szybkowar na kuchni

Szybkowar w nowoczesnym wydaniu – poznaj produkty marki Philipiak

Każdy pasjonat kuchni i gotowania wie, że dobór produktów czy przypraw to tylko połowa sukcesu. Druga połowa zależy od tego, jakimi narzędziami dysponujemy w kuchni. A narzędzia kucharza to oczywiście garnki i przybory, które pozwalają na przyrządzenie potrawy w sposób idealny do A do Z. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych urządzeń i zestawów garnków mających ułatwić nam gotowanie, prawda jest jednak taka, iż często najlepsze są stare, sprawdzone sposoby, nieco poprawione w oparciu o obecną wiedzę i możliwości technologiczne. Jednym z takich naczyń jest niepozorny szybkowar. Szybkowary znane są już XVII wieku, a dziś wraca do łask w odświeżonej

garnki na drewnianym stojaku

Gotowanie na parze – jak zacząć?

Czy gotowanie na parze to coś, co wymaga specjalnych przygotowań? Może się wydawać, że nie, ale to tylko pozory. Owszem, samo gotowanie jedzenia na parze to zajęcie z pozoru proste i szybkie, jednak bez podstawowej wiedzy na temat samego procesu, może przerodzić się w same problemy. Jak zacząć gotować w ten sposób, by wizyta w kuchni zawsze była przyjemnością? Oto kilka prostych porad. Mamy już kalendarzową wiosnę i choć za oknem nie widać jej jeszcze w pełni, to niedługo wszyscy powinniśmy ją poczuć. Wiosna to także doskonały moment na to, by zacząć zdrowiej się odżywiać i uprawiać więcej aktywności fizycznej.

Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

sok z warzyw i owoców

Soki warzywne dobre na wszystko

W okresie zimowo-wiosennym bardzo łatwo o to, żeby się przeziębić. Dlatego warto dbać o swoją odporność, zanim to nastąpi. Można łykać witaminy, ale to nie jest doskonałym rozwiązaniem. Co można więc zrobić? Warto pić soki warzywne, które dostarczą do naszego organizmu nie tylko odpowiednią dawkę witamin, ale sprawią, że będziemy także odporniejsi. Istnieje takie powiedzenie, że „człowiek jest mądry po szkodzie”. I to oczywiście prawda, którą można zastosować do wielu dziedzin naszego życia. Szczególnie do tych, które związane są ze zdrowiem. O wiele łatwiej zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Czy da się jednak zapobiegać przeziębieniom? Częściowo tak, a już

pokrojona pizza na talerzu

Pizza w Krakowie – w domu czy w lokalu?

Odwiedzając różnie miasta w Polsce, zawsze warto skosztować lokalnych specjałów. Niezależnie od tego czy jesteśmy w wielkiej metropolii, czy gdzieś na wsi. To samo tyczy się dań, które wydają się, że wszędzie mogą smakować tak samo. Bo np. czy pizza w Krakowie różni się od tej z Warszawy czy z Poznania? No i czy trzeba wychodzić na miasto zamiast zrobić ją samodzielnie? Pizza to jeden z najbardziej popularnych posiłków na świecie, który na dodatek na stałe wpisał się już w popkulturę. Tym niesamowitym „plackiem z dodatkami” zajadały się nawet żółwie w popularnym komiksie czy serialu. To też jedno z tych

Szybko i smacznie – czyli jak gotować

Ciepły, domowy i pożywny posiłek – to ideał, który pamiętamy z czasów dzieciństwa. Wszyscy znamy znaczenie i wartość dań przygotowywanych we własnej kuchni. Jednak pośpiech, duża ilość zajęć oraz ekspresowe tempo życia sprawia, że codzienne gotowanie staje się niemałym wyzwaniem. Taka sytuacja skutkuje najczęściej sięganiem po gotowe dania lub żywieniem się w fast foodach. Na szczęście, wystarczy tylko kilka kruczków, aby gotowanie stało się czynnością super szybką i mało absorbującą. Zapasy – ratunek gdy czasu brak Gotuj na zapas – to chyba podstawowa i najważniejsza zasada na zabiegane dni. Wszystko co gotujemy, gotujemy w większej ilości czasu (zajmuje to tyle

drugie śniadanie w pracy

W co zapakować drugie śniadanie?

Drugie śniadanie to najbardziej zaniedbany przez Polaków posiłek. Często zapomniany, pomijany i lekceważony – a przecież nasze mamy nigdy nie wypuszczały nas z domu bez pożywnej kanapki w tornistrze! Brak czasu, szybkie tempo życia i mnogość przekąsek w automatach i zakładowych sklepikach spowodowała, że na chwilę odeszła do lamusa tradycja przynoszenia sobie zdrowych, domowych posiłków do pracy lub szkoły. W końcu, o ileż prościej chwycić w biegu słodkiego, czekoladowego batona i zagryźć go hamburgerem z fastfoodowej sieciówki. Na szczęście zwyczaj ten pomału się odradza. Dzięki modnemu trendowi wywodzącymi się wprost z Japonii – bento – zaczęliśmy zabierać ze sobą kolorowe,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

Dieta ketogeniczna – o co tu chodzi?

Jeść tłuszcz i spalać tłuszcz? Tak, to możliwe! Na tym właśnie polega dieta ketogeniczna, znana również jako dieta ketogenna. Od jakiegoś czasu uważana jest za numer jeden wśród wszystkich dostępnych diet redukujących masę ciała. Na jej punkcie oszalał niemal cały Instagram. Wiele fit dziewczyn chwali się na portalach społecznościowych efektami jej stosowania, które trzeba przyznać są bardzo imponujące. I pomyśleć, że pierwotnie powstała jako terapia wspomagająca leczenie padaczki. Czym jest dieta ketogeniczna i o co dokładnie w niej chodzi? O tym poniżej.

Dieta ketogenna – dieta wysokotłuszczowa

Dieta ketogeniczna zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych, jednocześnie niskowęglowodanowych. Jeśli chcesz się czuć wyjątkowo lekko i mieć znakomite samopoczucie, wyłącz z codziennego menu węglowodany i zastąp je tłuszczami. To naprawdę działa. Jak to się ma w praktyce? W codziennej diecie człowiek, który nie stosuje diety ketogenicznej zjada mniej więcej 35% tłuszczów, 50% węglowodanów oraz około 15% białek. Tymczasem, dieta ketogeniczna zakłada spożywanie każdego dnia 80-90% tłuszczy oraz 10-20% białek i węglowodanów łącznie. Różnica jest wyraźnie widoczna. I w tym właśnie tkwi cały sekret. Mówiąc inaczej – stosunek składników pokarmowych w diecie ketogennej to 4:1 lub 3:1, z czego to 4 lub 3 stanowią tłuszcze, a 1 to białka i węglowodany.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Najprościej rzecz ujmując, w stosowaniu tej diety chodzi o to, żeby organizm nie czerpał energii z węglowodanów tak, jak to zazwyczaj dzieje się podczas każdej innej diety, ale ze spożywanych własnych tłuszczów i białka. Istotą tejże diety jest wprowadzenie organizmu w stan ketozy, którego skutkiem jest spalanie zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Warto w tym miejscu dodać, że w trakcie stosowania diety ketogennej w organizmie wytwarzają się ciała ketonowe, które skutecznie hamują uczucie głodu. To z kolei bardzo pomaga wytrwać w nowym modelu odżywiania się.

dieta ketogeniczna co jeść

Uwaga!

Trzeba pamiętać, że dieta ketogeniczna to dieta uboga w wiele składników odżywczych. Mało w niej witamin, składników mineralnych, błonnika. Co to oznacza? A choćby to, że podczas trwania diety, zwłaszcza na samym jej początku, zanim organizm zdąży się przestawić na nowy styl żywienia, mogą wystąpić zaparcia, wymioty i bóle brzucha. U niektórych osób może też pojawić się senność i zmęczenie.

Dieta ketogeniczna – co jeść, a czego unikać?

Dieta wysokotłuszczowa powinna zawierać trzy posiłki. Z kolei każdy z nich musi zawierać dokładnie taką samą ilość tłuszczów, białka i węglowodanów. Płyny w diecie ogranicza się do 60-665 ml/kg m.c./d. Należy pamiętać, że taka dieta bez odpowiedniego przygotowania, może być szokiem dla organizmu, dlatego zawsze jej rozpoczęcie warto poprzedzić 1-2 dniową głodówką i potem stopniowo zwiększać ilość podawanych składników odżywczych. No dobrze, a teraz powiedzmy sobie, co dokładnie jeść, bo często z tym jest problem. W diecie wysokotłuszczowej nie chodzi o jedzenie jakichkolwiek produktów będących źródłem tłuszczów. Muszą to być produkty przemyślane, niekoniecznie tylko pochodzenia zwierzęcego. Duże znaczenie w tejże diecie ma pozyskiwanie lipidów z pożywienia, dlatego też w żywieniu wysokotłuszczowym poleca się spożywanie olejów roślinnych, a także majonezu i masła. Dobrym pomysłem jest oliwa z oliwek i olej lniany. Na liście produktów wskazanych znajdują się też orzechy, ryby, jajka, nasiona, pestki i awokado. W ograniczonych ilościach można spożywać kasze, makaron, ryż i owoce.

dieta ketogeniczna co jeść

Z kolei na zakazanej liście znajdują się głównie produkty zbożowe, słodycze i lody. Z węglowodanów, które należy mocno ograniczyć, poleca się spożywanie warzyw, które jednocześnie są źródłem witamin i minerałów.

Lista produktów zalecanych w diecie ketogenicznej:

  • ryby (łosoś, makrela, halibut)
  • mięso (wołowe, wieprzowe, drobiowe, cielęcina, jagnięcina)
  • jaja
  • masło
  • smalec
  • orzechy
  • pestki
  • sezam
  • nasiona chia
  • odżywki białkowe (opcjonalnie)
  • jabłka
  • truskawki
  • maliny
  • szpinak
  • kapusta
  • kalafior
  • marchew
  • pomidory
  • rzodkiewka

Dieta ketogeniczna – efekty

Dieta ketogenna jest często stosowana przez sportowców. Taki sposób odżywiania gwarantuje zdrową redukcję masy ciała – do 1 kg na tydzień. Tempo odchudzania zależy jednak od indywidualnych predyspozycji oraz wagi wyjściowej.

Jakie są przeciwwskazania do stosowania diety?

Dieta ketogenna nie może być stosowania przez wszystkie osoby. Odradza się ją osobom, które borykają się z problemami trzustki, nerek i wątroby. Dlaczego? Bo to właśnie te narządy podczas stosowania diety muszą sobie radzić z większym obciążeniem spowodowanym metabolizmem ciał ketonowych. A poradzą sobie z tym tylko wtedy, jeśli będą zdrowe i w pełni sił. Uwaga! Jeśli chodzi o zdrowego człowieka, to przy dłuższym stosowaniu może wystąpić kamica moczanowa i hiperurykemia. Ponadto, lekarze i dietetycy ostrzegają, że dieta ta może zaburzyć gospodarkę hormonalną. Przy dłuższym stosowaniu mogą pojawić się też objawy spowodowane niedoborem węglowodanów w diecie, a powrót do normalnej diety może spowodować powrót zrzuconych kilogramów.

O autorze

Odpowiedz