kaszel u dziecka

Dobry syrop na kaszel dla dzieci – poznaj mój wybór

Kaszel to częsta przypadłość wśród maluchów. Najczęściej pojawia się przy infekcji wirusowej lub bakteryjnej. Może towarzyszyć grypie, zwykłemu przeziębieniu, a także zapaleniu oskrzeli, zapaleniu gardła. W każdym przypadku wzbudza duży niepokój wśród rodziców. Każda mama potrafi stanąć na rzęsach, aby tylko pomóc swojemu maleństwu, zwłaszcza gdy dziecko przez cały czas płacze, nie chce jeść, do tego przez kaszel ma trudności ze swobodnym oddychaniem i nie może spać. Co przyniesie maluchowi ulgę? Na pewno dobry syrop na kaszel dla dzieci oraz niektóre domowe zabiegi.

co na słabe paznokcie

Słabe paznokcie – co robić?

Zdrowe, mocne i zadbane paznokcie to wizytówka każdej kobiety. Nie bez powodu mówi się – pokaż mi swoje dłonie, a powiem ci kim jesteś. A jak wiadomo, paznokcie to bardzo ważny element naszych dłoni. To one w pierwszej kolejności zwracają na siebie uwagę. Pomalowane na modny kolor, mogą z powodzeniem zastąpić biżuterię lub inne dodatki. A co jeśli nasze paznokcie zamiast być mocne i zdrowe, stają się słabe i zaczynają się łamać lub rozdwajać? Na pewno nie ma co panikować. To jeszcze nie koniec świata. Słabe paznokcie w każdej chwili możemy wzmocnić i tym samym przywrócić im dawną świetność. Wystarczy

koenzym Q10 działanie

Koenzym Q10 – dlaczego warto się z nim zaprzyjaźnić?

Koenzym Q10 – ile razy słyszałaś tę nazwę? Na pewno wiele. Najczęściej przy okazji kupna nowego kremu do twarzy lub balsamu do ciała. Tymczasem koenzym Q10 to coś więcej niż eliksir młodości, choć z tym określeniem jest najbardziej kojarzony. Czym zatem jest? To nic innego, jak substancja niezbędna do prawidłowego działania każdej komórki naszego ciała. Doskonale wpływa na dotlenienie komórek i chroni je przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Spowalnia proces starzenia się organizmu, a z drugiej strony obniża poziom cukru i stymuluje metabolizm. Nic więc dziwnego, że swoje zastosowanie znajduje w kosmetologii oraz medycynie. Jak jeszcze działa koenzym Q10, a

ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Aktywność fizyczna w ciąży

Halo, halo – czy są tu przyszłe mamy? Dziś na tapetę weźmiemy aktywność fizyczną w ciąży. Powiemy sobie, dlaczego warto ćwiczyć i jakie ćwiczenia wybrać, aby nie zaszkodzić sobie i maleństwu. Bo przecież ciąża to nie choroba i jeśli przebiega prawidłowo, warto prowadzić aktywne życie – nawet takie, jak przed zajęciem w ciążę.

jak zregenerować włosy po wakacjach

Jak zregenerować włosy po lecie?

Słońce, plaża, kąpiele w morzu, beztroska zabawa… Wszystko brzmi fantastycznie. I jestem pewna, że fantastycznie było. Tylko nasze włosy są jakby mniej zadowolone po wakacjach. Czyżby wysokie temperatury i słońce nie działały na nie tak dobrze, jak na nas? Ano niestety nie. To, co nam sprawia frajdę nie zawsze jest dobre dla naszych włosów. Zazwyczaj po lecie nasze włosy są matowe, wyraźnie osłabione i… bardzo przesuszone. Jeśli nie zareagujemy na czas, problem zacznie się pogłębiać. A włosy? Zaczną się rozdwajać i łamać. Nie chcemy tego, prawda? Specjalnie dla was zebrałam kilka sprawdzonych sposobów na uratowanie naszej fryzury. Jak zregenerować włosy

przepis na rosół z kurczaka

Rosół z kurczaka dobry na wszystko!

Rosół z kurczaka to klasyka gatunku. W moim rodzinnym domu gościł w każdą niedzielę. Babcia serwowała mi go także wtedy, kiedy byłam chora lub przeziębiona. Dobrze pamiętam, że stawiał na nogi lepiej niż niejeden lek. Po dziś dzień, wiele osób uznaje rosół z kurczaka za królową zup i nie wyobraża sobie bez niego życia. Nic w tym dziwnego. Rosół jest smaczny, pożywny i energetyczny. Potrafi zaspokoić głód nawet największego łasucha. Boisz się o swoją dietę? Niepotrzebnie! W przeciwieństwie do rosołu z wołowiny czy wieprzowiny, ten z kurczaka jest naprawdę lekkostrawny i nietuczący.

biała koszula na lato

Biała koszula – must have tego lata!

Biała koszula to dziś klasyka gatunku. Podobnie jak błękitne jeansy czy skórzana ramoneska. Pasuje każdemu i na każdą okazję. Co ciekawe, już dawno temu przestała być kojarzona z grzeczną uczennicą czy elementem sztywnego dress codu. Współczesna biała koszula jest ponadczasowa i wszechstronna. Świetnie sprawdza się za dnia, jak również wieczorową porą. Idealne duety tworzy ze spodniami i spódnicami. Można ją nosić w wydaniu codziennym oraz wieczorowym. W stylizacjach sportowych odnajdzie się równie dobrze! Tego lata po prostu musisz posiadać ją w swojej szafie. Gwarantuję, że nie pożałujesz.

upał

Uwaga, upał!

Wysokie temperatury sprzyjają niestety złemu samopoczuciu. Przegrzanie, ból głowy, ciągłe pragnienie, uczucie klejącego się do skóry ubrania to czynniki, które sprawiają, że nie cieszymy się z upałów nawet po miesiącach chłodu i złej pogody. Jak złagodzić te niedogodności? Wentylator lub klimatyzacja W naszym klimacie przede wszystkim klimatyzację znajdziemy w aucie lub w biurach, w domach królują wentylatory. Jednak klimatyzacja ma jedną wadę – może wywołać anginę. Używaj jej ostrożnie. Antyperspirant Nie tylko maskuje zapach potu, ale też ogranicza jego wydzielanie. Stosuj pod pachami, ale też na stopy. Zimny prysznic Możesz go brać nawet kilka razy dziennie Napoje Przede wszystkim czysta

alergiczny nieżyt nosa

Wakacje na łonie natury? Sprawdź, co może Cię spotkać…

Do przebywania na świeżym powietrzu zwłaszcza latem nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jednak brak przezorności może doprowadzić do poważnych kłopotów, a osoby, które wybierają się z dala od domu na dłużej, powinny mieć apteczkę pełną przydatnego asortymentu. Oto, czego warto się wystrzegać i na co należy uważać podczas biwakowania, pieszych wędrówek i wycieczek za miasto. Zwierzęta Wilki, niedźwiedzie, dziki czy żmije to zwierzęta, które mogą zrobić nam krzywdę. Wilki i niedźwiedzie to jednak nieczęsty widok, nawet w dzikich rejonach naszego kraju. Zwykle trzymają się z dala od ludzi, a obrońcy zwierząt apelują, by nigdy ich nie dokarmiać i zachować spokój.

sinice

Sinice – czym grozi kąpiel w wodzie z sinicami?

Wakacje nad polskim morzem zawsze są pełne przygód. Bo na przykład pada, a jak nie pada i jest gorąco, to w wodzie pojawiają się groźne dla zdrowia sinice. Kiedy woda jest mętna, zielona, lepiej do niej nie wchodzić. Sinice to organizmy, które wydzielają toksyny. Sinice: co to jest? Sinice to cyjanobakterie, żywe organizmy, które pojawiają się w wodzie, kiedy przez dłuższy czas jest gorąco. Okres ich kwitnienia przypada lato, czyli niestety wtedy, kiedy turyści bardzo chcą popływać w morzu lub w jeziorze. Są niezwykle odporne i obecne w wodzie słonej, słodkiej, nawet na pustyniach czy lodowcach, ale jednak to podczas

Bieganie dla początkujących – poradnik praktyczny

Bieganie jest modne. I chociaż nie każda moda godna jest naśladowania, to każda, która motywuje do podjęcia aktywności fizycznej, jest niesamowicie cenna. Bieganie odmładza, odchudza, poprawia nastrój, sprzyja poznawaniu nowych ludzi i zacieśnianiu więzi. Bieganie jest tanie i demokratyczne – biegać mogą dzieci, dorośli i seniorzy!

Niestety tak samo, jak z jazdą na nartach, na łyżwach czy chodzeniem na siłownie, bywa z bieganiem. Nagle zapala się nam potrzeba zrzucenia kilku kilogramów albo “ruszenia się z kanapy”, więc kupujemy ekstra drogie buty, jeszcze bardziej ekstra legginsy i któregoś pięknego poranka postanawiamy przebiec 10 kilometrów. Cała taka akcja zwykle kończy się wielką zadyszką, bólem w płucach, zwichniętą kostką albo co gorsza, pobytem w szpitalu. Bo bieganie wymaga treningów, powolnego, cierpliwego wchodzenia we właściwy rytm i wytrwałości. Pierwsze biegi często kończą się po kilometrze czy dwóch, jednak niewłaściwe podejście do zadania nigdy nie pozwoli nam osiągnąć dobrych wyników.Jak zacząć biegać?

Jak się przygotować do biegania?

Zapaleni biegacze wiedzą, że złej pogody na bieganie nie ma, jest tylko niewłaściwe ubranie. Biegać można nawet po śniegu, pod warunkiem, że ma się dobre buty i bieliznę termoaktywną, która odprowadza wilgoć i utrzymuje ją z dala od ciała. Większość początkujących biegaczy zaczyna jednak uprawiać ten sport wiosną, kiedy tylko zaczyna robić się zielono i ciepło. W taką pogodę wystarczy zupełnie banalny dres, t-shirt i cieplejsza bluza. Samo ubranie dla osoby początkującej nie jest tak ważne, jak buty. Tutaj zdecydowanie odradzamy zakładanie zwyczajnych trampek. Dobre buty do biegania muszą stabilizować kostkę, ale przede wszystkim mieć amortyzującą uderzenia i antypoślizgową podeszwę. W tym miejscu wiele osób może się z góry do biegania zniechęcić, ponieważ profesjonalne buty mogą osiągać cenę kilkuset złotych. Jednak warto wybrać się do sklepu sportowego i poszukać butów dla osób początkujących lub przecenionych. Całkiem solidne i do tego ładne buty do biegania mogą kosztować 100-200 zł, wystarczy ich dobrze poszukać. No i oczywiście dobrze jest przymierzyć kilka par. Jeśli chcemy kupić buty do biegania ze sklepu online, zwróćmy uwagę, jakie sklep przyjął zasady zwrotu i zamówmy wiele par, żeby mieć szerokie porównanie modeli i rozmiarów. Buty nie mogą być za ciasne ani zsuwać się z nóg, zwróćmy uwagę też na ich szerokość i materiał, z jakiego są zrobione. Najlepsze buty do biegania wiosną i latem, wykonane są z przewiewnej tkaniny. Ważne są także skarpetki. Powinny być wykonane z bawełny z dodatkiem elastyny albo z włókien bambusa czy z cienkiej wełny. To tkaniny, które są naturalne i najlepiej odprowadzają wilgoć i regulują temperaturę wewnątrz buta. Przydać się może też pulsometr. Nie musi być bardzo skomplikowany, zwykle na początek wystarczy niedroga opaska sportowa, którą kupimy za kilkadziesiąt złotych. Jeśli do tego będzie miała krokomierz lub połączy się z aplikacją telefoniczną mierzącą odległości, dowiemy się, ile metrów/kilometrów pokonaliśmy, w jakim tempie i czy następny trening powinien być wolniejszy lub szybszy.

Jak zacząć biegać?

Jak zacząć biegać?

Bieganie to sport, który wymaga kondycji. A tę nabywa się z czasem. Najpierw warto zadbać o rozgrzewkę i rozciągnięcie wszystkich mięśni. W tym przypadku wystarczy kilka prostych ćwiczeń, które znamy z zajęć szkolnych: kilka przysiadów, podskoki, pajacyki, rozciąganie nóg, rąk, szyi, kręcenie biodrami. Bez rozgrzewki przed i rozciągania po biegu bardziej jesteśmy narażeni na kontuzje i na bóle mięśni zwane zakwasami.

Plan biegania dla początkujących absolutnie nie obejmuje pokonania 10 czy 20 km. Najpierw zaczyna się właściwie od marszu, czyli bardziej intensywnego chodu. Można wybrać się na spacer po okolicy i w godzinę pokonać 5-6 km. Po pewnym czasie warto spróbować biegu na zmianę z chodem. Można ustalić własne tempo i własny trening, na przykład 1 km chodu na 1 km biegu. Wyniki w postaci skrócenia czasu potrzebnego na pokonanie wybranego odcinka albo zwiększenia ilości “zaliczonych” kilometrów będą widoczne z tygodnia na tydzień, mobilizujące i motywujące do dalszej pracy. W chwilach kryzysu warto stawiać sobie bardziej odległe wyzwania, np.: “przebiegnę półmaraton za 2 miesiące”.

Jak zacząć biegać?Kiedy biegać?

Nie ma określonej pory na bieganie, ale wielu biegaczy, takich, w których żyłach krążą już endorfiny na samą myśl o biegu, wybiera poranek. Przed pracą i śniadaniem robią 5 czy 10 km, następnie szybki prysznic, pożywne śniadanie i jadą do pracy. To daje im energię na cały aktywny dzień. Inni bieganie traktują jako sposób na odstresowanie się, dlatego biegają po pracy. Nie jest też nigdzie powiedziane, że biegać trzeba codziennie. Można to robić co drugi dzień czy 2-3 razy w tygodniu, jednak biegacze przyznają, że ten sport uzależnia i trudno przeżyć dzień bez ożywczego wiatru we włosach i pokonywania kolejnych kilometrów. Ważne jest też to, gdzie się biega: omijaj ruchliwe ulice, przy których nawdychasz się smogu, ale też nie biegaj po zmroku w opustoszałych parkach czy laskach, żeby nie stać się ofiarą napaści.

Zdjęcia: pxhere.com

O autorze

Odpowiedz