dieta na płaski brzuch

Płaski brzuch – co jeść?

Szczupła talia i płaski brzuch dzięki diecie? Oczywiście, że tak! Nie bez powodu mówi się, że ładny brzuszek robimy nie na siłowni, a w kuchni. Ćwiczenia to zaledwie dodatek do zdrowej i właściwie zbilansowanej diety. Spożywanie odpowiednich produktów spożywczych pomaga nam pozbyć się niechcianego tłuszczyku i tym samym uzyskać płaski brzuch, o którym marzy każda z nas, niezależnie od tego, czy mówi o tym głośno, czy nie. Oczywiście nic nie dzieje się z dnia na dzień. Walcząc o wymarzone kształty zawsze musimy uzbroić się w cierpliwość. Efekty w końcu przyjdą! Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Poniżej lista produktów, które

nowoczesne akademiki w lipsku

Akademiki Lipsk, a może prywatna stancja?

Studia to już nie tylko rodzime uczelnie. Coraz chętniej i coraz częściej wyjeżdżamy poza granice naszego kraju. Londyn? Tak, ale rzadziej. Madryt? Ci, co chcą szlifować język hiszpański, właśnie tutaj kierują swoje kroki. Nowy Jork? Bez wątpienia stanowi nie lada kąsek dla studentów aktorstwa. Jednym z najpopularniejszych kierunków wybieranych przez studentów z Polski, ale nie tylko jest także Lipsk. To właśnie tam studiuje młodzież z Ameryki, Hiszpanii, Anglii, Ukrainy i Węgier. Jeśli marzą ci studia w Lipsku, to na pewno poza znalezieniem odpowiedniej uczelni, będziesz musiała znaleźć jeszcze właściwe miejsce do zamieszkania. Właściwe, a więc najlepsze dla ciebie. Bo wiadomo,

jaki rozświetlacz do twarzy

Rozświetlamy skórę! Wybieramy rozświetlacz do twarzy

Promienna, pełna blasku cera, to cera, która od razu wydaje się zdrowsza i… młodsza! Która z nas nie chciałaby tak wyglądać od rana do wieczora? Niestety są sytuacje, kiedy nasza skóra traci swój blask, jest poszarzała, zmęczona i wtedy nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Całe szczęście i na takie sytuacje mamy odpowiednie antidotum. Jest nim rozświetlacz do twarzy. O ile jeszcze do niedawna zarezerwowany był wyłącznie na wielkie wyjścia, o tyle dziś bez żadnych skrupułów możemy po niego sięgać również na co dzień. Tak naprawdę zawsze, gdy tylko potrzebujemy jego pomocy. Co ciekawe – jeśli tylko mamy na to ochotę

jak zrobić pizze

Przepis na pizzę – robimy kolację!

Kto z nas nie kocha pizzy? Nawet, jeśli nie mówimy o tym głośno, lubimy od czasu do czasu sięgnąć po dobry placek z ulubionymi dodatkami. Na pizzę możemy wybrać się do restauracji lub zrobić samodzielnie własną. Jeśli mamy dzieci, robienie pizzy okazuje się świetną zabawą. Wbrew pozorom, przepis na pizze nie jest jakoś szczególnie skomplikowany. I nie mówię tu o kupowaniu gotowych spodów i ozdabianiu ich według własnej fantazji. W tej całej zabawie chodzi właśnie o samodzielne przygotowanie placka. Tak naprawdę wystarczy kilka składników i gotowe! Warto spróbować zabawić się w Master Chefa, bo satysfakcja z efektu końcowego jest naprawdę

serum z witaminą c

Hit jesieni – kosmetyki z witaminą C

Choć witamina C większości osobom kojarzy się z antidotum na przeziębienie i specyfikiem wzmacniającym odporność w sezonie jesienno-zimowym, to coraz częściej gości również w kosmetykach. Ba! Okazuje się nawet, że coraz śmielej opanowuje rynek beauty. Co to oznacza? A to, że obecnie jest szalenie popularnym składnikiem kosmetyków do codziennej pielęgnacji skóry. Nic w tym dziwnego, bowiem należy do jednego z silniejszych antyoksydantów i wykazuje szereg właściwości poprawiających kondycję skóry.

co na kaszel

Domowe sposoby na kaszel

Niby jeszcze lato, a pogoda iście jesienna. Taka aura bardzo sprzyja infekcjom wirusowym, które wręcz uwielbiają obdarowywać nas katarem i męczącym kaszlem. Można się wykończyć! Niby ze zwykłym przeziębieniem nie biega się do lekarza, bo antybiotyku na to i tak nie przepisze, ale przecież jakoś trzeba sobie pomóc. Czas zakasać rękawy i w końcu docenić to, czym obdarowuje nas matka natura. Domowe sposoby na kaszel mogą są bardzo skuteczne. Wystarczy tylko wiedzieć, po co dokładnie sięgnąć.

Jedzenie w zgodzie z naturą

Wielu z nas prowadzi bardzo aktywny tryb życia, a przeważającą część naszego dnia wypełnia intensywna nauka lub wyczerpująca praca zawodowa. W ferworze codziennych zajęć, często zapominamy o konieczności regularnego spożywania dobrze skomponowanych posiłków.

dieta wegańska

Weganizm – coś więcej niż moda

Weganizm… Mam wrażenie, że od pewnego czasu traktowany jest jak kaprys, moda, chwilowy trend. Jak zwał, tak zwał. Tymczasem dla wielu osób to styl życia, filozofia, recepta na zdrowe i szczęśliwe życie. Każdy wie, że weganizm to dieta eliminująca produkty zwierzęce i pochodzenia zwierzęcego. Weganie nie tylko nie jedzą mięsa, ale także eliminują ze swojej diety miód, mleko, jaja. Udowadniają jednocześnie, że można być zdrowym i mieć dużo energii bez spożywania mięsa. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o weganizmie, a także jakie zalety płyną ze stosowania tego typu diety?

naczynia philipiak

Garnki Philipiak – z miłości do zdrowego gotowania

Kocham świadome gotowanie. Co to oznacza? Dokładnie to, że zwracam uwagę na wszystko, co wkładam do garnka, a przede wszystkim, w jaki sposób przygotowuję poszczególne posiłki. Efekt tych działań zawsze ma być taki: moje potrawy muszą być zdrowe, lekkie, pełne wartości odżywczych i smaczne. Nie jest tajemnicą, że garnek garnkowi nierówny. Te, którymi dysponowały nasze mamy – głównie emaliowanie, nie należą do najzdrowszych. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, powinniśmy zamienić je na modele wykonane z wysokiej jakości stali szlachetnej. Przykładem są tu garnki Philipiak. Mój numer jeden i chyba największa miłość ostatnich czasów.

dieta ketogenna

Dieta ketogeniczna – o co tu chodzi?

Jeść tłuszcz i spalać tłuszcz? Tak, to możliwe! Na tym właśnie polega dieta ketogeniczna, znana również jako dieta ketogenna. Od jakiegoś czasu uważana jest za numer jeden wśród wszystkich dostępnych diet redukujących masę ciała. Na jej punkcie oszalał niemal cały Instagram. Wiele fit dziewczyn chwali się na portalach społecznościowych efektami jej stosowania, które trzeba przyznać są bardzo imponujące. I pomyśleć, że pierwotnie powstała jako terapia wspomagająca leczenie padaczki. Czym jest dieta ketogeniczna i o co dokładnie w niej chodzi? O tym poniżej.

Dieta ketogeniczna – o co tu chodzi?

Jeść tłuszcz i spalać tłuszcz? Tak, to możliwe! Na tym właśnie polega dieta ketogeniczna, znana również jako dieta ketogenna. Od jakiegoś czasu uważana jest za numer jeden wśród wszystkich dostępnych diet redukujących masę ciała. Na jej punkcie oszalał niemal cały Instagram. Wiele fit dziewczyn chwali się na portalach społecznościowych efektami jej stosowania, które trzeba przyznać są bardzo imponujące. I pomyśleć, że pierwotnie powstała jako terapia wspomagająca leczenie padaczki. Czym jest dieta ketogeniczna i o co dokładnie w niej chodzi? O tym poniżej.

Dieta ketogenna – dieta wysokotłuszczowa

Dieta ketogeniczna zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych, jednocześnie niskowęglowodanowych. Jeśli chcesz się czuć wyjątkowo lekko i mieć znakomite samopoczucie, wyłącz z codziennego menu węglowodany i zastąp je tłuszczami. To naprawdę działa. Jak to się ma w praktyce? W codziennej diecie człowiek, który nie stosuje diety ketogenicznej zjada mniej więcej 35% tłuszczów, 50% węglowodanów oraz około 15% białek. Tymczasem, dieta ketogeniczna zakłada spożywanie każdego dnia 80-90% tłuszczy oraz 10-20% białek i węglowodanów łącznie. Różnica jest wyraźnie widoczna. I w tym właśnie tkwi cały sekret. Mówiąc inaczej – stosunek składników pokarmowych w diecie ketogennej to 4:1 lub 3:1, z czego to 4 lub 3 stanowią tłuszcze, a 1 to białka i węglowodany.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Najprościej rzecz ujmując, w stosowaniu tej diety chodzi o to, żeby organizm nie czerpał energii z węglowodanów tak, jak to zazwyczaj dzieje się podczas każdej innej diety, ale ze spożywanych własnych tłuszczów i białka. Istotą tejże diety jest wprowadzenie organizmu w stan ketozy, którego skutkiem jest spalanie zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Warto w tym miejscu dodać, że w trakcie stosowania diety ketogennej w organizmie wytwarzają się ciała ketonowe, które skutecznie hamują uczucie głodu. To z kolei bardzo pomaga wytrwać w nowym modelu odżywiania się.

dieta ketogeniczna co jeść

Uwaga!

Trzeba pamiętać, że dieta ketogeniczna to dieta uboga w wiele składników odżywczych. Mało w niej witamin, składników mineralnych, błonnika. Co to oznacza? A choćby to, że podczas trwania diety, zwłaszcza na samym jej początku, zanim organizm zdąży się przestawić na nowy styl żywienia, mogą wystąpić zaparcia, wymioty i bóle brzucha. U niektórych osób może też pojawić się senność i zmęczenie.

Dieta ketogeniczna – co jeść, a czego unikać?

Dieta wysokotłuszczowa powinna zawierać trzy posiłki. Z kolei każdy z nich musi zawierać dokładnie taką samą ilość tłuszczów, białka i węglowodanów. Płyny w diecie ogranicza się do 60-665 ml/kg m.c./d. Należy pamiętać, że taka dieta bez odpowiedniego przygotowania, może być szokiem dla organizmu, dlatego zawsze jej rozpoczęcie warto poprzedzić 1-2 dniową głodówką i potem stopniowo zwiększać ilość podawanych składników odżywczych. No dobrze, a teraz powiedzmy sobie, co dokładnie jeść, bo często z tym jest problem. W diecie wysokotłuszczowej nie chodzi o jedzenie jakichkolwiek produktów będących źródłem tłuszczów. Muszą to być produkty przemyślane, niekoniecznie tylko pochodzenia zwierzęcego. Duże znaczenie w tejże diecie ma pozyskiwanie lipidów z pożywienia, dlatego też w żywieniu wysokotłuszczowym poleca się spożywanie olejów roślinnych, a także majonezu i masła. Dobrym pomysłem jest oliwa z oliwek i olej lniany. Na liście produktów wskazanych znajdują się też orzechy, ryby, jajka, nasiona, pestki i awokado. W ograniczonych ilościach można spożywać kasze, makaron, ryż i owoce.

dieta ketogeniczna co jeść

Z kolei na zakazanej liście znajdują się głównie produkty zbożowe, słodycze i lody. Z węglowodanów, które należy mocno ograniczyć, poleca się spożywanie warzyw, które jednocześnie są źródłem witamin i minerałów.

Lista produktów zalecanych w diecie ketogenicznej:

  • ryby (łosoś, makrela, halibut)
  • mięso (wołowe, wieprzowe, drobiowe, cielęcina, jagnięcina)
  • jaja
  • masło
  • smalec
  • orzechy
  • pestki
  • sezam
  • nasiona chia
  • odżywki białkowe (opcjonalnie)
  • jabłka
  • truskawki
  • maliny
  • szpinak
  • kapusta
  • kalafior
  • marchew
  • pomidory
  • rzodkiewka

Dieta ketogeniczna – efekty

Dieta ketogenna jest często stosowana przez sportowców. Taki sposób odżywiania gwarantuje zdrową redukcję masy ciała – do 1 kg na tydzień. Tempo odchudzania zależy jednak od indywidualnych predyspozycji oraz wagi wyjściowej.

Jakie są przeciwwskazania do stosowania diety?

Dieta ketogenna nie może być stosowania przez wszystkie osoby. Odradza się ją osobom, które borykają się z problemami trzustki, nerek i wątroby. Dlaczego? Bo to właśnie te narządy podczas stosowania diety muszą sobie radzić z większym obciążeniem spowodowanym metabolizmem ciał ketonowych. A poradzą sobie z tym tylko wtedy, jeśli będą zdrowe i w pełni sił. Uwaga! Jeśli chodzi o zdrowego człowieka, to przy dłuższym stosowaniu może wystąpić kamica moczanowa i hiperurykemia. Ponadto, lekarze i dietetycy ostrzegają, że dieta ta może zaburzyć gospodarkę hormonalną. Przy dłuższym stosowaniu mogą pojawić się też objawy spowodowane niedoborem węglowodanów w diecie, a powrót do normalnej diety może spowodować powrót zrzuconych kilogramów.

O autorze

Odpowiedz