suplementy diety z magnezem

Magnez suplement diety – dlaczego warto?

Łapią cię skurcze, odczuwasz przewlekłe zmęczenie, a może źle sypiasz? Na dodatek łatwo cię wyprowadzić z równowagi, a byle drobiazg sprawia, że rwiesz włosy z głowy? Wszystkie te epizody mogą świadczyć o niedoborach magnezu w twoim organizmie. Prawda jest taka, że mało kto z nas dba o dietę obfitującą w magnez. Do tego pijemy coraz więcej kawy. Do „tragedii” krótka droga. Dlaczego musimy dbać o podaż magnezu? Magnez nazywany jest pierwiastkiem życia, a to już mówi samo przez się. To właśnie on jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz sercowo-naczyniowego. Ma ogromne znaczenie w utrzymaniu właściwego rytmu serca.

wrzody żołądka objawy

Wrzody żołądka – jak sobie z nimi poradzić?

Wrzody żołądka to „plaga” dzisiejszych czasów. Boryka się z nimi coraz więcej osób między 25, a 55 rokiem życia. Zachorowania zdarzają się także wśród dzieci i nastolatków. Myli się jednak ten, kto myśli, że są one następstwem stresu i niezdrowego stylu życia. Większość zachorowań wynika z zakażenia bakterią Helicobacter pylori. A zarazić możemy się nią w bardzo prosty sposób, np. spożywając źle przygotowane jedzenie, niedopieczone lub niedosmażone mięso, itp. Wrzody żołądka to szalenie nieprzyjemna i bolesna dolegliwość, która potrafi bardzo uprzykrzyć życie. Nieleczone, mogą być przyczyną poważnych (nawet dla życia) powikłań. Dlatego, jeśli zauważysz u siebie niektóre z objawów, koniecznie

dieta bezglutenowa

Dieta bez glutenu. Co musisz o niej wiedzieć?

Dieta bez glutenu, mimo że funkcjonuje już od dawna, wciąż potrafi wzbudzać kontrowersje. Dlaczego? Bo w przypadku osób, które nie chorują na celiakię a stosują dietę glutenfree uznawana jest za fanaberię. Nie będę z tym polemizować, bo każdy ma prawo do własnych opinii. Uważam jednak, że jeśli lepiej się czujemy fizycznie i psychicznie nie jedząc glutenu, to nie ma nic złego w diecie bezglutenowej. Poza tym, niektórzy eksperci i dietetycy zachęcają do stosowania diety bezglutenowej osoby, które chcą lepiej się czuć i zachować zdrowie. W końcu ta pszenica nie do końca jest taka zdrowa, jak się niektórym wydaje. Bardzo często

bieganie efekty

Bieganie świetnie rzeźbi sylwetkę

Bieganie rzeźbi sylwetkę niczym najlepsze dłuto. Przekonałam się o tym na własnej skórze. W zaledwie dwa miesiące wypracowałam sobie brzuch, o którym marzyłam przez kilka ostatnich lat i fajne biodra, bo te wcześniejsze były ciut za duże. W ogóle moja figura stała się smuklejsza, a ciało jędrniejsze. Czy warto biegać? Zawsze odpowiem, że tak! Choć nie zawsze jak łatwo i przyjemnie. Czasami bieganie boli i potrafi przeczołgać człowieka, jak nic innego. Ale suma summarum – satysfakcja jest ogromna. Podczas biegania pracuje wiele grup mięśni. Często uruchamiamy te mięśnie, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Podczas biegania najbardziej pracują oczywiście nogi,

co kupić na mikołajki

Mikołajki tuż tuż. Masz już prezent?

Zimę można lubić lub nie, ale na pewno nie można jej odmówić magii. Niedługo Gwiazdka, wcześniej Mikołajki, a więc czas pełen radości i wyjątkowych momentów. Kiedyś myślałam, że Mikołajki to święto zarezerwowane dla maluchów. Od pewnego czasu mam na ten temat inne zdanie i chętnie celebruję 6 grudnia. Bo przecież na szczęście nie ma limitów wiekowych! Prezent na Mikołaja można podarować każdemu, nie tylko dzieciom. Jestem pewna, że Wasza mama, ciocia, babcia, brat, kolega czy dziewczyna na pewno będą szczęśliwi, jeśli na początku grudnia znajdą jakiś miły upominek. Pamiętaj – prezent na Mikołajki wcale nie musi być wystawny. Ważne, aby

modna plisowana spódnica

Hit: plisowane spódnice

Trendy na sezon jesienno-zimowy potrafią spowodować u kobiet szybsze bicie serca. Najpierw miałyśmy animal print. Potem były misiowe płaszcze i kurtki. Jeszcze później sznurowane botki. Teraz przyszedł czas na plisowane spódnice. Nie ma chyba bardziej kobiecego elementu garderoby niż one. Plisowane spódnice wyglądają fantastycznie w każdej stylizacji – eleganckiej i typowo miejskiej. Dzięki temu sprawdzą się na każdą okazję. Dosłownie! Noś je do perfekcyjnie skrojonych marynarek lub luźnych swetrów. Łącz z kozakami za kolano, botkami na obcasie lub adidasami.

olejowanie włosów na sucho

Olejowanie włosów na sucho

Piękne i zdrowe włosy to nasza najlepsza wizytówka. Niestety w życiu każdej z nas zdarzają się sytuacje, że nasza fryzura zaczyna odbiegać od ideału. Kosmetyczne grzeszki, niewłaściwa pielęgnacja, zbyt częsta stylizacja, nieumiejętne rozjaśnianie. Czasami nie trzeba wiele, aby zniszczyć włosy. Panika nic tu nie da. Zamiast niej należy przejść do działania i jak najszybciej rozpocząć akcję naprawczą. Oczywiście polecam wam suplementy diety na bazie skrzypu polnego, cynku i pokrzywy. Zadbają one o włosy od wewnątrz. Dobrze sprawdzą się też lekkie szampony regeneracyjne, zwłaszcza te ziołowe. Jednakże podstawą w przywracaniu włosów do życia jest zabieg olejowania. Można go przeprowadzać na mokro

syrop na przeziębienie dla dzieci

Gdy dziecko złapie przeziębienie…

Sezon jesienny w pełni, a to oznacza jedno – większe ryzyko złapania przeziębienia. Infekcje dróg oddechowych szczególnie często zdarzają się naszym dzieciom. Gdy wszyscy wkoło tylko kichają i prychają, trudno uchronić maluchy przed zachorowaniem. Spokojnie, przeziębienie to jeszcze nie koniec świata. Oczywiście, maluch będzie w tym czasie bardziej markotny i marudny, ale ze wszystkim możemy sobie poradzić. Bo kto, jak nie my! Jaki syrop na przeziębienie dla dzieci będzie najlepszy? Po jakie domowe sposoby warto sięgać?

niemowlę nie chce spać co robić

Niemowlę nie chce spać, co robić?

Sen niemowlaka to kwestia, która najbardziej frapuje świeżo upieczonych rodziców. Każdemu się wydaje, że noworodek nie robi nic innego, tylko śpi. Każde odstępstwo od normy wzbudza więc niepokój. Tymczasem prawda jest taka, że każdy maluch może spać inaczej. Sen niemowlaka jest bardzo zmienny i ewoluuje wraz z rozwojem dziecka. Ile śpi niemowlę i co robić, jeśli nie chce spać? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym poście. Zapraszam!

bezlusterkowiec zalety

Bezlusterkowiec zamiast lustrzanki

Lustrzanka, czy bezlusterkowiec? Coraz więcej osób – zarówno amatorów fotografii, jak również profesjonalistów staje przed tego typu dylematem. Lustrzanki większość z nas zna, ma i ceni. A bezlusterkowiec? Ciekawe jest to, że z dnia na dzień staje się coraz większym hitem. Powodów, aby go posiadać jest przynajmniej kilka. Dziś spróbuję Wam je nieco przybliżyć.

Czy to niedobór magnezu? Sprawdź koniecznie

Magnez w jedzeniu to temat, który dziś weźmiemy pod lupę. Mało osób dba bowiem o suplementację tego jakże ważnego składnika, a niedobór magnezu w organizmie może przyczynić się do powstania wielu poważnych schorzeń, często niebezpiecznych dla naszego zdrowia m.in. zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego, krążeniowego, odpornościowego, kostno-mięśniowego oraz sercowo-naczyniowego. Jeśli przyjmujesz leki antykoncepcyjne lub uspokajające, a do tego nie do końca zdrowo się odżywiasz, musisz koniecznie zwrócić uwagę na to, czy ilość magnezu w twoim organizmie aby na pewno jest odpowiednia. I zrób to jak najszybciej, bo magnez to pierwiastek życia, który uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych organizmu.

Dlaczego potrzebujemy magnezu?

Magnez spełnia w naszym organizmie wiele ważnych funkcji. Zacznijmy od tego, że zmniejsza ryzyko cukrzycy i zawału serca, wspomaga układ odpornościowy, poprawia trawienie, zapobiega stanom zapalnym związanym z niektórymi rodzajami raka. Ponadto reguluje pracę tarczycy, wspomaga pamięć i poprawia myślenie. Ma istotny wpływ na koncentrację. Do tego hamuje powstawanie kamieni w nerkach, wspomaga leczenie kontuzji, łagodzi bóle menstruacyjne i dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. Magnez ma także istotny wpływ na naszą kondycję psychiczną – dba o dobre samopoczucie, zapobiega stanom lękowym, nerwicy i depresji.

Po czym poznać, że brakuje nam magnezu?

Niedobór magnezu daje dość wyraźne sygnały, których nie sposób przegapić. Wśród najczęściej powtarzających się objawów można wymienić: nadpobudliwość nerwową, szybkie wpadanie w gniew, wahania nastroju, stany i napady lękowe, a także uporczywe bóle głowy i większą skłonność do migren. Brak magnezu w organizmie to także zaburzenia widzenia, skurcze i drżenie mięśni, szybkie męczenie się, kołatanie serca lub bóle w okolicy serca, bóle kręgosłupa, zwiększona łamliwość kości oraz problemy z układem odpornościowym, a co za tym idzie – częstsze łapanie infekcji. Niedobór magnezu może również objawiać się zwiększoną łamliwością paznokci i wypadaniem włosów, jak również nagłym pojawieniem się próchnicy i zaburzeniami miesiączkowania. Jeśli nagle zauważyłaś u siebie problemy z koncentracją i spadek energii, szybciej się męczysz podczas ćwiczeń lub codziennych czynności domowych, to także może być znak, że w twoim organizmie jest zbyt mało magnezu. Masz problemy ze stawami? To także wina zbyt niskiego poziomu magnezu w organizmie. Nasze stawy, podobnie z resztą jak kości, potrzebują do szczęścia nie tylko witaminy D czy wapnia, ale także magnezu. Dzięki magnezowi wapń może właściwie wbudować się w kości.

niedobór magnezu objawy

zmęczenie i problemy z koncentracją to jeden z objawów niedoboru magnezu

Skąd ten niedobór magnezu?

Skąd tak naprawdę bierze się niedobór magnezu? Wszelkie braki związane są głównie z niewłaściwym odżywianiem się. I nie chodzi tu tylko o zjadanie żywności przetworzonej. Wpływ na niedobór magnezu ma także jedzenie byle jakie, a więc w pośpiechu, na odczepnego lub w stresie. Stężenie magnezu w organizmie zmniejsza się też pod wpływem niektórych chorób, leków i dużego wysiłku fizycznego. Jeśli chodzi o leki to winne są tu głównie tabletki antykoncepcyjne, leki uspokajające, niektóre antybiotyki. Korzystanie z używek takich jak kawa czy papierosy, a do tego nadmierne wypijanie alkoholu, energetyków i napojów typu cola to kolejna przyczyna niedoboru cennego pierwiastka. Co ciekawe, zbyt duża ilość białka i wapnia w diecie mogą powodować niekorzystny bilans magnezu i tym samym przyczyniać się do obniżenia jego poziomu w organizmie. Nie jest tajemnicą, że do niedoboru magnezu przyczynia się także długotrwały stres. Również osoby chorujące na celiakię są bardziej narażone na braki tego jakże cennego dla organizmu pierwiastka. To samo tyczy się kobiet w ciąży, kobiet w okresie przekwitania i osób na restrykcyjnej diecie odchudzającej.

brak magnezu przyczyny

picie dużych ilości kawy może przyczyniać się do obniżenia poziomu magnezu w organizmie

W czym jest magnez

Brak magnezu w organizmie może mieć poważne konsekwencje. Dobra wiadomość w tym wszystkim jest taka, że wszelkie braki można skutecznie nadrobić. W jaki sposób? Przede wszystkim zmieniając na lepsze codzienną dietę. W jakich produktach jest magnez? Na początek zacznijmy od wody. Mało kto wie, że dobrej jakości woda mineralna to świetne źródło magnezu. Uwaga! Woda źródlana nie zastąpi nam wody mineralnej, dlatego też odpada. Taka woda jest nic nie warta, a swoim składem przypomina tylko wodę z kranu. Najlepszą opcją jest woda mineralna z dużą zawartością magnezu. Warto więc czytać etykiety, zanim wrzucimy coś do zakupowego koszyka. W czym jest magnez? Bardzo cennym źródłem magnezu jest też awokado, soczewica, ciecierzyca, jarmuż, szpinak i botwina. Magnez znajdziemy również w kakao, gorzkiej czekoladzie, płatkach owsianych, bananach, orzechach włoskich i orzechach nerkowca. Gdzie jeszcze? W pestkach dyni i kaszy gryczanej.

źródło magnezu

orzechy to świetne źródło magnezu

magnez w jedzeniu

szpinak i koktajle ze szpinakiem to kolejne cenne źródło magnezu

A co z suplementami?

Dobre suplementy to także korzystne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie mamy czasu na przygotowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Należy jednak pamiętać, że suplementy nie zastąpią diety, a jedynie mogą ją uzupełnić. Uwaga! Suplementy powinny zawierać odpowiednią formę magnezu, a więc łatwo przyswajalną. Najlepsze są: cytrynian magnezu, chelat  magnezu, węglan magnezu, mleczan magnezu i chlorek magnezu. Trzeba również pamiętać o przyjmowanie witaminy B6. Dlaczego? Bo bez niej magnez nie będzie wchłaniany.

 

O autorze

Odpowiedz