szybkowar na kuchni

Szybkowar w nowoczesnym wydaniu – poznaj produkty marki Philipiak

Każdy pasjonat kuchni i gotowania wie, że dobór produktów czy przypraw to tylko połowa sukcesu. Druga połowa zależy od tego, jakimi narzędziami dysponujemy w kuchni. A narzędzia kucharza to oczywiście garnki i przybory, które pozwalają na przyrządzenie potrawy w sposób idealny do A do Z. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych urządzeń i zestawów garnków mających ułatwić nam gotowanie, prawda jest jednak taka, iż często najlepsze są stare, sprawdzone sposoby, nieco poprawione w oparciu o obecną wiedzę i możliwości technologiczne. Jednym z takich naczyń jest niepozorny szybkowar. Szybkowary znane są już XVII wieku, a dziś wraca do łask w odświeżonej

garnki na drewnianym stojaku

Gotowanie na parze – jak zacząć?

Czy gotowanie na parze to coś, co wymaga specjalnych przygotowań? Może się wydawać, że nie, ale to tylko pozory. Owszem, samo gotowanie jedzenia na parze to zajęcie z pozoru proste i szybkie, jednak bez podstawowej wiedzy na temat samego procesu, może przerodzić się w same problemy. Jak zacząć gotować w ten sposób, by wizyta w kuchni zawsze była przyjemnością? Oto kilka prostych porad. Mamy już kalendarzową wiosnę i choć za oknem nie widać jej jeszcze w pełni, to niedługo wszyscy powinniśmy ją poczuć. Wiosna to także doskonały moment na to, by zacząć zdrowiej się odżywiać i uprawiać więcej aktywności fizycznej.

Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

sok z warzyw i owoców

Soki warzywne dobre na wszystko

W okresie zimowo-wiosennym bardzo łatwo o to, żeby się przeziębić. Dlatego warto dbać o swoją odporność, zanim to nastąpi. Można łykać witaminy, ale to nie jest doskonałym rozwiązaniem. Co można więc zrobić? Warto pić soki warzywne, które dostarczą do naszego organizmu nie tylko odpowiednią dawkę witamin, ale sprawią, że będziemy także odporniejsi. Istnieje takie powiedzenie, że „człowiek jest mądry po szkodzie”. I to oczywiście prawda, którą można zastosować do wielu dziedzin naszego życia. Szczególnie do tych, które związane są ze zdrowiem. O wiele łatwiej zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Czy da się jednak zapobiegać przeziębieniom? Częściowo tak, a już

pokrojona pizza na talerzu

Pizza w Krakowie – w domu czy w lokalu?

Odwiedzając różnie miasta w Polsce, zawsze warto skosztować lokalnych specjałów. Niezależnie od tego czy jesteśmy w wielkiej metropolii, czy gdzieś na wsi. To samo tyczy się dań, które wydają się, że wszędzie mogą smakować tak samo. Bo np. czy pizza w Krakowie różni się od tej z Warszawy czy z Poznania? No i czy trzeba wychodzić na miasto zamiast zrobić ją samodzielnie? Pizza to jeden z najbardziej popularnych posiłków na świecie, który na dodatek na stałe wpisał się już w popkulturę. Tym niesamowitym „plackiem z dodatkami” zajadały się nawet żółwie w popularnym komiksie czy serialu. To też jedno z tych

Szybko i smacznie – czyli jak gotować

Ciepły, domowy i pożywny posiłek – to ideał, który pamiętamy z czasów dzieciństwa. Wszyscy znamy znaczenie i wartość dań przygotowywanych we własnej kuchni. Jednak pośpiech, duża ilość zajęć oraz ekspresowe tempo życia sprawia, że codzienne gotowanie staje się niemałym wyzwaniem. Taka sytuacja skutkuje najczęściej sięganiem po gotowe dania lub żywieniem się w fast foodach. Na szczęście, wystarczy tylko kilka kruczków, aby gotowanie stało się czynnością super szybką i mało absorbującą. Zapasy – ratunek gdy czasu brak Gotuj na zapas – to chyba podstawowa i najważniejsza zasada na zabiegane dni. Wszystko co gotujemy, gotujemy w większej ilości czasu (zajmuje to tyle

drugie śniadanie w pracy

W co zapakować drugie śniadanie?

Drugie śniadanie to najbardziej zaniedbany przez Polaków posiłek. Często zapomniany, pomijany i lekceważony – a przecież nasze mamy nigdy nie wypuszczały nas z domu bez pożywnej kanapki w tornistrze! Brak czasu, szybkie tempo życia i mnogość przekąsek w automatach i zakładowych sklepikach spowodowała, że na chwilę odeszła do lamusa tradycja przynoszenia sobie zdrowych, domowych posiłków do pracy lub szkoły. W końcu, o ileż prościej chwycić w biegu słodkiego, czekoladowego batona i zagryźć go hamburgerem z fastfoodowej sieciówki. Na szczęście zwyczaj ten pomału się odradza. Dzięki modnemu trendowi wywodzącymi się wprost z Japonii – bento – zaczęliśmy zabierać ze sobą kolorowe,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

Co daje nordic walking

Chodzenie z kijami to tzw. nordic walking. Ta dość oryginalna forma rekreacji śmiało podbiła serca Polaków. Gdzie nie spojrzeć, tam wszyscy maszerują. Ponoć tego typu chodzenie sprawdza się lepiej niż bieganie. Jest też o wiele skuteczniejsze i efektywniejsze niż zwykłe maszerowanie bez kijów. Przede wszystkim nie obciąża stawów, a mimo to pozwala spalić zbędne kalorie i wysmuklić sylwetkę. Nordic walking nie jest szczególnie trudny do opanowania. Wystarczy kilka minut, aby załapać odpowiednią technikę chodzenia. Co ważne, ten sport należy do jednych z najtańszych. Jedyne w co musimy zainwestować, to kije. Warto w tym miejscu dodać, że nordic walking to aktywność dla każdego – niezależnie od płci, wieku i wagi. Jakie korzyści niesie za sobą?

Nordic walking wzmacnia mięśnie całego ciała

Aktywność fizyczna w postaci chodzenia z kijami wzmacnia mięśnie całego ciała. Udowodniono, że aktywnych jest aż 650 mięśni. Są to nie tylko nogi, biodra i pośladki, ale także brzuch, ramiona, barki i plecy. To duża korzyść, gdyż podczas zwykłego chodzenia pracują zaledwie nogi i pośladki.

Pomaga zrzucić zbędne kilogramy

W czasach, kiedy otyłość stała się naprawdę poważnym zagrożeniem, nordic walking stało się lekiem na całe zło. Regularne maszerowanie z kijami w dłoni, pozwala przyspieszyć przemianę materii, a jednocześnie spala tkankę tłuszczową. Efekt tego jest taki, że gubimy zbędne kilogramy i dzięki temu nasze ciało staje się smuklejsze. Uwaga! Już podczas godzinnego marszu można spalić 300-400 kalorii.

Nordic walking dobry dla kręgosłupa

Wiemy już, że chodzenie z kijami jest dobre dla stawów. Warto w tym miejscu dodać, że jest bardzo korzystne dla kręgosłupa. Maszerując z kijami ciężar ciała równomiernie rozkłada się na poszczególne stawy i tym samym nie obciąża kręgosłupa. Co więcej – tego typu chodzenie wzmacnia mięśnie pleców i tym samym łagodzi wszelkie dolegliwości bólowe.

co daje nordic walking

Zwalcza stres i napięcie

Długotrwały stres może bardzo odbić się na naszym zdrowiu. Może też zaburzać normalne funkcjonowanie, wpływać na problemy ze snem, zaburzać koncentrację. Chodzenie z kijami nie rozwiąże naszych codziennych problemów, ale na pewno pomoże się odprężyć i zrelaksować.

Oszczędza stawy kolanowe

Popularne wśród wielu osób bieganie jest efektywne, ale niestety dość mocno obciąża stawy kolanowe. To samo robi zwykłe chodzenie. Marsz z kijami sprawia, że nacisk na stawy jest mniejszy nawet o 6-10 kilogramów. Nordic walking jest więc polecany osobom, które mają problemy ze stawami i odczuwają dyskomfort w tym rejonie.

Wzmacnia serce i reguluje stężenie cukru we krwi

Nordic walking to aktywność, która ma bardzo dobry wpływ na nasze serce i układ krążenia. Co więcej – redukuje także zbyt wysokie ciśnienie i obniża poziom złego cholesterolu we krwi. I to nie wszystko. Chodzenie z kijami reguluje także stężenie cukru we krwi, a co za tym idzie – obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Poprawia kondycję

Nordic walking skutecznie poprawia kondycję i wydolność organizmu. Nawet nie zauważysz, kiedy będziesz pokonywać coraz więcej kilometrów, a codzienna aktywność nie będzie już wywoływać zadyszki.

O autorze

Odpowiedz