niedoboru magnezu przyczynia się także długotrwały stres. Również osoby chorujące na celiakię są bardziej narażone na braki tego jakże cennego dla organizmu pierwiastka. To samo tyczy się kobiet w ciąży, kobiet w okresie przekwitania i osób na restrykcyjnej diecie odchudzającej.

brak magnezu przyczyny

picie dużych ilości kawy może przyczyniać się do obniżenia poziomu magnezu w organizmie

W czym jest magnez

Brak magnezu w organizmie może mieć poważne konsekwencje. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że wszelkie braki można skutecznie nadrobić. W jaki sposób? Przede wszystkim zmieniając na lepsze codzienną dietę. W jakich produktach jest magnez? Na początek zacznijmy od wody. Mało kto wie, że dobrej jakości woda mineralna to świetne źródło magnezu. Uwaga! Woda źródlana nie zastąpi nam wody mineralnej, dlatego też odpada. Taka woda jest nic nie warta, a swoim składem przypomina tylko wodę z kranu. Najlepszą opcją jest woda mineralna z dużą zawartością magnezu. Warto więc czytać etykiety, zanim wrzucimy coś do zakupowego koszyka. W czym jest magnez? Bardzo cennym źródłem magnezu jest też awokado, soczewica, ciecierzyca, jarmuż, szpinak i botwina. Magnez znajdziemy również w kakao, gorzkiej czekoladzie, płatkach owsianych, bananach, orzechach włoskich i orzechach nerkowca. Gdzie jeszcze? W pestkach dyni i kaszy gryczanej.

źródło magnezu

orzechy to świetne źródło magnezu

magnez w jedzeniu

szpinak i koktajle ze szpinakiem to kolejne cenne źródło magnezu

A co z suplementami?

Dobre suplementy to także korzystne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie mamy czasu na przygotowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Należy jednak pamiętać, że suplementy nie zastąpią diety, a jedynie mogą ją uzupełnić. Uwaga! Suplementy powinny zawierać odpowiednią formę magnezu, a więc łatwo przyswajalną. Najlepsze są: cytrynian magnezu, chelat  magnezu, węglan magnezu, mleczan magnezu i chlorek magnezu. Trzeba również pamiętać o przyjmowanie witaminy B6. Dlaczego? Bo bez niej magnez nie będzie wchłaniany.

 

O autorze

Odpowiedz