szybkowar na kuchni

Szybkowar w nowoczesnym wydaniu – poznaj produkty marki Philipiak

Każdy pasjonat kuchni i gotowania wie, że dobór produktów czy przypraw to tylko połowa sukcesu. Druga połowa zależy od tego, jakimi narzędziami dysponujemy w kuchni. A narzędzia kucharza to oczywiście garnki i przybory, które pozwalają na przyrządzenie potrawy w sposób idealny do A do Z. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych urządzeń i zestawów garnków mających ułatwić nam gotowanie, prawda jest jednak taka, iż często najlepsze są stare, sprawdzone sposoby, nieco poprawione w oparciu o obecną wiedzę i możliwości technologiczne. Jednym z takich naczyń jest niepozorny szybkowar. Szybkowary znane są już XVII wieku, a dziś wraca do łask w odświeżonej

garnki na drewnianym stojaku

Gotowanie na parze – jak zacząć?

Czy gotowanie na parze to coś, co wymaga specjalnych przygotowań? Może się wydawać, że nie, ale to tylko pozory. Owszem, samo gotowanie jedzenia na parze to zajęcie z pozoru proste i szybkie, jednak bez podstawowej wiedzy na temat samego procesu, może przerodzić się w same problemy. Jak zacząć gotować w ten sposób, by wizyta w kuchni zawsze była przyjemnością? Oto kilka prostych porad. Mamy już kalendarzową wiosnę i choć za oknem nie widać jej jeszcze w pełni, to niedługo wszyscy powinniśmy ją poczuć. Wiosna to także doskonały moment na to, by zacząć zdrowiej się odżywiać i uprawiać więcej aktywności fizycznej.

Jak dobrać perfumy do okazji?

Dziś liczba zapachów, którymi można się skraplać, jest olbrzymia. Znajdujące się w sklepie perfumy należą do różnych rodzin zapachowych, stanowią mieszankę rozmaitych akordów o różnej trwałości, intensywności, charakterze. To właśnie dzięki temu zapachy bez trudu można dobierać do okoliczności i żonglować nimi w zależności od okazji. Aby jednak to robić poprawnie, trzeba poznać zasady zapachowego savoir vivre. Jak dobierać perfumy? Bvlgari, Dior, Chanel, Tom Ford, Carolina Herrera, DKNY-to tylko z niektóre z kultowych marek zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ilość zapachów, które proponują kultowe domy perfumeryjne, jest tak duża, że bardzo łatwo można je dopasować nie tylko do własnych preferencji,

sok z warzyw i owoców

Soki warzywne dobre na wszystko

W okresie zimowo-wiosennym bardzo łatwo o to, żeby się przeziębić. Dlatego warto dbać o swoją odporność, zanim to nastąpi. Można łykać witaminy, ale to nie jest doskonałym rozwiązaniem. Co można więc zrobić? Warto pić soki warzywne, które dostarczą do naszego organizmu nie tylko odpowiednią dawkę witamin, ale sprawią, że będziemy także odporniejsi. Istnieje takie powiedzenie, że „człowiek jest mądry po szkodzie”. I to oczywiście prawda, którą można zastosować do wielu dziedzin naszego życia. Szczególnie do tych, które związane są ze zdrowiem. O wiele łatwiej zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Czy da się jednak zapobiegać przeziębieniom? Częściowo tak, a już

pokrojona pizza na talerzu

Pizza w Krakowie – w domu czy w lokalu?

Odwiedzając różnie miasta w Polsce, zawsze warto skosztować lokalnych specjałów. Niezależnie od tego czy jesteśmy w wielkiej metropolii, czy gdzieś na wsi. To samo tyczy się dań, które wydają się, że wszędzie mogą smakować tak samo. Bo np. czy pizza w Krakowie różni się od tej z Warszawy czy z Poznania? No i czy trzeba wychodzić na miasto zamiast zrobić ją samodzielnie? Pizza to jeden z najbardziej popularnych posiłków na świecie, który na dodatek na stałe wpisał się już w popkulturę. Tym niesamowitym „plackiem z dodatkami” zajadały się nawet żółwie w popularnym komiksie czy serialu. To też jedno z tych

Szybko i smacznie – czyli jak gotować

Ciepły, domowy i pożywny posiłek – to ideał, który pamiętamy z czasów dzieciństwa. Wszyscy znamy znaczenie i wartość dań przygotowywanych we własnej kuchni. Jednak pośpiech, duża ilość zajęć oraz ekspresowe tempo życia sprawia, że codzienne gotowanie staje się niemałym wyzwaniem. Taka sytuacja skutkuje najczęściej sięganiem po gotowe dania lub żywieniem się w fast foodach. Na szczęście, wystarczy tylko kilka kruczków, aby gotowanie stało się czynnością super szybką i mało absorbującą. Zapasy – ratunek gdy czasu brak Gotuj na zapas – to chyba podstawowa i najważniejsza zasada na zabiegane dni. Wszystko co gotujemy, gotujemy w większej ilości czasu (zajmuje to tyle

drugie śniadanie w pracy

W co zapakować drugie śniadanie?

Drugie śniadanie to najbardziej zaniedbany przez Polaków posiłek. Często zapomniany, pomijany i lekceważony – a przecież nasze mamy nigdy nie wypuszczały nas z domu bez pożywnej kanapki w tornistrze! Brak czasu, szybkie tempo życia i mnogość przekąsek w automatach i zakładowych sklepikach spowodowała, że na chwilę odeszła do lamusa tradycja przynoszenia sobie zdrowych, domowych posiłków do pracy lub szkoły. W końcu, o ileż prościej chwycić w biegu słodkiego, czekoladowego batona i zagryźć go hamburgerem z fastfoodowej sieciówki. Na szczęście zwyczaj ten pomału się odradza. Dzięki modnemu trendowi wywodzącymi się wprost z Japonii – bento – zaczęliśmy zabierać ze sobą kolorowe,

rodzaje cardio

Trening cardio – co ćwiczyć na siłowni

Zima w pełni, ale to wcale nie zwalnia nas z dbania o formę i zgrabną sylwetkę. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz jest idealny moment, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub poprawić wygląd poszczególnych partii ciała. Zastanawiasz się jaką formę treningów obrać? Postaw na cardio! Okazuje się bowiem, że jest ono jedną z najbardziej efektywnych metod przyspieszania spalania tkanki tłuszczowej. Cardio skutecznie wysmukla całe ciało, a jednocześnie pomaga rozwinąć mięśnie i dzięki temu „robi” zgrabne nogi, kształtne biodra i płaski brzuch.

najbardziej tuczące warzywa

Warzywa tuczą? Tak, to możliwe!

Każdy wkoło powtarza: chcesz być piękna i zgrabna? Jedz warzywa. Nie dość, że są małokaloryczne, to na dodatek świetnie sycą i chronią przed podjadaniem. Tymczasem prawda jest taka, ze niektóre warzywa tuczą. I mimo, że wydaje się to mało wiarygodne, to jednak nie mija się z prawdą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich warzyw więc nie ma co od razu wszystkich stygmatyzować. Jednakże niektórych warzyw faktycznie lepiej unikać, a przynajmniej zjadać w umiarkowanych ilościach, bo w przeciwnym razie mogą spowodować wzrost wagi. Które warzywa tuczą? Poniżej hot lista.

garnki philipiak opinie

Philipiak opinie, czyli jak gotować zdrowo

W ostatnim czasie bardzo modne stało się określenie „zdrowy styl życia”. Używa go co druga osoba w social mediach, a najczęściej wyszukiwanym hashtagiem na Instagramie jest „healthylifestyle”. Ale czy faktycznie wiemy co ono oznacza? Bo zdrowy styl życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale przede wszystkim odpowiedni sposób odżywiania obejmujący wybór zdrowych produktów, ograniczenie spożycia soli i tłuszczu, jak również właściwy sposób przygotowania poszczególnych posiłków. Mądre gotowanie nie jest dziś sztuką i większym wysiłkiem. Wystarczy tylko zainwestować w dobrej jakości naczynia oraz garnki, jak te marki Philipiak Opinie na ich temat są jednogłośne – te garnki to nasza przyszłość i

Aktywność fizyczna w ciąży

Halo, halo – czy są tu przyszłe mamy? Dziś na tapetę weźmiemy aktywność fizyczną w ciąży. Powiemy sobie, dlaczego warto ćwiczyć i jakie ćwiczenia wybrać, aby nie zaszkodzić sobie i maleństwu. Bo przecież ciąża to nie choroba i jeśli przebiega prawidłowo, warto prowadzić aktywne życie – nawet takie, jak przed zajęciem w ciążę.

Aktywność w ciąży – zalety

Udowodniono i to wielokrotnie, że aktywność fizyczna w ciąży nie tylko sprzyja zachowaniu dobrej formy, ale także minimalizuje ryzyko wystąpienia wielu chorób. W pierwszej kolejności zmniejsza ryzyko cukrzycy ciążowej. Poza tym redukuje dolegliwości kostno-stawowe oraz przykre i męczące dolegliwości pokarmowe, jak wzdęcia czy zaparcia. Poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia. Do tego usprawnia i uelastycznia mięśnie, zwłaszcza brzucha i przykręgosłupowe. Jeśli chodzi o aspekty stricte estetyczne, nie można nie wspomnieć, że aktywność fizyczna w ciąży minimalizuje ryzyko pojawienia się rozstępów na skórze. Regularne ćwiczenia mają też bardzo korzystny wpływ na psychikę i samopoczucie. To właśnie dzięki nim, przyszła mama czuje się dobrze, ma więcej energii i chęci do działania, a przede wszystkim ma świetny humor. I to nie wszystko. Aktywność fizyczna w ciąży świetnie przygotowuje też do samego porodu. Nie jest tajemnicą, że poród to nie lada wyzwanie dla organizmu. Jeśli jednak przez całą ciążę pozostaniesz aktywna, wszystko pójdzie sprawniej. I co ważne – dzięki byciu aktywną szybciej wrócisz do formy sprzed ciąży.

bieganie w ciąży

Aktywność fizyczna w ciąży a zdrowie dziecka

Ćwiczenia podejmowane przez mamę bardzo pozytywnie oddziałują również na dziecko. Przede wszystkim przyspieszone krążenie powoduje lepsze dotlenienie płodu i lepszy transport składników odżywczych do łożyska. Wysiłek fizyczny ma również dobry wpływ na ułożenie płodu oraz stan ogólny dziecka po urodzeniu. Udowodniono, że dzieci aktywnych mam otrzymują więcej punktów w skali Apgar. Mają też niższe wskaźniki zachorowalności, są spokojniejsze i ponoć rzadziej miewają kolki.

joga w ciąży

Jaką aktywność wybrać?

Wiemy już, że aktywność fizyczna w ciąży ma wiele plusów i jeśli tylko nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń, warto wdrożyć je w swoje życie. Jaka aktywność będzie najlepsza dla pań spodziewających się dziecka? Do bezpiecznych aktywności zalicza się pływanie, marsz, jazdę na rowerze, a także jogę i pilates. Jeśli przed ciążą regularnie biegałaś, możesz kontynuować treningi. Warto jednak tę decyzję skonsultować z lekarzem prowadzącym!

 

 

O autorze

Odpowiedz